Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#2296644
Is het een idee een kattenklimrek te maken op de overloop zo bij het trapgat? Dus verticaal, met platen tapijt tegen de muur onhoog, eventueel hier en daar een plankje om op te springen, etc. Het idee van een krabpaal, maar dan heel ruim en uitgebreid en extra leuk.
Zoiets zouden mijn katten namelijk wel waarderen en ook wel gebruik van maken.
Door Ruisje
#2296711
Lotgering heeft een paardenvariant voor honden. Heb je die al geprobeerd? Of de eend/kip variant voor honden. Twee van onze oudere katten (13 en 17) hebben alleen nog hun hoektanden en eten geregeld die hondenvarianten. Van merken die te grof zijn (met name grotere stukjes bot) maal ik soms extra voor ze.
Als je genoeg afwisselt maakt een honden-kvv op z'n tijd niet uit.
Minder geven dan 80 gram zou ik ook niet doen. Maar geen kvv met rijst geven, dat zijn de dikmakers ;-)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2296760
koekje schreef: Is het een idee een kattenklimrek te maken op de overloop zo bij het trapgat? Dus verticaal, met platen tapijt tegen de muur onhoog, eventueel hier en daar een plankje om op te springen, etc. Het idee van een krabpaal, maar dan heel ruim en uitgebreid en extra leuk.
Zoiets zouden mijn katten namelijk wel waarderen en ook wel gebruik van maken.
We hebben in de kattenkamer een hoge klimboom gezet, zodat ze daar klimmen kunnen. En op verschillende plekken ligplekjes, zodat ze daar ook eens wat voor moeten springen ed. Ook in de werkkamer hangt een hangmatje, zodat ze ook reden hebben om van alle ruimtes gebruik te maken. Het trapgat leent zich niet echt voor een (heel goed!) idee als het jouwe, omdat het is volgebouwd om nog een zo ruim mogelijke slaapkamer te krijgen. Het trapgat in ons vorige huis had er perfect voor geweest.

We gaan binnenkort de voliere van de vogels bouwen, die wordt 1 bij 3 meter. Die komt direct aan de vogelkamer en dan wil ik zeer regelmatig de katten daar dus ook in doen. Dan kunnen ze in de vogelkamer en via het raam de voliere is. Die natuurlijk voor een kattenren erg klein is, maar dan komen ze wel buiten en in de zon. En via het raam is ook weer een flinke sprong, goed voor de billen!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2296940
Ik schrok al, maar je hebt natuurlijk papegaaien en geen zebravinkjes.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2296943
Haha ja! Kan prima samen hoor, als de vogels in de kooien zitten. Was vroeger ook toen de vogels nog in de woonkamer stonden. De katten weten heel goed dat daar geen pootjes bij door de tralies moeten!
Door Too
#2297028
Ik heb gemerkt dat 'verplicht' spelen dwz met grote regelmaat spelen met 't spul'
[ook als ze er eerst niet erg voor te porren zijn] op den duur actievere/ondernemender beesten geeft.
Net alsof je t allemaal weer even moet aanzwengelen.

Ze vinden hier 'de stip' al na 2 minuten 3xzzaai... maar t is vaak wel aanleiding tot een potje hinderlagen/achterpootmeppen
De hengel is ook maar matig leuk volgens Cera maar je kan m wel heel leuk achter je aan sleuren, Catoo houdt wel van hoog springen om t ding te vangen
En van een potje clickeren word je ook best moe, ik doe t een beetje halfbakken met 2 tegelijk omdat ze scheiden teveel stress oplevert
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2297061
Oh die haha, ja die is even leuk maar dan is er geen lol meer aan want ze kunnen hun prooi niet vangen.
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet eens zo'n goed verantwoord manier van spelen is. Het is zo onnatuurlijk als wat zonder iets te ruiken of vangen.
Door fem fatale
#2297256
Ik geloof dat ik geen natuurlijke jachtneigingen in mijn huis wil  ;)

Hier zijn ze boos dat de stip het niet meer doet (lege batterij), ik gebruikte hem 's avonds, om ze te activeren - anders doen ze dat op het moment dat ik opsta van de bank en naar bed ga, veel beter om dat een uurtje eerder te doen - en nu zitten ze iedere avond voor me "stip?".
Door Mevroi Kruim
#2297600
Heb je geen hengel? Ik gebruik nog wel eens een longeerzweep met een leuke frutsel aan het eind, daarmee heb je flink bereik  :D
Door Limpy
#2297829
Zaniematsu schreef: Oh die haha, ja die is even leuk maar dan is er geen lol meer aan want ze kunnen hun prooi niet vangen.
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet eens zo'n goed verantwoord manier van spelen is. Het is zo onnatuurlijk als wat zonder iets te ruiken of vangen.
Maar katten jagen toch ook wel op zicht?
En ik liet ze de stip ook wel eens "vangen" (en als beloningsvanghapje een gedroogt vleesje)
Gebruikersavatar
Door Zaniematsu
#2297837
Op zicht, op gehoor en op reuk. Maar het vangen van hun prooi is toch anders dan wanneer ze een muis of een pluim aan een hengeltje scoren.
Het idee van een gedroogd vlees beloningshapje is natuurlijk altijd beter dan een plotseling verdwenen stip. Daar valt zo weinig, of beter gezegd niets aan te vangen.
Door Limpy
#2297848
Dat was idd ook mijn idee erbij: je hebt de stip gevangen dus mag je ´m nu opeten...
Door flin
#2298232
hmmmmmmmmmmmm,

bennik niet helemaal met jullie eens;

een katzel kan heel goed inschatten wanneer iets nep is of niet,
de beloning is simpelweg de lekkere uitlaatklep op dat moment, en een aai van de aanbieder
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door