Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rowena
#1943945
Mevroi Kruim schreef:
Daar ben ik het ook van harte mee eens ;)

Heb je al eens paard geprobeerd? Dat vinden ze hier heel lekker. En konijnenniertjes zijn prima, lamsnier ook als je er aan kunt komen.
Je hebt nu 3 diersoorten + vis, da's al een leuk begin en ik denk dat ze daarmee niet snel tekorten oplopen.

Wb orgaan eten, als ze dat echt helemaal niet doen moet je toch wel aanvullen met vitamines en mineralen. Je zult niet binnen 1 maand problemen krijgen maar toch wel op de lange duur.
Heb je koken/drogen/bakken geprobeerd?
Paard heb ik heel in het begin geprobeerd maar dat lusten ze niet (de honden ook niet trouwens).

Ik voer nu geen vis... zalm en sardines eten ze niet.
Ze krijgen nu 3 diersoorten per week (als ze orgaan eten) kip, konijn en eend.

koken/drogen/bakken heb ik nog niet geprobeerd.
Ik morgen ochtend gelijk eendenvlees koken daar heb ik nog genoeg van liggen ;)





Door Limpy
#1943955
Volgens mij bedoelde mevroi kruim het koken/aanbakken van orgaan....toch?

Hier hadden ze in het begin ook wat moeite met m.n. rauwe lever en nier, beetje aanbakken wil dan wel eens helpen.
(heb ik nooit hoeven doen want na enige gewenning eten ze het inmiddels errug graag)
Door Rowena
#1943979
Limpy´s aai-assistente schreef: Volgens mij bedoelde mevroi kruim het koken/aanbakken van orgaan....toch?
Aha okay :D
Limpy´s aai-assistente schreef: Hier hadden ze in het begin ook wat moeite met m.n. rauwe lever en nier, beetje aanbakken wil dan wel eens helpen.
(heb ik nooit hoeven doen want na enige gewenning eten ze het inmiddels errug graag)
Ik weet dus niet of ze er echt moeite mee hebben.... zo eten ze prima 2 keer per week orgaan (nier, hart, lever en maag)
en 3 keer in de week eendennek en dan opeens weigeren ze (de ene keer Tom en de ander keer Bram)
Maar de volgende keer laat ik de kook er even overheen :) (bij het orgaan vlees)
Door Too
#1943991
Als t je lukt om er wat nier in te peuteren , al dan niet gedroogd of even aangebakken [desnoods in een klontje roomboter :D al wil een droge hete koekenpan ook vaak werken] is t super .. hart en lever , bvk varieren in diersoortjes [maar dat zal wel lastig worden met de miemel] misschien een beetje maag, is niet optimaal maar kan wel.

Even aanbakken/grillen werkt bij honden vaak goed... misschien zijn katten net zo om de tuin te leiden en waarom zou je t niet met een frutje spiervlees proberen?
Ik ben niet zo van supplementeren maar in dit geval zou ik toch een goede vis- of algenolie overwegen om in de omega 3 te voorzien
en verder 'schrijf ik je veel geduld en doorzettingsvermogen voor" ;)
Door Too
#1943993
Rowena schreef: Aha okay :DIk weet dus niet of ze er echt moeite mee hebben.... zo eten ze prima 2 keer per week orgaan (nier, hart, lever en maag)
en 3 keer in de week eendennek en dan opeens weigeren ze (de ene keer Tom en de ander keer Bram)
Maar de volgende keer laat ik de kook er even overheen :) (bij het orgaan vlees)


Hou anders s een eetdagboekje bij, t zou zomaar kunnen dat ze in t geheel nét genoeg binnenkrijgen.. vaak vertroebelen de weigeringen de heldere blik een beetje.
Door Rowena
#1944017
Too schreef: Als t je lukt om er wat nier in te peuteren , al dan niet gedroogd of even aangebakken [desnoods in een klontje roomboter :D al wil een droge hete koekenpan ook vaak werken] is t super .. hart en lever , bvk varieren in diersoortjes [maar dat zal wel lastig worden met de miemel] misschien een beetje maag, is niet optimaal maar kan wel.
Ik ga het zeker proberen....
Too schreef: en verder 'schrijf ik je veel geduld en doorzettingsvermogen voor" ;)
;D ;D zonder kom ik hier niet ver!!!
Too schreef: Hou anders s een eetdagboekje bij, t zou zomaar kunnen dat ze in t geheel nét genoeg binnenkrijgen.. vaak vertroebelen de weigeringen de heldere blik een beetje.
Dit vind ik een hele goede tip dank je wel ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door