Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3007562
Dit topic is dubbel aangemaakt. Deze is verplaatst naar hier door Angelique, de ander stond er al.
Is verwarrend! Ik dacht dat ik gereageerd had, kon 'm hier niet vinden en liep al te schelden op tapatalk, staat ie in de andere... :-\
#3015427
Hier eten onze katten ook gewoon Kiezebrink mixen, er is eigenlijk geen één mix die ze niet eten, en ja, ze krijgen ook 100% pens, vinden ze heerlijk  :biggrin2:

Eigenlijk vinden ze alle mixen heerlijk behalve zalmmix, we hebben rundmix, konijnmix, fazantmix, eendmix, lamsmix, 100% pens, bosduifmix, kipmix geprobeerd bij ze. Alles eten ze goed, alleen bij de bosduifmix laten ze de duiven tenen liggen. Dit zijn gewoon hele tenen met nageltjes eraan. Bij de andere mixen heb ik niks definieerbaars kunnen vinden.
#3015431
Meike en Daisy schreef: Sinds kort is er de kwartelmix, dit is de enige mix met complete dieren er in, en dus in principe compleet.
Ze hebben meer mixen met hele dieren erin hoor ;) Zoals bosduif bijvoorbeeld. Andere dieren zijn volgens mij ook compleet maar ze hebben het een niet helemaal duidelijk opgeschreven.
Bosduifmix is een gemalen mix van complete bosduif zonder veren. Deze mix is geschikt voor honden, katten en fretten. De bosduifmix is een aanvullende voeding voor gezelschapsdieren, door de bosduifmix af te wisselen met andere mixen kan met dit product een compleet menu samengesteld worden.
Bron: http://www.animalfoodexpress.nl/bosduifmix-1-kg.html

Anders even bellen met animalfoodexpress, daar werkt een meisje genaamd Kim en zij kan alles haarfijn uitleggen.
Laatst gewijzigd door Lady_B op di 04 nov 2014, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
#3015988
Kiezebrink zegt toch zelf dat ze niet volledig zijn? Dat je nog spiervlees bij moet geven.
Vaak enkel karkas met wat orgaan erbij. 
Ik dacht dat die percentage's gewoon terug te vinden zijn op de site?

Het is lang geleden dat ik ernaar gekeken heb, want ik voer het zelf niet, maar vroeger was het alleszinds zo dat het erg lastig was om met kiezebrinkmixen een compleet menu in juiste verhoudingen te krijgen.  Er zit vaak te vaal long en hart in en dan moet je alsnog enorm beginnen knutselen om dat in orde te krijgen.
Zou kunnen dat ze het veranderd hebben, maar daar heb ik niets van gehoord.
Dus toch even goed nalezen en uitrekenen, is mijn advies.
Door mini
#3107753
Lady_B schreef: Hier eten onze katten ook gewoon Kiezebrink mixen, er is eigenlijk geen één mix die ze niet eten, en ja, ze krijgen ook 100% pens, vinden ze heerlijk :biggrin2:

Eigenlijk vinden ze alle mixen heerlijk behalve zalmmix,
je zou denken dat de kat JUISt de zalm lekker zou vinden:D

heb zelf geen katten, ja vroeger maar toen wist ik zelf nog niet van vers voeren af. maar die at liefst die blikjes met vissmaak.
#3112775
Een van mijn katten is een paar weken terug bijna gestikt in een stuk bot in de Kiezenbrink mix (bosduif als ik me niet vergis) dus ik heb de hele rotzooi weggegooid en het komt er nooit meer in.
#3127561
De bosduifmix is tegenwoordig juist veel fijner gemalen dan vroeger. Een halfjaartje terug kon je nog hele tenen en stukjes ader tegenkomen. Ik vind het nu juist te fijn, ze hoeven in mijn ogen geen enkele moeite meer te doen.

Wel naar voor je kat en jou, NoaKaj.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door