Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
#282897
Nutro gebruikt naast dierlijk eiwit ook plantaardig eiwit (maïsgluten). Het bevat ruim 40% graan wat voor een obligate carnivoor gewoon bespottelijk veel is. Ook bevat het (net als alle andere brokken) hooguit 9% vocht. Dat is vragen om (nier)problemen. Dus ook al zijn alle ingrediënten geschikt voor menselijke consumptie wil nog niet zeggen dat ze ook geschikt zijn voor een carnivoor. Alleen de kwaliteit van de ingrediënten is dan wellicht beter, maar dat maakt het dus nog niet geschikt. Overigens is de kwaliteit nog beter wanneer men het zootje niet zou verhitten >:(.
Door Anneke V
#283208
Rosita schreef: Nutro gebruikt naast dierlijk eiwit ook plantaardig eiwit (maïsgluten). Het bevat ruim 40% graan wat voor een obligate carnivoor gewoon bespottelijk veel is. Ook bevat het (net als alle andere brokken) hooguit 9% vocht. Dat is vragen om (nier)problemen. Dus ook al zijn alle ingrediënten geschikt voor menselijke consumptie wil nog niet zeggen dat ze ook geschikt zijn voor een carnivoor. Alleen de kwaliteit van de ingrediënten is dan wellicht beter, maar dat maakt het dus nog niet geschikt. Overigens is de kwaliteit nog beter wanneer men het zootje niet zou verhitten >:(.
Bedankt voor de info!!!!!
Ik zal eens moeten zagen bij ons in de dierenwinkel zodat ze Duck voor katten voor mij wil bestellen ;D ::)
Duck is al het enige versvoer dat ik hier in België gevonden heb, en natuurlijk hebben ze dat dan alleen voor honden ::) :(

Barfplaats wordt gesponsord door