Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Too
#2565647
Elise Lecarme schreef: Dan zou je helemaal geen "visprobleem" moeten hebben, want als de poezen, zoals bij ons, hoofdzakelijk prooidieren eten, met hier en daar een hap carnibest, moeten ze voldoende omega/vetzuren binnen krijgen?
Maar dan moeten je prooidieren wel 'wild' wild zijn en niet de gekweekte versie van muis, rat, kwartel, knijn
Door wijkje
#2565704
Martine-Tom schreef: Ik ga zaterdag op de markt dan eens een paar sardientjes halen en die door de molen jassen...zal mij benieuwen of ze dat gaan eten..
Wat ik doe is wel kop eraf knippen, darmen eraf knippen..En dan eten ze het hier..Ik gooi dus dan wel wat weg.

Ook al vraag ik me dus eigenlijk af of dus nodig is of ze regelmatig vis krijgen. Ze krijgen hier merendeel echt wild : gans/wild konijn/haas dus lijkt me dan voldoende omega-3. De honden eten dus ook vrij redelijk sardines. Dus dan krijgen katten ook meestal wat mee. Geen complete maaltijd maar beetje erbij.
Laatst gewijzigd door wijkje op do 10 jan 2013, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#2565759
Too schreef: Maar dan moeten je prooidieren wel 'wild' wild zijn en niet de gekweekte versie van muis, rat, kwartel, knijn
Ja, dat is een goeie, was ik vergeten te schrijven.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door