Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pijpers247
#3469334
Hallo! Ik barf al heel wat jaren met mijn katten. Nu heb ik 2 kittens erbij van 7 en 8 maanden. Die van 8 maanden barft heel goed. Met bot en alles er op en er aan. Die van 7 maanden vind rauw voer ook heerlijk, maar......Hij wil meerdere keren per dag kleine beetjes eten. Het rauwe vlees blijft steeds te lang staan. Hij krijgt nu 4* per dag. Hij eet een beetje en komt een uur later terug om weer een beetje te eten. Dat is niet ok met dat rauw voer! Wat moet ik doen? Nog meer eetmomenten? Of gewoon niet barfen? Alle raad is welkom!
#3469336
Gewoon geven als hij ernaar komt vragen en als hij stopt het weer in de koelkast zetten.

Of 4 vaste eetmomenten en dan weghalen. Zeker geen vlees uren uit de koelkast laten staan. Op een koelelement kan evt een tijdje, maar dat lijkt me voor dagelijks gebruik toch echt niet handig.

Ook een tip is om het voer dat je wil dat hij eet, te verdelen over de 4 maaltijden. Niet meer per keer aanbieden.
Want als de hoeveelheid te groot is hebben ze eerder de neiging om snel te stoppen. Terwijl ze een doenbare hoeveelheid sneller zullen opeten. Daardoor krijg je er misschien meer in dan wanneer je veel aanbiedt.

De kans is zeker reeel dat je na verloop van tijd kan overgaan op 3 maaltijden per dag. Maar sommige katten hebben daar tijd voor nodig. Je merkt vanzelf wel wanneer dat evt zou kunnen.
Als de 4 maaltijden geen probleem voor je zijn, kan het wel voordelig voor je katten zijn om ze te behouden.

Barfplaats wordt gesponsord door