Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Haasm
#2560553
We zijn nu zo'n maand bezig en al onze 4 katten zijn aardig gewend aan kvv. De sasha kat vindt hetgeen we hem voorzetten prima. De blaasgruizer zijn PH is prima en ook hij eet met smaak en onze tweede turk Gustaf is het grootste kvv monster en ook met eendags kuiken kan hij tegenwoordig aardig uit de voeten. Vanmiddag zag ik hem trouwens ook een zelfgevangen muis opeten, iets wat hij voorheen alleen als cadeau voor ons mee naar huis nam.

Maar goed met de kvv smaken gaat het niet zo lekker! We waren begonnen met tinlo en carni maar wilde liever naar een ander dierenwinkel en daar verkopen ze haaksbarf. Eerst een proef doos genomen en de 4 smaken (zalm is er tegenwoordig niet meer) werden aardig (het waren beginnende kvv-ers) gegeten. Vervolgens een aantal dozen gekocht en al snel bleek dat ze alle vier absoluut geen eend hoefde. Ze aten die dag/dagen gewoon niet! We dachten niet getreurd, we bewaren die 4 kilo eend wel voor later en geven ze de andere drie smaken. Maar na een week of twee bleek dat ze de kip toch ook wel met hele lange tanden aten. Op zich zijn wij de baas en moeten ze dus niet (mijn hartje zegt wel wat anders) zeuren maar nu blijkt sinds anderhalve week onze jongste poes van 4 maanden te kotsen van kip. Eerst dachten we dat het aan de sasha lag die we erover deden om ze het toch te laten eten, maar zelf als we het met een zakje RC voer mengen of naturel geven komt het er na een uurtje als een vloedgolf uit. Probleem is een beetje dat we ook wel hier mee kunnen stoppen, maar dan blijft er alleen maar rund, konijn en wat mensen-diepvries-zalm over. Overgaan op een ander merk kvv is naast carni en tinlo wat moeilijk aan te komen in de buurt dus ik denk dat we ons maar eens moeten gaan verdiepen in echt barf. Ik voel er wel wat voor om het thuis te laten brengen maar het zal wel een hele puzzel worden wat ze wel en niet lusten en welke verhoudingen en zo.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door