Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
#14292
Voor mijn hondemannen ga ik 1 keer in de 3-4 maand naar Esther Langius in Purmerend om Carnibest/Bibi op te halen.
Dit combineer ik met een dagje uitwaaien aan het strand bij Bergen aan Zee.

Ik ben van plan om in Oktober weer voer op te gaan halen bij haar en ik heb het kattevoer al besteld. (Van elke smaak wat)

Ik zit nu op mijn werk en kijk dus elke keer illegaal. Thuis ligt mijn computer op z'n gat. Dus ook bij mij kan het even duren voor ik reageer.
Als je na vijfen wat schrijft kan ik dat dus pas morgen lezen.

Ik hoop echt dat iemand een ideetje heeft. Als je haar ziet heb je echt met haar te doen.
En haar mauwen gaat door merg en been.
Of ze heeft honger, of ze moet schijten of ze moet kotsen, alles meldt ze, de schat... Ik loop er de hele avond achteraan te vangen.
Zelfs de honden zijn er door van slag. (Die gaan elke keer kijken of er iets met haar is)

Ook haar evenwicht lijkt aangetast. Ze mist zo nu en dan een plank. De DA heeft hier ook geen verklaring voor. (ZUCHT)

Sylvia
Gebruikersavatar
Door chooky
#14293
Ok,
evenwichts orgaan zit in het oor. maar de kat coordineert het springen (mikken) met z'n staart. die is het verlengde van de wervelkolom.
Misschien heeft en en ander met elkaar te maken. je weet nooit. Ik zal het erbij betrekken bij het zoeken.
Door jill
#14294
Hallo Allemaal,

Ik heb twee katten waarvan er 1 sinds een half jaar gezondheidsproblemen heeft.

Ze heeft problemen om eten binnen te houden. Het komt er net zo hard vooruit als achteruit.
Dit heeft als resultaat dat ze van een gezonde kat van 4,5 kilo nu net 3 kilo weegt.

Tevens eet ze als een idioot en heeft continue honger.
Ik heb al twee keer een controle op het bloed laten uitvoeren bij verschillende laboratoria, maar men kan niets vinden. Volgens de uitslagen zou haar niets moeten mankeren.

Om eventuele allergie uit te sluiten heb ik haar een hele tijd alleen maar eendags kuikens gegeven.
Resultaat: minder braken maar nog steeds schijten. :-/

Heeft iemand dit ooit meegemaakt en/of heeft iemand een tip wat ik nog kan gaan doen?

Ze miauwt me de oren van het hoofd en ze wordt met de dag magerder.
Pijn heeft ze volgens de DA niet, en volgens mij heeft ze dat ook niet.

Helluppppp
Robian

Wanneer heb je haar voor het laatst laten enten?
Heeft ze soms daar een alergische reaktie op?
Heeft het een reden gehad toen ze een half jaar geleden ziek werd?
Jill
Door sylvia
#14295
Hoi Sylvia,
heeft jou da ook de werking van de alvleesklier laten testen?
Door Robian
#14296
Goedemorgen,

Jill, Ik heb ze vorige week laten enten.
Vorig jaar hebben ze geen enting gehad.
Het kan dus geen allergische reactie op de entstof zijn lijkt me.

Gina was altijd een slechte eter. Misschien hoor je mijn hersens nu kraken, maar ik kan niets bedenken waardoor ze ziek geworden kan zijn.
De dames komen niet buiten, er zijn bij ons geen veranderingen geweest in die periode.
Ik zou het echt niet weten.
Ja, ze is vroeger mishandeld maar daar kan ze na 7 jaar toch geen last meer van krijgen?

Sylvia; Ik heb geen idee of de werking van de alvleesklier na is gekeken.
Moet ik dat even navragen? Wat kan ik dan het beste vragen?

Groetjes,
Syl

p.s. mijn computer thuis is overleden, ik kan alleen op het werk kijken. Om 12 uur log ik weer in.
Door sylvia
#14297
Als de onlasting een beetje stopverfkleurig is (maakt niet uit vast of diaree) kan dat duiden op een mankement in de alvleesklier waardoor er enzymen ontbreken die nodig zijn voor de vertering van het eten.
Ik kan dat natuurlijk niet vanachter mijn pc constateren maar jou verhaal lezende dacht ik daar aan.Je zouy aan je da kunnen vragen of hij dat na wil kijken.
De schildklier test ....ja dat is ook zo'n leuke bij 10 verschillende da's krijg je 10 verschillende eindconclusies op de zelfde test.De één vindt dat de uitslag goed is de ander zegt net aan en de derde zegt schildklier probleem.Dit is niet vreemd maar dat komt omdat het per individu erg kan schelen wat voor hem/haar een goeie score is.Behalve bij echte uitschieters naar boven of beneden kunnen ze zeggen ja die heeft het duidelijk aan zijn schildklier.
eigenlijk zou je haar een paar keer op de schildklier moeten laten testen.Anders wil het ook wel eens helpen om naar een andere da te gaan,niet omdat die van jou slecht is,maar een andere da kan net vanuit een andere invalshoek kijken en iets heel anders constateren.
Groetjes Sylvia
Gebruikersavatar
Door chooky
#14298
De onstabiliteit in de wervelkolom bij de staart (die je alternatieve arts aangaf) kan verantwoordelijk zijn voor het misspringen van de poes.

Verder ben ik benieuwd hoe oud de poes precies is (ouder dan 7) en hoe vaak ze ongeveer in haar leven is ingeënt. Een reactie op een enting hoeft niet perse direct op de enting te volgen. (Je dierenarts had de poes eigenlijk niet mogen enten nu ze ziek is.) Daar kan behoorlijk wat tijd tussen zitten. Maar meer dan een jaar is onwaarschijnlijk dat er een reactie is op de voorgaande enting zelf.
Wat wel mogelijk is is dat herhaalde entingen (in cocktails) het afweersysteem hebben verzwakt, en wat misschien tot de klachten van je poes geleid heeft, het darmstelsel en de daarin levende bacteriepopulatie, heeft beschadigd. Alles wijst op een overgevoeligheid van het spijsverteringsstelsel.
Ik heb de neiging om te zeggen, probeer eens om probiotics te gebruiken, om een poging te doen het darmenstelsel weer te herstellen, maar ik zou hier graag ook de mening van anderen over horen.
Wat ik  nu zou doen, is op zoek gaan naar een goede homeopathische dierenarts. Eentje die op zoek gaat naar een constitutioneel middel voor de poes, door middel van een gesprek over haar karakter, gewoontes, voorkeuren, verleden, heden, lichamelijke conditie, klachten, etc
Heel veel succes en sterkte en een dikke knuffel voor jou en je poezebeest.
Door Robian
#14299
Sylvia;
De ontlasting heeft vele kleuren. Vanmorgen was het weer chocolade bruin. Soms is het gelig / beige.
Ik had een proefzakje voer van de DA gekregen en dat voer was gelig, toen was ook de ontlasting gelig.
Ik heb van pure ellende gisteren een blik whiskas gegeven (donkerbruin) onlasting donkerbruin.

Mijn DA heeft de schildklier d.m.v. bloed laten testen bij een laboratorium in Duitsland. Daarna heb ik nog een keer het bloed laten testen in Utrecht.
Een andere alternatieve/homeopatische dierenarts sloot de schildklier onmiddellijk uit doormiddel van het meten van energiestromen.
Wat denk je, nog een DA proberen?

Eva;
Van die onstabiliteit kwam de DA zelf mee. Ik had hem namelijk niet verteld dat ze misspringt.

Hou oud Gina werkelijk is weet ik niet precies.
De eerste inenting in het boekje is van '93 of '95 (valt niet te lezen) Dus zeg maar een jaar of 10.
Ik heb haar in de 7 jaar 5 keer geent.
(Ik ent niet elk jaar)
Dat ze nu geent is, is pure noodzaak. Ik ga in oktober weg en niemand kon voor de dames zorgen dus moet ze het pension in (die weet van de problemen).
De DA had liever ook niet willen enten.

Ik heb haar al een tijdje Silicea D30 van de alternatieve/homeopatische DA gegeven. Het braken is daardoor sterk verminderd. Ik denk dat ik nog maar een keer bij hem langs ga met haar.
Deze DA meet de energiestromen van het dier door middel van een (ik noem dat) wichelroede (is niet de goede naam).
Hij zei dat haar schildklier het probleem niet was, een van haar nieren deed het minder, instabiliteit van de ruggegraat bij de staart en dat de darmen van slag waren.

Ik weet het gewoon niet meer joh. Ik heb echt medelijden met haar. Ze is niet minder vrolijk hoor, maar ze mauwt me de oren van het hoofd.
Heb gister midden in de nacht nog staan dweilen omdat ze de bak weer eens niet haalde.
Tja, het leven van een baasje gaat niet altijd over rozen. (zo rook het trouwens ook niet  :))
Gebruikersavatar
Door chooky
#14300
Wat je alternatieve arts doet is eigenlijk een diagnose stellen van wat er met je poes aan de hand is (althans proberen) en aan de hand daarvan een middel geven.
Wat ik zou proberen is een homeopaat vinden die niet op basis van de klachten een middel voorschrijft, maar op basis van het geheel aan gedragingen van de poes een middel voorschrijft wat het beste bij de poes past (oftewel wat het meeste op de poes lijkt). Dit gaat net even verder. is ook moeilijker en lukt niet altijd.
Er staat een homeopathisch werkende dierenarts in Almelo (een mevrouw)  in het document daarover in de bieb. je zou haar eens kunnen bellen en vragen op wat voor manier zij met homeopathie omgaat. Of ze puur en alleen naar de klachten kijkt of probeert een constitutioneel middel te vinden.
Door Robian
#14301
:-/ de Bieb? Dat ga ik opzoeken, ben nieuw dus ik weet nog niet alles.... :-[

Constitioneel middel.
Ik heb er nooit van gehoord. (ik leer nog wat op m'n oude dag) :)
Madammetje heeft volgens mij nogal een verleden.
Toen ik haar van het asiel ophaalde heeft het me circa een jaar gekost voordat het weer een normale kat was.
(Ze was doodsbang toen ik haar kreeg. Als ik aan de ene kant van de kamer zat, zat zij aan de andere)
Nou is ze niet meer van schoot te slaan. (Figuurlijk he)

Ik zal die Bieb eens gaan raadplegen..
Door zurca
#14302
hallo robian,wat een problemen zeg :-/ ik las in een van je berichtjes dat je de bibi voor je honden in purmerend (heb ik dat goed?) gaat halen en dan in oktober ook wat voor je kat mee wil nemen... mocht je toch eerder willen beginnen met versvlees bij je kat, in borne, holten en enschede zitten verkooppunten van carnibest. vooral borne ligt geloof ik niet ver bij almelo vandaan... misschien vertel ik je nu wel "oud nieuws" maar ik wou het je toch even laten weten...
groetjes zurca
Laatst gewijzigd door zurca op do 11 sep 2003, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#14303
ja hier eet tijger ook carnibest,twee smaken en hij lust ze alletwee graag.
Door Robian
#14304
Hoi Zurca,

Klopt, er zit er inderdaad 1 in Borne.
Had ik even niet meer aan gedacht.
Ik heb ze namelijk uit mijn geheugen gewist  ;) omdat ze de prijs van dat voer daar wel 2,5x over de kop laten gaan.

Ik ga toch maar een paar pakjes halen todat ik in Purmerend (ja je leest het goed) de Bibi heb opgehaald.

Bedankt voor de tip.

Gr. Sylvia
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door