Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2572964
Annemarie Rijnveld schreef: 1000 ml? weet je dat zeker?
1000 mG > milligram! Maakt dat nog verschil in je diagnose? (Sorry, ik ben een alfa. Geef mij een cijfer en een dag later heb je WO-III. :-X)


Edit: alfa die ik ben, had ik "een" vergeten tussen "en" en "dag"... ::)
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op vr 18 jan 2013, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
#2573028
Annemarie Rijnveld schreef: ik ben ook geen Einstein,
Nee, klopt. ;D

1000mg is 1g, dat is niet heel erg veel hoor.
1000mg is, als je het even ruim neemt, 1 ml, geen 1000ml (dat is namelijk een l, het lijkt me niet dat die capsules zo groot zijn ::) )

1kg is namelijk ongeveer 1L, dus 1000g (niet 1000mg) is 1000ml.
Laatst gewijzigd door Shanti en co op do 17 jan 2013, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mowgli
#2573037
Thessa en Shanti schreef: 1kg is namelijk ongeveer 1L, dus 1000g (niet 1000mg) is 1000ml.
Dat is bij water zo, dat is echter niet bij elke vloeistof zo. Het gewicht is afhankelijk van de dichtheid van de vloeistof. Water heeft een grotere dichtheid dan olie, dus kun je bij olie er niet vanuit gaan dat 1 liter olie 1 kilogram weegt.
#2573042
Mowgli schreef: Dat is bij water zo, dat is echter niet bij elke vloeistof zo. Het gewicht is afhankelijk van de dichtheid van de vloeistof. Water heeft een grotere dichtheid dan olie, dus kun je bij olie er niet vanuit gaan dat 1 liter olie 1 kilogram weegt.
Daarom ook, ruim genomen. ;)
Omdat ze het erover hadden slecht met cijfers te zijn probeerde ik het even simpel te houden.

Annemarie zei namelijk dat 1000mg 1000ml is. Dat wat ik getypt heb geld voor water maar olie weegt niet zo veel minder.

*olie heeft trouwens een dichtheid van 0,90g/cm3, dus niet heel erg anders dan water*
Laatst gewijzigd door Shanti en co op do 17 jan 2013, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
#2573088
Thessa en Shanti schreef: Nee, klopt. ;D

;D ;D ;D


Maar goed, we zijn dus bij capsules met 1 gram visolie erin, waarvan 210 mg EPA, 150 mg DHA en 480 mg omega-3 (wotteffah that means, want EPA en DHA zijn toch omega-3s?). Hoeveel heb ik er dan nodig voor Bambi om een gezonde hoeveelheid vis bij d'r naar binnen te krijgen?
#2573096
koekje schreef: Ik zou zeggen, probeer het eerst met 1. Kijken of dat lukt.
Uitgeknepen boven d'r hapje, bedoel je? Ga ik dat eens doen.

En als ze ze niet lust, kan ik die pillen zelf nog slikken. Schijnt tegen concentratieproblemen en geheugenverlies te helpen. Net wat ik nodig heb! :)
Door Mowgli
#2573100
Anne in Duitsland schreef: Uitgeknepen boven d'r hapje, bedoel je? Ga ik dat eens doen.

En als ze ze niet lust, kan ik die pillen zelf nog slikken. Schijnt tegen concentratieproblemen en geheugenverlies te helpen. Net wat ik nodig heb! :)
Nu weet ik eindelijk waarom mijn stief - schoonvader zo "scharf" op mijn zalmolie capsules is :naughty:
Gebruikersavatar
Door koekje
#2573102
Anne in Duitsland schreef: Uitgeknepen boven d'r hapje, bedoel je? Ga ik dat eens doen.

En als ze ze niet lust, kan ik die pillen zelf nog slikken. Schijnt tegen concentratieproblemen en geheugenverlies te helpen. Net wat ik nodig heb! :)
De kans is natuurlijk best aanwezig dat ze haar hapje dan niet moet, maar dat weet je dan. En hapje weggooien hoeft niet, het kan altijd nog in een hond.
Als ze uitgeknepen niet moet, kan je ook de techniek 'mond open, capsule erin' proberen.
En als dat geen succes is, kan je ze idd zelf opeten. Hou wel rekening met een visbek. Ik eet overigens liever avocado's en walnoten.
#2573103
koekje schreef: De kans is natuurlijk best aanwezig dat ze haar hapje dan niet moet, maar dat weet je dan. En hapje weggooien hoeft niet, het kan altijd nog in een hond.
Als ze uitgeknepen niet moet, kan je ook de techniek 'mond open, capsule erin' proberen.
En als dat geen succes is, kan je ze idd zelf opeten. Hou wel rekening met een visbek. Ik eet overigens liever avocado's en walnoten.
:o :o :o No zenks. Ik heb alleen concentratiestoornissen en geheugenverlies, geen doodsverlangen... :-X
#2573104
Mowgli schreef: Nu weet ik eindelijk waarom mijn stief - schoonvader zo "scharf" op mijn zalmolie capsules is :naughty:
Je stiefschoonvader? Daar moet ik eerst even over nadenken. Eventueel met behulp van een visoliecapsule! ;D
Door Mowgli
#2573109
Anne in Duitsland schreef: Je stiefschoonvader? Daar moet ik eerst even over nadenken. Eventueel met behulp van een visoliecapsule! ;D
Ik bedoel eigenlijk ex-stief-schoonvader om het nog wat ingewikkelder te maken. Misschien maar 2 capsules nemen???
#2573196
Anne, ik heb hier ook visoliecapsules liggen, heel eten de katten ze niet, laten het netjes liggen. Open maken en 1 druppie door het eten is al voldoende om rugtrekkingen en zwiepstaarten te veroorzaken.

Gebruiksaanwijzing geeft aan: tot aan 5 kg 1 capsule (500 mg) per dag
tot aan 10 kg 2 capsules per dag
Kuur voor een maand
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door