Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2424300
Ik ben heel blij voor je!

Ik hoop dat mijn Luis het goede voorbeeld van Sanne gaat volgen. Tot nu toe blijft hij bij het meeste heel standvastig: dat eet ik niet graag.  En dat is ondertussen toch al 4 maand.
Gemengd onder wat anders, lukt het gelukkig meestal wel. :)
Maar toch, met smaak zou wel leuker zijn dan dat ik er constant wat in moet krijgen dat hij niet zo lekker vind.

Gisteren ook weer: runderhart met wat dooivocht van het hert dat ik geportioneerd heb erover.  Luis heeft zelfs  niet willen proeven.  Kleintje vond het helemaal heerlijk en Cuzco heeft zitten grommen van genot. Dan is het zo spijtig dat Luis het niet wil. 
Ik heb het vanmorgen onder zijn gemalen vleesbot gemengd, en dan is toch al de helft naar binnen gegaan. De rest zal met de avondmaaltijd ook wel binnen gaan.

Dus ik ben heel blij voor je dat Sanne aan zoveel smaken went en niet zo kieskeurig blijkt te zijn. :)
Das nog zo gemakkelijk en aangenaam.
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op za 11 aug 2012, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
#2424506
Even snel delen: Sanne heeft zojuist een duifkarkasje gekregen. Dat heb ik eerder eens gegeven, maar toen maakte ze zich snel uit de voeten. Inmiddels heeft ze het gemalen leren waarderen, dus wilde ik het toch nogmaals proberen, want ze zijn zó mooi!! (dik bevleesd, orgaantjes er nog in..). Hoppekee, zonder enige aarzeling is ze er gelijk aan gaan zitten knagen!  :wavetowel2:
#2426008
't Was erg leuk haar het duifje te geven. Sanne snoept er eerst de orgaantjes uit (doet ze met de kwartel ook). Het vlees heeft ze er allemaal af geknaagd en dat was harder werken dan de (zachte) kwartel! En ook van het karkas heeft ze een deel gegeten. 't Duifje heeft de hele nacht tot haar beschikking gelegen en leverde een uiterst voldane, verzadigde Sanne op.
Erg mooi (wild) vlees, karkas en orgaantjes - waar ze tevens haar gebitje mee verzorgt - voor een prikkie Dit ga ik eens per week op haar menu zetten :)
#2430538
Afgelopen week was ik jarig. Terwijl bezoek en ik een taartje aten, kuierde Sanne langs. "Wat een mooi poesje!" "Een jong poesje nog zeker?" Ik kan me niet herinneren dat eerder mensen me complimenteerden dat ze zo mooi is, er zo goed uit ziet. En het is ook geen bijzondere verschijning die dat op roept. Opvallend dat het nu ineens vanuit verschillende mensen werd benoemd en ze haar zo jong inschatten :)
#2430580
[quote="Parelridder"]
Afgelopen week was ik jarig. Terwijl bezoek en ik een taartje aten, kuierde Sanne langs. "Wat een mooi poesje!" "Een jong poesje nog zeker?" Ik kan me niet herinneren dat eerder mensen me complimenteerden dat ze zo mooi is, er zo goed uit ziet. En het is ook geen bijzondere verschijning die dat op roept. Opvallend dat het nu ineens vanuit verschillende mensen werd benoemd en ze haar zo jong inschatten :)
[/quote]

Ja, hier vinden ze de katten ook altijd zo mooi. Komen ze ook altijd vragen hoe oud ze zijn, want ze zijn zo zacht!
Zelfs de jongste zijn ze verbaast dat hij al 2 is.  Laat staan Kleintje van 8. Nu schatten ze Kleintje altijd wel al jong, op 1 of andere manier blijft zij een halfwassen kat lijken.
Maar fijn dat er dan toch een verschil te zien is bij Sanne he. :)
Hier gaat niemand buiten zonder een basisinfo over vers voeren, en dat komt gewoon omdat ze er zelf achter vragen.  Als ze komen vragen hoe het komt dat mijn katten er zo goed uit zien, moet ik er dan omheen praten? Dan zeg ik graag dat het van het voer komt hoor, en dan mogen ze mij een freak vinden, mijn katten zijn tenminste zacht en gezond  :P 
#2431382
Geweldig toch als mensen haar jonger inschatten ! Als kijk naar Willem..Ondertussen 21 jaar maar hij glimt en heeft supermooie vacht.Heb hem wel beetje geholpen door zijn vacht wat te borstelen en losse haren eruit te kammen..Maar hij oogt weer als een jonge god.
#2431515
Ik vond het heel leuk en vooral bijzonder dat niet alleen wij zelf het verschil opmerken, maar dat anderen die dat niet zien, wel ineens met complimenten komen t.a.v. haar figuur. Eerder was ze ook prima op gewicht, maar nu zit ze veel strakker in haar vel.
En wat het allerleukste was voor mij, was dat ik mijn vader consequent hoorde reageren met "Ja, dat komt door de voeding! Sanne eet vers". Om aansluitend uit de doeken te doen wat ze zoal krijgt. Erg leuk omdat hij nogal protesteerde over deze overstap: te veel werk, gedoe, lastig om op tijd te denken aan ontdooien, rotzooi, etc. etc. Inmiddels is hij helemaal om: hij ziet dat ze met veel meer plezier eet (komt vragen om eten, beweert nog niks gehad te hebben terwijl ze haar laatste hap net door slikte, haar eten van het aanrecht 'pikt', aktiviteit heeft aan haar voeding als ze een karkasje krijgt, enz.) en er nog nog beter uit ziet dan voorheen.
#2441498
Sanne begint steeds beter te kluiven. Gisteren zat ze fanatiek op een kaal stukje duifkarkas te knagen (er lag ook een bevleesd stuk, maar ze wilde kennelijk liever even dit...). En de hoeveelheid die op gaat van een karkas neemt steeds verder toe, er blijft van een duifkarkasje bijna niks over :)
Eerdaags proberen wat ze met een kwartelkarkasje doet...
#2453846
Tot nu toe (4 mnd. nu) kreeg ze een home-made kvv van fijne maling (zodat ze er niks tussen uit zou kunnen pielen). Daarnaast heb ik zo nu en dan een kwarteltje gevoerd (compleet maar zonder veren eet ze dat) en vervolgens ook goed bevleesde duifkarkasjes en tenslotte kwartelkarkas.
Nu het weer tijd was een volgende lading kvv te maken heb ik overwogen het niet meer te malen. Ik ben echter een beetje huiverig dat ze dan gaat miesmuizen over in welk onderdeel ze trek heeft en waarin niet. Nu eet ze met veel smaak, zonder gemier, alles wast ze nodig heeft, dat wil ik niet verspelen.. Ik heb een tussenweg gekozen. Spier- en orgaanvlees is alleen door de grove schijf van Cindy gegaan, dus als ze graag wil miezeren dan kan dat, maar het is nog steeds klein en gemengd. De karkasjes heb ik niet meer gemalen: ze krijgt elke dag een stukje karkas om zelf op te knagen. Ik ben héél erg benieuwd. Morgen haar eerste zakje..

De variaties die ik nu gemaakt heb zijn:
- paardenspiervlees (40%), runderhart (5%), konijnlever (5%), konijnnnier zonder vet (5%), eko kippenmaag (5%) en goed bevleesd kwartelkarkas (40%)
- hertenspiervlees, eendenhart, schaaplever, konijnnnier, eko kippenmaag, goed bevleesd duifkarkas
- kalkoenfilet, eko kippenhart, schaaplever, konijnnier, eko kippenmaag, kwartelkarkas
- konijnspiervlees, runderhart, konijnlever, konijnnier, eko kippenmaag, kwartelkarkas

De komende weken eet ze dus van 10 diersoorten. Naast deze maaltjes krijgt Sanne 2 maal per week een kuikentje. Ik ben héél benieuwd hoe ze het gaat eten!
#2456328
Inmiddels 2 dgn de nieuwe hap gegeten. Sanne moet wennen aan de structuur (grover gemalen). Ze heeft om te beginnen haar favoriete smaken gekregen (konijn en kalkoen) maar toch at ze het niet. Na beiden gevoerd te hebben, om haar aan de grovere maling te laten wennen, heeft ze vanmorgen (3e keer) gelukkig weer lekker zitten smikkelen :) De karkasjes die ik 's avonds voor haar neer leg zijn 's morgens op, dus dat gaat goed!
#2460383
:rant: Madame eet haar karkasjes nu al 2 dagen niet. Zit ze toevalligerwijze vol, bijv. n.a.v. een verse vangst buiten? Of is ze in staking omdat ze knagen niet iets vindt voor elke dag? Ik vrees eerlijk gezegd dat het nog erger is: Sanne heeft het hondenkussen ontdekt ??? ::) Eerder sliep ze 's nachts op de bank, maar sinds enkele dagen ploft ze 's avonds midden in het riante, vers gewassen, hondenkussen. Als ik 's morgens binnen stap zit ze niet als gebruikelijk bij haar lege bordje te pantomimen dat ze honger heeft, maar ligt in diepe slaap, heerlijk zacht weggezakt, in datzelfde kussen waar ze de hele nacht niet uit lijkt te komen... In de keuken een onaangeroerd hapje op haar bordje :crying:
Ik denk dat ik haar komende nacht maar eens de toegang tot de woonkamer (lees: het hondenkussen) ontzeg, om te proberen of ze dan wel weer knagen gaat.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door