Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jolly
#45143
laat je even weten hoe meneer eronder is als je da met hem klaar is ;)

dikke :-* voor hem
Door Rosita
#45160
Hoi Zurca,

Hoop dat alles goed is verlopen, geef haar maar een dikke knuffel :-*. Ik zelf weet hoe moeilijk het is om te wachten. De fokker van Nero en Dante (een is 9 weken ouder dan de ander) gaf het advies om te wachten tot ze tussen de 8 en 10 mnd oud waren. Ook zij zaten elkaar behoorlijk in de haren, maar waren niet aan het sproeien. Toen Dante 10 mnd oud was begon hij Nero wel heel erg in zijn nek te zitten. Zo erg dat Nero hier op den duur wondjes van kreeg. Dat was voor mij de druppel om ze allebei te laten helpen. Het laten castreren van Nero heb ik nog steeds spijt van gezien hij een hele rustige kater was (zelfs met 12 mnd kon je niets aan hem merken, dit schijnt bij oosterse katten heel veel voor te komen, fokkers laten hun "open katers" dan gewoon in huis lopen). Daarna is hij ook begonnen met het plukken van zijn vacht. Oosterse katten zijn hier erg gevoelig voor (snel gestrest enz.), maar ik denk dat het door de castratie komt. Hij is in zijn gedrag eigenlijk alleen maar dominanter geworden en ik moet hem vaker van Dante afhalen dan toen hij zijn ballen nog had (van al die waarschuwingen wordt hij natuurlijk ook niet vrolijker). Wat je ook had kunnen doen is Noa een paar mnd de pil geven. De fokker van Nero en Dante zei dat poesjes beter nog later geholpen kunnen worden dan katers (iets van 12 mnd, maar dan had ze het natuurlijk wel over een oosters poesje) en dat vooral oosterse poesjes al heel vroeg krols zijn, meestal al met vijf mnd. Na Nero besloot ik dan ook om weer een mannetje te nemen, want zeven mnd de pil geven zag ik niet echt zitten ;). Ben wel blij dat ik met Dante gewacht heb totdat hij 10 mnd was, juist in die laatste paar weken is zijn kop nog wat breder geworden en kreeg hij een beetje hangwangen (Dante is al niet erg breed en anders was hij helemaal een iel mannetje geweest zoals op de foto).

Groetjes Rosita
Door zurca
#45168
Hallo Rosita,

Wat vervelend dat je kater zo verandert is na de castratie..Pfff moet er niet aan denken dat Tobias straks niet meer mijn ventje is. Hij is nu echt een knuffelkat en komt geregelt bij me voor een portie knuffels..
Ik heb er inderdaad ook aan gedacht om Noa de pil te geven maar na advies van Tannetje besloten dit niet te doen. Gezien de nadelige gevolgen die er aan kunnen zitten en voor poezen die nog niet krols geweest zijn zou het nog slechter zijn. Dat was dus geen optie meer..'K had liever nog wat gewacht, Tobias sproeit ook nog niet..Maar Noa is nu op een leeftijd dat ze krols kan gaan worden. En waarschijnlijk zou Tobias dat eerder doorgehad hebben als ik..Aangezien haar "verzet" tegen zijn gedrag minder heftig aan het worden is, heb ik besloten om het nu te laten doen..
Gelukkig is Tobias al wel een flinkerd, echt iel zal hij niet blijven...

*slik* het is wel vreemd zeg, zo achter de computer zonder elke keer een poot/ staart/ kont of hele kater van m'n toetsenbord te moeten halen..Dat doet tie n.l. altijd, "ooohhh leuk, ze zit weer achter dat ding..gaat ik effe gezellig bij haar liggen.."

En dan heb ik ook nog de pech dat ik hem vanavond pas weer kan halen. Ik rij zelf geen auto en zal dus op mijn vriend moeten wachten...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#45229
Ahhhhh das balen zeg dat je pas vanavond kan :-\
Maar je ziet er wordt aan je gedacht en aan Tobias.
Morgen zit hij weer vrolijk (nou ja vrolijk zitten mischien niet helemaal :-X ;D ) op je toetsenbord.
Door zurca
#45237
sylvia schreef: Morgen zit hij weer vrolijk (nou ja vrolijk zitten mischien niet helemaal :-X ;D ) op je toetsenbord.
;D ;D

'K zit nu in "spanning" te wachten op een telefoontje van de dierenarts...Ze zouden bellen als tie geholpen was en weer wat aan het bijkomen is. Ben benieuwd, moet eigenlijk nog boodschapjes doen maarja...kan natuurlijk pas weg als ik weet dat alles goed is ;)
Noa is er trouwens heel redelijk onder, zo zonder broer..
Eerst is ze een antal keer komen "vragen" waar tie nou is. Daarna heeft ze de hele ochtend liggen maffen, nu is ze door het dollen heen...Ze heeft haar lievelingsmuis gevonden ;D

En inderdaad het is wel fijn dat iedereen zo met je mee leeft/ denkt hier.. Heb toch al wat castraties meegemaakt en ach zoveel stelt het niet voor. Maar als het om je eigen kater gaat is het toch ff slikken...
Door zurca
#45292
Zojuist de dierenarts aan de telefoon gehad. Tobias zat al op schoot te knuffelen! Pff nou moet ik nog zooo laaaang wachten tot m'n vriend er is :-\
Maar geen nood, ik heb bezigheidstherapie gekregen..Om onstekkingen tegen te gaan werd mij geadviseerd om tijdelijk geen grit in de kattebak te doen maar papiersnippers..heel leuk...ik heb 3 kattebakken staan...
Laatst gewijzigd door zurca op di 27 jan 2004, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#45293
hahahahahahhahahahhahahahhahahahahaha kijk maar uit dat je er niet versnipperd van wordt ;D
Door zurca
#45297
sylvia schreef: hahahahahahhahahahhahahahhahahahahaha kijk maar uit dat je er niet versnipperd van wordt ;D
Tssss! Lach jij maar... ::)
Ben dus heel benieuwd wat voor reacties dit gaat opleveren, van mijn katten dan he?!
Beetje "graven" in oude kranten...kan me hun koppen er al een beetje bij voorstellen.... ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#45571
En zurca hoe is het met Tobias?
E#n hoe vinden ze de krantensnippers (die denken vast dat het crisis is ;D )
Door zurca
#45621
Pfff..Nou die krantensnippers...

Gisteren DRIE kattenbakken helemaal staan boenen..Scheutje extra chloor er doorheen, want dat vinden ze hier een heeeel aantrekkelijk luchtje. En toen scheuren, snipperen, knippen...Ze nemen hier geen genoegen met een dun laagje had ik mij al bedacht dus 'k heb flink m'n best gedaan...

En toen was het moment daar...de bakken konden in gebruik genomen worden...
Mmmm snuffel, snuffel...eens even in de bak kijken...en er dan heeeel verbaasd uit te stappen..nog eens snuffelen...En toen besloten ze dat dit toch echt niet kon!! was ik helemaal gek geworden zag je ze denken...
Speedy en Meid konden dit grapje duidelijk niet waarderen..
Noa vond het allemaal wel best, de krantensnippers lagen al snel door de kamer.
Nadat Speedy en Meid de hele middag om hun bak aan het heendraaien geweest zijn, hebben ze uiteindelijk toch besloten om mij maar een plezier te doen. Ze zijn netjes op de bak gaan 'zitten'

Tobias hebben we 's avonds opgehaald. M'n vriend was om half zeven thuis en we hebben eerst gegeten...Ik heb het eten bijna bij m'n vriend naar binnen gekeken want ik wou zo snel mogelijk weg..
Nou bij de dierenarts aangekomen, zat tie al op me te wachten!! In de spreekkamer (in z'n bench) op het bureau v.d. dierenarts...
AAahhh hij was zo blij om me te zien, allemaal kopjes geven en luid spinnen..
Gelukkig was alles goed gegaan en hij was alweer helemaal wakker..
Thuis is tie eerst overal aan het kijken geweest of alles ernog wel was en op z'n plek stond..
Om vechten te voorkomen had ik tobias een handdoek meegegeven zodat ik daar m'n andere katten mee in kon wrijven, was niet nodig..Zij hadden alleen maar oog voor de bench in de kamer en hebben daar een voor een ingezeten..Tobias hadden ze helemaal geen oog voor..
Tobias had besloten dat alles nog was zoals het was en is gaan slapen..Toen kwam dus het moment dat ook hij naar de bak moest..Hij stapt erin ...en...gaat gewoon zitten plassen, alsof er niets aan de hand was..

Dus eind goed al goed, mmm toch eigenlijk niet helemaal..
Ik mag dus wel de komende dagen DRIE kattenbakken boenen en van snippers voorzien...Euhh iemand nog oude kranten..

Moraal van dit verhaal; Neem nooit meer katten dan op 1 bak passen....
Door zurca
#45678
Het krantensnipperverhaal heeft een staartje gekregen :-X

Ben ik vanmiddag een tijdje weggeweest, kom ik net thuis....plasje op de mat, plasje in de kamer, plasje op een pluche mandje.... :-\ ::)

'K heb gelijk de dierenarts gebeld want hier heb ik geen zin in..straks zit ik met vier onzindelijke katten in huis!

Gelukkig begrepen ze ons probleem en mag ik gewoon grit in de bakken doen..Had ik net vanmorgen de bakken al staan boenen en voorzien van snippers, nu mag ik ze weer boenen en voorzien van grit..
Zo blijf je wel bezig...

De wondjes bij Tobias zien er verder goed uit. Schoon, dicht en niet rood ofzo..Hopelijk blijft dit zo en krijgt hij geen last van het grit..

Verder is Tobias ook weer helemaal het mannetje, er wordt weer door het huis gescheurd en ik roep weer niets anders dan; "tobias nee...neeeee niet doen tObiAs!!"

Yepp hij is weer helemaal de oude...
Gebruikersavatar
Door sylvia
#45753
Gelukkig :D (dat Tobias de oude is)
Ik vond het al raar ,ik had met tijger ook gewoon grit in de bak,maar ja ik heb heb veearts die zijn niet zo misselijk ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 28 jan 2004, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rosita
#45924
Ik heb me echt geamuseerd bij het lezen van je verhaal.
Zag het al helemaal voor me ;D ;D. Gelukkig dat Tobias weer de oude is, geef hem maar een dikke :-*. Mocht het toch gaan ontsteken kan je misschien houtkorrels proberen, lijkt me handiger dan papiersnippers ;) en toch wat frisser dan grit.

Groetjes Rosita
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door