Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nathalie
#2424289
Eén van onze poezels is een echte muts!
Het wennen aan KVV duurde bij haar ook het langst. Als ze een nieuw smaakje krijgt moet ze er niets van weten.
Een klein schepje uit een zakje van Almo of een paar brokjes applaws erover heen zorgt er voor dat ze het wel een beetje eet.
(deze had ik toch nog staan)
En zo went ze weer aan iets nieuws.
Soms is het niet anders om een klein uitstapje te maken naast vers. Het is tenslotte toch maar tijdelijk.
Door milan
#2424298
Tsja, ik denk dat dit er een van lange adem wordt, maar ben al lang blij dat ze eet.
Wordt dus langzaam afbouwen met brokjes ::)
Helaas wordt tartaar of kattenmelk door Fayah ook niet lekker gevonden (al geprobeerd) ::)

Net wel voor de katten een paar muisjes en kwartelkarkasjes gekocht, vandeweek eens kijken of ze daar zin in hebben.
Moest toch wel even slikken, die kleine pluizige dingetjes....
Vroeg ook naar kwartel, maar toen ik dat zo zag, met veertjes en al, heb ik toch maar kwartelkarkasjes genomen om uit te proberen.
Zag het al voor me, ze lusten het niet, of heel het huis onder de veren  :yucky:
Ik moet er zelf ook echt aan wennen, dat 'hele' spul...
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2424305
Als het zo werkt, is dat natuurlijk prima.

Faya is dan blijkbaar zo'n kat die blijft eten als ze wat lekkers gekregen heeft.  Dat kan je onthouden voor later. Als ze iets niet lust: iets lekkers erbij leggen, en dan lukt het misschien wel.
Kleintje die zou er de brokjes vanaf eten en dan zitten wachten tot er nog wat meer zouden komen. Maar de kvv zou ze niet aanraken als ze het niet zou lusten (gelukkig lust ze graag vers).  Ik heb haar indertijd wel moeten overhalen om lever te eten, en ik weet nog dat ik geluk heb gehad dat er uiteindelijk iets gelukt is.

Heb je al eens geprobeerd of Faya graag een rauw geklutst eitje lust? Dat is ook handig om iets op de leuken als ze het erg graag lust.  Het ruikt vrij sterk en is eenvoudig te mengen. 
Door milan
#2424308
Nee, die laatste heb ik nog niet geprobeerd!
Vorige week wel bij de andere twee; Fayah liet ze voor gaan en had er geen oren naar.
Roosje heeft het besnuffeld, maar had geen trek, en toen heeft Milan het met smaak op zitten likken.

Nu Fayah dus apart eet zal  ik het nog eens proberen, misschien wil ze het nu wel (en weer een mogelijkheid om kvv op te leuken/aan het eten te krijgen).
Door milan
#2478438
Nou, we zijn al weer een tijdje bezig, en Milan en Roosje eten al vanaf het begin prima.
Maar het allerfijnste is dat Fayah nu ook helemaal 'om' is!!
Ben al snel gestopt met het getrut met brokjes geven, apart eten geven enz., het werkte zowel mij als Fayah op de zenuwen.
Wel van alles geprobeerd te geven, en nu kwam ik erachter dat Fayah gewoon niet zo van kvv houdt, maar een echte barfer is.
Gewoon vleesbot, lekker vlees en orgaan, in grove stukken gehakt/gesneden, is smullen, en ook Roosje en Milan weten er prima raad mee!

Ik vind het ook veel makkelijker (zelf mixjes maken kost ontzettend veel tijd, en als ze me dan aankijken met zo'n blik van 'dat lust ik niet'...), en kan voor mijn gevoel nog meer afwisselen; wel gebruik ik nog eco darf en hb konijn als ik bezoek verwacht, want ze zijn wel een paar uur bezig (eten af en aan), en het ziet er niet echt uit als ze aan de 'grote hap' bezig zijn (als je het niet gewend bent :biggrin2:). Met name parelhoenkarkas, rundvlees en paardenvlees eten ze ontzettend graag, maar eigenlijk gaat er (bijna) alles goed in, behalve vis.
Maar wat een verschil; ik zie het vooral aan de vachten, heerlijk zacht en glanzend!! En ook mijn moeder blij; die was laatst hier en zei me dat ze helemaal geen kat meer rook (lees: kattenbak), en dat de katten er zo goed uitzagen! Tsja, hoe zou dat nou komen ...::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door