Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2586945
lachnat schreef: We zijn weer een tijdje verder en ik krijg soms koppijn van hem :-X

De ene week vind hij eendennekken geweldig en kauwt ze heerlijk op, een week later moet die ineens niks weten van de eendennek ook niet als ik hem zo plat als een dubbeltje sla. En zo gaat dat ook met kipkarkas, konijnkarkas, kwartel heel of karkas heb beide, fazantennekken en patrijskarkas.
Vlees en organen gaan altijd goed, daar kauwt hij lekker op.

Wat moet ik nu met hem :-\
Vol blijven houden? Maar dan heeft hij wel veel dagen dunne ontlasting :-\
Enkel bot malen in de hoop dat hij dat dan wel eet? Wat ik eerlijk gezegd dus betwijfel, ik sla het nu zo plat dat het eigenlijk al gemalen bot is....
Of gewoon voor hem malen en soms wat kauwwerk ernaast geven?
Hoi pippeloi,
Ik had dat ook dat hij het eerst wel at en dan moeilijk deed.
Mijn kat heb ik gemerkt heeft veel behoefte aan iedere maaltijd een ander smaakje, dus ik voer enkelvoudig en zorg ervoor dat aan het eind van de week hij alle voedingsstoffen binnengekregen heeft en hij 5-6 soorten dieren heeft gegeten. Het mixen van verschillend vlees doe ik nu even niet meer omdat hij anders gaat mieren en ik niks wil weggooien.

Omdat mijn kat ook beginnende barfer is, ben ik begonnen met kippennekken als vleesbot ... platgemept en in stukjes geknipt met de snoerschaar. Dat heb ik paar weken gedaan en toen alleen stuk geknipt, weer een weekie of zo en toen volledig gegeven. Beetje opbouwen zeg maar. Nu eet hij ook kippenvleugeltjes, kleine duifjes, kuikentjes.
Ze moeten toch wennen aan complete producten, hele vis, kippennek en een heel kuikentje. Het heeft mij een kleine 3 maanden gekost om hem te laten wennen en even uitpuzzelen hoe je kat zijn bordje leeg eet.
Eventueel even met andere barfers wat verschillende vleessoorten proberen, volg je gevoel en probeer eerst een mooi basis weekmaal te realiseren en bouw dan uit, zo doe ik het althans nu en ik ben in het begin ook gedacht ... grrr wat moet ik nu . ;)

In het begin is het denk ik het lastigst, de kat moet wennen en je moet samen een nieuw menu uitpuzzelen, HOUD MOED ;), want uiteindelijk worden jullie ook FAN :D
In ieder geval zit je op deze site goed, veel mensen die veel kennis hebben.
Heel veel succes en veel barf plezier.
Groetjz Caro
#2586980
Wie is pippeloi?

Als het voor mij bedoeld was dan hier nog wat informatie want dan heb je waarschijnlijk niet naar de datum van de begin post gekeken :biggrin2: ;)

Ze krijgen hier zo'n 11 en soms 13 diersoorten per WEEK dus hoezo verschillend smaakje  :biggrin2:
Hun menu heb ik al een tijdje uitgerekend en dat verdwijnt ook al bijna een jaar in de molen want dat eet meneer goed.

Ben dus al bijna een jaar met hem bezig hij heeft ook tijd zat gehad om te wennen, hij wilt gewoon niet.
Ook met platmeppen en in kleine stukjes knippen maar de ene dag vind die het prima de andere dag wilt die gewoon niet en daar kan rustig een week over heen gaan. Alhoewel hij van de week wel weer een stuk konijnkarkas zo naar binnen werkte  ::)
2 dagen achter elkaar het zelfde stukje bot eten? Nee hoor dat doet die echt niet. 2 dagen achter elkaar dezelfde gemalen mix geven moet ik niet eens proberen  :-X

Nog even om je te laten zien wat hij allemaal al gehad heeft
Kip karkas in kleine platte stukjes - nee bah
Duifkarkas in kleine platte stukjes - leuk voor 1x
Konijnkarkas in kleine platte stukjes - de ene keer wel de andere keer niet
Parelhoenkarkas in kleine platte stukjes - de ene keer wel de andere keer niet
Fazantennekken in kleine platte stukjes - mwah ging redelijk helaas kreeg ik ze de vorige bestelling niet
Ganzennekken in kleine platte stukkjes - was jammie maar helaas heb ik ze niet meer en kan ik er op korte termijn niet aan komen.
Eendennekken in kleine platte stukjes - de ene keer wel de andere keer niet

Orgaan gaat allemaal goed eendenhart, paardenhart, lamshart, konijnennier, hazenlever, konijnenlever, eendenlever, kippenmaag maakt niet uit dat gaat erin.
Spiervlees net zo hertenvlees, lamavlees, kamelenvlees, kangeroevlees, paardenvlees, konijnenvlees wild en tam, kalkoenfilet, kipfilet en zelfs die ene keer geitenvlees was volgens hem jammie.

Een muis of kuiken is alleen maar speelgoed zelfs als ik hem doormidden geknipt heb, weet je wat voor bende dat geef? :-X
Makreel, haring en sardine zijn gewoon bah, serieus als hij me aanziet komen met vis vertrekt die van de voer plaats ???
Zalm daarentegen vind die wel lekker en een zalmfilet eet die ook rustig op, een stuk van een zalmkop ook nog wel dus mankeert niks aan zijn gebit hoor ;D

Dus we worden hier geen fan, blijf gewoon lekker malen en ik schrijf gewoon op wat hij van de andere kat mee pikt 8) Die BARFt wel lekker.
#2587374
Idd het was een begroeting .. hoi pippeloi  ;D
Sorry dat ik je tijd heb verdaan met mijn toevoeging aan je topic.
Ik had idd niet gekeken naar de datum van de topic.
Had voor 2 maanden geleden nog nooit vertoeft op fora's ... hi hi het is dus even leren nog.  :biggrin2:

Fijne avond nog  ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door