Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2656386
*Dorothea* schreef: Zo gaaf dat alle hondjes nog op vers vlees staan! 8)
Wat vinden de baasjes ervan die voorheen brokken voerden?
Ja, maar in alle eerlijkheid moet ik bij 2 hondjes afwachten of ze op vers blijven. Het hangt er misschien ook vanaf hoe het bevalt. Ik heb het nog niet gevraagd, wat ze er van vinden maar dat ga ik wel even doen!
#2656399
Lizzy schreef: De puppyspeeltjes zijn gewassen en gedroogd:

Afbeelding

We gaan ze opbergen voor de toekomst, het Siamsa B nestje dat we ooit gaan fokken. De puppies hebben oneindig veel plezier gehad van hun speeltjes. Vooral de speeltjes van de roze/lichtblauwe stof (met de slierten eraan) vonden ze geweldig, want dat kraakte als ze er in beten! Magistraal vonden ze dat :biggrin2:! Met dank aan hun tante Lique :-*
Schat...speeltjes zijn om mee te spelen en eventueel te slopen e.d. Dus waarom opruimen...krijgt het b-nest 2dehandsjes ::) ook sillug toch...tegen die tijd komen er wel weer nieuwe speeltjes :biggrin2:
#2656401
Angelique schreef: Schat...speeltjes zijn om mee te spelen en eventueel te slopen e.d. Dus waarom opruimen...krijgt het b-nest 2dehandsjes ::) ook sillug toch...tegen die tijd komen er wel weer nieuwe speeltjes :biggrin2:
De meeste zijn ook gesloopt :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Maar ik vond deze echt te leuk om allemaal te laten slopen! Of gaat Tante Lique weer nieuwe maken voor Siamsa B? :biggrin2: :biggrin2:
#2656413
Madera schreef: Oke lang niet gepost, maar wel meegelezen, en wilde even zeggen dat Salto/one een ontieglijk lekker ding was, wij kwamen hem en zn vrouwtje tegen op de eff. en meneertje lag lekker te pitten in de doggyride :)
haha het kereltje was doodmoe ( voor een poosje ) geweldige dag gehad met hem , hij vond het in het begin een beetje veel om zich heen maar later wende het steeds meer ;) Salto is een heerlijk ventje dat vind ik nou ook :biggrin2:
#2656429
Lizzy schreef: Jaaaaa, ik heb van alle pupmensen al meerdere keren gehoord, foto's gestuurd gekregen, etc.

Met Aiden (Super Uk) gaat het heel erg goed. Hij is dol op zijn nieuwe familie, hij doet het geweldig, hij is heel erg dol op zijn grote Dalmatier broer en zijn grote Dalmatier broer is ook dol op hem. Zijn familie is ook dol op hem en ik krijg zulke leuke foto's opgestuurd, het is echt genieten. Aiden eet KVV.

Met Luna (Sookie) gaat het ook heel erg goed. Haar baasjes houden ontzettend enorm veel van haar en dat is aan alle lieve mailtjes en foto's te merken. Luna is de eerste dagen een beetje terughoudend geweest, maar ook dat gaat nu heel erg goed en gisterenavond kreeg ik nog foto's van Luna die speelt met een herder en een golden retriever, kortom, het gaat ontzettend goed. Luna eet KVV.

Met Basic (Huge) gaat het ook heel erg goed. Hij is dol op zijn nieuwe baasjes en op het paard van zijn nieuwe baasje. Voor zijn nieuwe baasjes is dit hun eerste eigen hond en het gaat geweldig. Zijn nieuwe baasje doet het ontzettend goed met hem. Hij luistert nu al heel erg goed, is heel erg baas-gericht en ze introduceert hem heel goed met alles wat deel uit gaat maken van zijn leven nu en in de toekomst (samen paardrijden). Hij eet voornamelijk BARF, hij vindt KVV niet te vreten en is wel dol op de smoothies die zijn baasje maakt!

Met Darja (Kalf) gaat het ook ontzettend goed. Zijn nieuwe mama is dol op hem en heeft heerlijke foto's gestuurd. Darja vond de eerste dagen het verkeer dat dichtbij het huis voorbij raast wel spannend. Maar inmiddels is hij er aan gewend. Hij is voorzichtig met nieuwe dingen maar zijn nieuwsgierigheid is groter dan zijn terughoudendheid dus dat gaat hartstikke goed. Zijn mama heeft gelukkig veel ervaring met Dalmatier reuen. Darja eet KVV.

Met Mickey (Neeltje) gaat het ook heel erg goed. Voor haar nieuwe gezin is dit hun eerste gezinshond. Maar haar nieuwe baasjes doen het ontzettend goed met Mickey en ik krijg heerlijke verhalen over hoe lief en speels zij is. Volgende week komt Mickey een weekje bij me logeren. Heerlijk! Mickey eet KVV.

Nou, hoe het met Patsy gaat zien jullie hier. Hoe het met Salto gaat ook. Hoe het met Stuk (we moeten nog een andere naam voor haar verzinnen hoor, dit roept echt voor geen meter... Maar we zijn er nog niet uit) en Frou Frou gaat zien jullie ook hier.

Dus tja, tot nu toe gaat het heel goed en ik ben daar heel blij om!!! En ik denk zelf met weemoed terug aan toen ze allemaal nog hier woonde. Wat was het heerlijk............... Ik heb zo ontzettend genoten van de pups. En het is heel raar, had ik niet verwacht maar alle hondjes voelen niet meer als mijn hondjes in de zin dat ik me er bezitterig over voel. Ja, wij hebben dit nestje gefokt, het blijven altijd onze hondjes, ze zitten in mijn hart en ziel maar het zijn niet meer mijn hondjes in de zin van "mine mine mine". Ik voel me wel tot in mijn tenen verantwoordelijk. En dat zal altijd zo blijven. Maar neem nou Patsy. Toen we van de week gingen wandelen was het zo overduidelijk Dorothea's hond! Idem met Salto. Salto is zo overduidelijk Henneke's hond. Ik voel wel van kruin tot tenen dat deze pups in mijn handen zijn geboren, maar ik voel ook heel duidelijk dat de hondjes nu aan een ander toebehoren. En dat is wel mooi.

Ohhhhhh wat heerlijk dat de eerste bericht zo goed zijn, moet toch wel een heerlijk gevoel geven :-* :-* :-*
#2656455
Riek schreef: Wat fijn en mooi om te lezen hoe het met de Siamsa's verder gaat!
Ben ook zo benieuwd hoe het met Biscuit gaat.
Zijn haar wonden mooi genezen?
Zijn het geen nare plekken die trekken aan het gebied er omheen geworden?
Het waren zulke grote en nare wonden.
Met Biscuit gaat het fantastisch :-*

Haar wonden zijn zo mooi genezen dat het BIN team er nog regelmatig naar zit te kijken en zij zeggen "het is dat we weten hoe het er toen uit zag, anders zouden we je verhaal gewoon niet kunnen geloven". Natuurlijk zitten er wel littekens, maar zelfs die zijn minimaal als je nagaat hoe de wonden inderdaad waren!

Ze is wel veranderd, door het moederschap en door alles wat zij mee heeft gemaakt. Ze is nog kleffer geworden :biggrin2:. Vervelend :biggrin2:. Maar verder is ze speels, lief, moedert ze nog steeds over de twee kleintjes en komt ze ook weer behoorlijk in conditie. Haar spiermassa is nog niet wat het geweest is maar we zijn op de goede weg. Ze geniet erg van haar leven en van haar kleintjes en van de tuin hier.

Kortom, het gaat heerlijk met Biscuit.

En ik moet zeggen.... Mijn gevoel ten opzichte van Biscuit is ook veranderd. Na wat wij samen hebben meegemaakt voel ik iets.... Ik kan het niet uitleggen, wat ik nog nooit eerder voor mijn honden heb gevoeld. Ik voel gigantisch veel respect voor haar. Ik voel een diepe diepe diepe innige band met haar. Ik voel een wederzijds vertrouwen dat met geen pen te beschrijven is. Ik voel zo'n diepe liefde, zo intens heb ik het nog nooit meegemaakt, ik wist niet dat het bestond. Ik ben haar zo enorm dankbaar. Voor wat zij ons geschonken heeft, 9 prachtige lieve puppies. En voor wat zij ons geleerd heeft. En voor wat zij voor ons betekent......
#2656506
Mooi beschreven Lizzy, de band tussen Biscuit en jou.
(dat kun je zowiezo is mijn persoonlijke mening)
Je was er voor haar in een van de moeilijkste en tegelijk mooiste periodes in haar leven.
Dat weet jij en dat weet zij.
Mooi, en heerlijk dat ze zo geniet van alles, nog wat moedert en wat extra kleft.. :-*
Wonderbaarlijk hoe een huid zich kan herstellen. Het voelt anders en ziet er anders uit en
toch moet je goed kijken. Ben zo blij voor jullie.  :-* :-*
Laatst gewijzigd door Neally op ma 22 apr 2013, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door