Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2346013
kan het zijn dat de katten , sinds ze de barf volledig eten anders gaan doen ?
normaal is het zo
dat ze de hele dagen liggen te pitten op mijn bed
alle 3
hebben nooit ruzie
komen niet buiten op 1 na , die glipt wel es weg.
en het komt over , als of ik geen katten heb , zoals ze zich gedragen

nu zijn ze me toch al 2 dagen wakker ??????
ze krabben aan het bankstel , ze vliegen achter elkaar aan ?
ik snap er niks van haha , komt et door de energie die barf geeft ????
#2346072
Yep  :D

Ik weet niet beter, hier vreet alles al bijna 13 jaar barf. Maar ik lees het wel vaker, dat katten er enorm van opknappen. En honden ook trouwens.
Ouwe Eppo hier van 17 speelt af en toe nog als een kitten, tot ontsteltenis van de Gnurkels die er met grote ogen naar zitten te kijken 'maf!' Knor doet dat niet, maar Knor is een geval apart.
#2346165
ja gek he , het is niet extreem aan het veranderen daar is het te kort voor , maar het viel me op , dat ze in 2 dagen al dingen hebben gedaan die ze anders nooit doen. de oudste is inmiddels tien , en ook al 10 jaar brokken. en opeens komt ze naar beneden vliegt achter de andere katten aan. krabt aan mijn bankstel ? gewoon een verandering dus haha
#2346182
tycolaika schreef: maar ik lees dat jullie weinig geven tegen over mij
nu heb ik ze wel ruim genomen qua gewicht
Mowgli is nu een jaar oud, toen hij nog volledig op vers stond (tot begin vorige maand), kreeg hij 200 gr. per dag verdeelt over 50% vleesbot, 25% spiervlees, 20% orgaan en 5% bijproduct (zuivel), dit verdeeld over 2 x 100 gr. per dag. Soms werd de 100 gr. volledig gegeten, soms moest ik wat weggooien.
#2346204
tycolaika schreef: ik snap er niks van haha , komt et door de energie die barf geeft ????
Nu hebben mijn katten nooit iets anders gegeten dan barf, en mijn ouders barften ook vroeger met de siamezen, dus ik weet niet beter dan dat katten heel actief zijn. (Ik ben ook altijd verbaasd over vrienden die niet een huis vol met kattenspeeltjes hebben.)

Maar met de fretten barften we eerst niet, tot Isis* op haar 7e symptomen kreeg van insulinomen. Met heel veel moeite hebben we haar overgezet op een betere brok en KVV, en opeens begon ze aan een tweede jeugd, actiever dan ooit, mooi in de vacht en heel vrolijk.
Met Puk en Jip ben ik ook meteen gaan barfen (ik wilde kvv-en, maar dat wilden zij niet) en mijn ouders en broer schrikken nog steeds van hoe actief ze zijn. Die hebben ook allemaal ruim 15 jaar ervaring met fretten, maar Puk en Jip hebben echt meer energie dan alle fretten die wij ooit gehad hebben.
Ik vind het een teken dat ik het goede voer geef.
#2346277
ja , echt hoor , hier spelen ze niet , hier rennen ze niet , hier maken ze geen ruzie , hier fucken ze mekaar niet op. gewoon helemaal niks.
dus ik hoooop natuurlijk dat er wat meer leven in komt , en wie weet gaan ze dan ook eens spelen :D , stel je voor dat zou echt een mega verandering zijn , en dan zie je pas echt wat barf doet
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door