Hier kun je artikelen/informatie over medische zaken posten en vinden, dat als naslagwerk kan dienen voor de forumleden. Dit is GEEN vragen of discussie-categorie.

Moderator: Charlie Angel

#2610119
:'( :'( :'( :'( :'( wat erg :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
zoiets verwacht je niet , wil je niet, maar overkomt je wel :-[
zo heb ik zelf ook het nodige bizarre meegemaakt met pups en moeders, zo hoor ik verhalen van (mede) fokkers dat ik denk pppffff wat erg hoop t nooit mee te maken.
dan denk je dat je alles wel zo een beetje hebt gehad en krijgen jullie dit bizarre voorval.
echt ongelooflijk wat er allemaal mis kan gaan, je zou spontaan stoppen met fokken.

ik wens jullie veel sterkte en heel veel beterschap voor Biscuit en een dikke knuffel, ben spontaan verliefd op haar, wat een dappere kanjer :-* :-* :-*
#2610122
Joyce1985 schreef: Ik bedoelde inderdaad ook een tegenslag, omdat het (veel) erger was dan verwacht.
Eigenlijk "moest" dit dus gewoon gebeuren, voordat Biscuit verder kan herstellen?
Bedankt voor je uitleg.

Pfoe, heftig zeg allemaal. De duimen blijven draaien :duimen: :duimen: :duimen:
Ja dat klopt. Het moest eraf alleen was het jammer dat er net een grote ader sprong.
#2610124
Martine-Tom schreef:

Als ik mag vragen...zoogt Biscuit nog? En is alle pus er nu uit of blijft dat nog lopen?
Ja ze zoogt nog en heeft dat ook gewoon al die tijd gedaan. Ze moet ook blijven zogen om te voorkomen dat deze ellende ergens anders de kop op steekt. Kennelijk is Biscuit erg gevoelig voor mastitis. Het kan 2 kanten op met de melk...het lichaam kan zeggen: ik heb mijn energie ergens anders voor nodig of ze gaat gewoon weer voldoende melk produceren voor de pups.

Persoonlijk zou ik hopen op het eerste omdat ik denk dat het werk dan voor L&L een stuk minder zwaar wordt. Je hoeft dan niet meer met zijn 2en te zijn als de pups willen drinken. Dat is nu noodzakelijk omdat de wonden dichtgehouden moeten worden maar ik vermoed dat de melkgift gewoon waar op gang gaat komen. Dat is natuur en leven gaat altijd voor, voor de natuur.

Er was gisteren nog wel wat pus maar het meeste is er wel uit. De pups hebben er in ieder geval geen last van.
#2610168
Wow, dit was wel schrikken.
Gelukkig is het ook weer goed afgelopen.
Erna bedankt voor je nuchtere en duidelijke uitleg.
Dit is zo ontzettend leerzaam voor fokkers in spé. (en misschien ook wel voor fokker niet zo in spé)
Gelukkig waren jullie met zijn drieën toen dit gebeurde.
Je wilt niet bedenken hoe het zou zijn als je alleen was op het moment.
Fijn voor de pups dat ze nog bij Biscuit drinken.
Maar het was dus qua zorg handiger geweest als ze niet meer zouden drinken bij haar, omdat de wonden dan "makkelijker" genezen.
Nou, de duimen draaien gewoon nog even door voor jullie allen.

  :-* voor alle hulpjes van Biscuit.
#2610169
Ik zit hier heel stilletjes mee te lezen.. ik ben er echt stil van hoe deze droom zo negatief kon veranderen. Ik duim hier heel hard mee dat het snel weer de goede kant op zal gaan met Biscuit, wat heeft die lieve meid een doorzettingsvermogen!

Heel veel sterkte, energie en toch ook plezier Lizzy, Leo en alle lieve mensen die helpen  :-*.
#2610186
PFFFFFFFF erg heftig !!! nooit geweten dat een mastitis zoooooo erg kon zijn (had wel veel viezigheid, pus en bloed verwacht maar nooit gedacht dat het zo heftig kon gaan bloeden dat je voor je teef moet vrezen  :o )

Wat geweldig dat jullie zo koelbloedig ( wat's in a name ?  ::) ) konden blijven en er zo snel hulp kwam ( je zal in die situatie maar met teef en pups naar de Da of de kliniek moeten sjezen  :-X )

nogmaals diep respect voor L&L en alle helpende handen en de morele ondersteuning !

Spijtig dat ik ook zo ver woon (belgieland ) anders had ik graag een handje toegestoken in't weekend heb vroeger genoeg pups en kittens geflest en ook niet vies van bloed of pus maar helaas tegen dat ik daar ben met trein en bus moet ik al omdraaien aan mij heb je dus niks  :(
#2610218
Oempf. Wat kan een mens nog zeggen na dit soort ervaringen...

Ik hang me aan Erna op. Dit moest effe, en nu gaat het herstel volop beginnen. Daar duim en bid ik voor!

En een vette zoen voor al die geweldige mensen die Lizzy en Leo bijstaan! (En voor L&L zelf natuurlijk!)
#2610222
Dank jullie wel voor de updates. Ik was er ook nog steeds ondersteboven van, maar als je de tekst van Erna leest klinkt het allemaal heel 'logisch' maar dan nogal wat erger zullen we maar zeggen.
Blij dat het ergste nu als het goed is, achter de rug is en dat het herstel nu echt kan beginnen.

De duimen blijven gewoon op volle toeren doorgaan en ik hoop dat er nu echt volop genoten kan worden door iedereen! :bigarmhug:
 Terug naar “Bibliotheek Medisch”

Barfplaats wordt gesponsord door