Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2611843
ik zat vannacht te denken is het een idee om een soort van melkbar te creeeren net als bij lammetjes, soort emmer met allemaal speentjes eraan kunnen ze zelf drinken leren,weet niet of dat bij puppies werkt maar dacht er ineens aan en hebben jullie ook veel minder werk.
verder petje af hoe jullie dit doen,maar ja weinig keus maar wat zullen jullie allemaal kapot zijn,heel veel sterkte hoor ;)
#2611956
Ronald schreef: Dat is dus even slikken. Maar je was er weer op tijd bij, dus ook dit gaat lukken.

Duimen kan ik niet, energie sturen ook niet, maar ik kan wel aan jullie denken. En dat doe ik de laatste tijd vaak.

Sterkte voor Biscuit, kop ervoor, zoals ze hier zo mooi kunnen zeggen.

Ennuh... berichtgeving? Ja... als het nodig is. Nee... als het niet hoeft. En de enige die dat kunnen bepalen zijn Leo en Lizzy. Als die de behoefte hebben om te delen dan doen ze dat. En als ze het niet hebben, dan doen ze het niet.

Gelukkig is er een Biscuit-noodhulpteam wat heel veel doet.
ik sluit me hier graag bij aan.....
#2612058
Nadeel van een" kunstmatige puppy melkbar" (al la lammerbar) is dat je speciale melk moet hebben die niet snel bederft en dat de pups veelal koude melk zullen moeten drinken(als is het werken met warmhoud elementen ook mogelijk). Groot nadeel is de hygiene!! Zeker in warm gehouden melk kunnen heel gemakkelijk bacterieen groeien. Dus ik zou zeggen als het een beetje vol te houden is: steeds nieuwe melk aanmaken, flesjes uitkoken, en om de zoveel uur flessen is de beste optie voor de pups.
#2612094
*Dorothea* schreef: Nou volgens mij gaat Ukkepuk het gewoon redden. Hij was erg gretig vandaag, wilde graag drinken en liep lekker door de kist.
Mijn grootste zorg zijn nu de tieten van Biscuit die op spanning staan, hopelijk houden ze snel op met melk maken.
Fijn te horen van Ukkie. Ik blijf duimen voor jullie allemaal!
Door Martine-Tom
#2612100
*Dorothea* schreef: Nou volgens mij gaat Ukkepuk het gewoon redden. Hij was erg gretig vandaag, wilde graag drinken en liep lekker door de kist.
Mijn grootste zorg zijn nu de tieten van Biscuit die op spanning staan, hopelijk houden ze snel op met melk maken.
Voor de fokleek...wat maakt dat het melkaanmaken nu nog zorgt dat het voor Bisc kritiek blijft?
#2612101
*Dorothea* schreef: Nou volgens mij gaat Ukkepuk het gewoon redden. Hij was erg gretig vandaag, wilde graag drinken en liep lekker door de kist.
Mijn grootste zorg zijn nu de tieten van Biscuit die op spanning staan, hopelijk houden ze snel op met melk maken.
Dank voor de update :-*
Fijn dat het goed gaat met Ukkepuk en Biscuit meid, stop met die melk en stop al je energie in beter worden zodat je weer meer bij je puppies kan zijn!! :duimen:
Door Martine-Tom
#2612105
*Dorothea* schreef: d'r borsten moeten snel indrogen, er zitten nu harde schijven in, een nieuwe mastitis ligt nog steeds op de loer....
Oh zo, niet de melk ensich is het probleem maar de herhalingskans blijft het risico....

Fijn dat Uk het goed doet!!
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door