Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anthraciet
#902810
maddoc schreef: Supergeinig!
ben alleen bang dat je binnenkort dan nog wel meer gezinsuitbreiding krijgt, of heb je je in het geslacht verdiept in de winkel?

Daar had ik daarnet nog niet eens bij stilgestaan... maar als ze in de winkel al bij elkaar zaten, heb je toch 90% kans dat je gezinsuitbreiding krijgt ::)
Door Chubby
#902830
Naja, dan geef je deze witte muizen een naam en halsbandje ofzo en zorgen ze vanzelf voor voer voor Poes  ;D
Door Dummie
#904433
Zo even een update van ons "grote gezin".
Mijn man Jo is zaterdag naar de beurs gegaan en heeft een grote muizenkooi gekocht,hij is absoluut helemaal "weg"van de muizen, in het weekeinde hebben wij namen verzonnen voor zijn schatjes.Op jullie verzoek heeft Jo alle muizen onderste boven bekeken om te kijken of het meisjes of jongetjes zijn.
Wij weten het niet.
De namen zijn als volgt: Nonnie(wit) Rambo,Snorretje(naar mijn moeder) en Moeder Theresa.
De Kater Poes vindt het maar zozo,iedere keer als hij maar in de buurt van de kooi komt wordt Jo erg zenuwachtig,rent naar de keuken en gaat Poes eten geven,dus eigenlijk is Poes wel goed af,volgens mij heeft hij het door: ik wil eten, dus ga ik naar de muizen staren!!
Door Anthraciet
#904478
Het is toch wel van belang te weten of het mannetjes of vrouwtjes zijn, anders heb je straks honderden muizen ::)
Waarschijnlijk ben je nu toch al te laat met uit elkaar halen als ze door elkaar zitten, maar je kan je de inteelt wel voorstellen als ze nog langer bij elkaar blijven zitten. Muizen kijken er echt niet naar of het broertjes en zusjes zijn hoor ;)

Hoe groot is de muizenkooi overigens? Mijn ervaring is dat de meeste dierenwinkels veel te kleine kooien voor knaagdieren verkopen onder het mom 'het is groot genoeg'  :-\
Door maddoc
#904494
ja Poes is niet dom!
die zal dan wel gaan groeien ben ik bang.
hij heeft dan in ieder geval wat te doen de hele dag, ofwel staren ofwel eten..
Door Dummie
#904501
Anthraciet schreef: Het is toch wel van belang te weten of het mannetjes of vrouwtjes zijn, anders heb je straks honderden muizen ::)
Waarschijnlijk ben je nu toch al te laat met uit elkaar halen als ze door elkaar zitten, maar je kan je de inteelt wel voorstellen als ze nog langer bij elkaar blijven zitten. Muizen kijken er echt niet naar of het broertjes en zusjes zijn hoor ;)

Hoe groot is de muizenkooi overigens? Mijn ervaring is dat de meeste dierenwinkels veel te kleine kooien voor knaagdieren verkopen onder het mom 'het is groot genoeg' :-\
O o o , wij(lees Jo) kunnen het niet zien,Jo dacht een mannetje, Rambo, en drie vrouwtjes, Jo is het hele weekeinde zoet geweest met zijn nieuwe aanwinst,de kooi is wel groot hoor,1 meter lang,en 50 cm, breed,zo'n 40 cm hoog, stro onderin, flesje water erbij en muizeneten.Als er muizenkindjes gaan komen ben ik bang dat mijn Jo steeds nieuwe kooitjes gaat kopen,waar ben ik aan begonnen.
Poes heeft net weer lekker gegeten, verse kippenlevers.
Door Mevroi Kruim
#904503
Wahaaa  ;D ;D ;D tis echt soap bij jullie thuis  ;D ;D ;D

Ik zou de muisjes ff mee terug nemen naar de dierenwinkel en vragen wat de mannetjes en wat de vrouwtjes zijn. En dan middenin het idd mooie grote hok een zeer degelijke scheidingswand monteren  8)
Muizen houden ook van spelen trouwens, kartonnetjes van keukenrol en/of pleerol, aan elkaar geplakt tot lange gang bv, of een tak en/of klimtouw om in te klimmen.
Door Chubby
#904517
Ik zou in dat geval een andere kooi nemen om mannetjes en vrouwtjes apart te houden.. Muizen zijn ontzettend goede doorbrekers!

Overigens: mannetjes hebben onder de staartaanzet redelijk duidelijk een balzakje zitten en vrouwtjes niet.. Zo moeilijk is het niet..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door