Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2613634
Hé zeg, die kaarten wel waren niet bedoeld als veroorzakers van plaatselijke buien (maar ik kan me wel voorstellen hoe 't voelt  ;)) hoor. Afleiding is voor Biscuit inderdaad misschien nog een oplossing.
Heel veel sterkte vandaag en......knuffel ze!  ;)
#2613636
Toch weer een beetje positief nieuws en inderdaad gewoon op het oog voeren! Puppen moeten nu goed groeien en hebben daarom GROOOOTE honger.  Ik vulde gewoon 2-3 flesjes en begon met pup 1, had die genoeg, volgende pup etc.  Keek nooit naar de CC (wel als ik dacht die eet niet genoeg)

Zo zonde ook voor Bisq, ze moet zich echt heel heel naar voelen,  ze wil enkel naar haar babies maar dat mag niet, haar moederhartje moet nu wel lijden, maar het is voor het goede doel.  (helpt het om haar een rompertje aan te doen als ze bij de puppen mag zijn? Kunnen die alvast niet drinken.

Het gaat langzaamaan beter en binnen een aantal dagen zijn die tieten van Bisq ook zo goed als droog.

Succes verder.
#2613654
kaszi schreef: Toch weer een beetje positief nieuws en inderdaad gewoon op het oog voeren! Puppen moeten nu goed groeien en hebben daarom GROOOOTE honger. Ik vulde gewoon 2-3 flesjes en begon met pup 1, had die genoeg, volgende pup etc. Keek nooit naar de CC (wel als ik dacht die eet niet genoeg)

Zo zonde ook voor Bisq, ze moet zich echt heel heel naar voelen, ze wil enkel naar haar babies maar dat mag niet, haar moederhartje moet nu wel lijden, maar het is voor het goede doel. (helpt het om haar een rompertje aan te doen als ze bij de puppen mag zijn? Kunnen die alvast niet drinken.

Het gaat langzaamaan beter en binnen een aantal dagen zijn die tieten van Bisq ook zo goed als droog.

Succes verder.
ze heeft een medical petshirt maar dat stel parasieten ( :biggrin2: ) kruipt gewoon bij de oksels naar binnen.
#2613657
Ach die arme Bisc, ja die wil gewoon moeder zijn he...
Balen zeg, nou hopelijk kunnen jullie het met afleiden voor alle partijen een beetje dragelijk maken.
Hoe is het met de wonden? Gaan die wel een beetje de goeie kant op?

Ik zou ook gewoon lekker op het oog voeren, in de natuur krijgen ze toch ook zoveel als er behoeft is....

Dikke knuffel!
#2613658
Lieve Lizzy,
ik ga je toch nog één tip geven: oorwerk! Dat kan helpen om Bisc wat rustiger te krijgen, dus als er tijd is en iemand zijn/haar handen vrij heeft kan deze langzaam de oren afstrijken tussen de vingers. Dat kan een enorm rustgevend effect hebben, afhankelijk van hoe onrustig Biscuit is zou ik bij heel onrustig wat sneller en ritmisch beginnen en dan langzaam iets langzamer en rustiger gaan werken. Ik heb het laatst gedaan bij manlief toen hij net was flauwgevallen en we allebei daarvan nog paniekerig waren en het kalmeerde ons allebei, dus aan de lijve heb ik laatst ondervonden hoe goed het werkt ;) Just in case een (kort) filmpje:



En ook deze is trouwens ook goed voor jezelf als je zelf het even niet meer ziet zitten en gek wordt van de situatie en/of als je zo moe bent dat je bijna omvalt maar toch nog even door moet. Bij jezelf beginnen bij het oorlelletje, van het hoofd afstrijken zeg maar en dan in 4 banen steeds iets omhoog zodat je eindigd met het bovenste puntje van je oor. Daar heb ik ook ooit een filmpje van gezien, maar die kan ik nu natuurlijk niet vinden. Anywayz, oorwerk rocks, het is makkelijk, je hoeft er geen dure cursussen voor gevolgd te hebben om het te kunnen en het belangrijkste: het werkt!! Enige vereiste is dat je minstens één hand vrij moet hebben om het te doen, dus daar kan het misschien op vastlopen in jullie geval ;)
Heel veel sterkte en vooral ook beterschap voor Biscuit, dat de melkproductie maar snel helemaal mag stoppen!!

:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
#2613667
*Dorothea* schreef: Ik heb gisteren Bisc haar oortjes gemasseerd tijdens het koelen van de tepels, ze vond het heerlijk.
Fijn! Het is zoiets simpels om te doen met zulke goede gevolgen vaak, dat eigenlijk iedereen het standaard zou moeten leren op de basisschool ;)
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door