Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3470824
Op zich zijn de werkzame stoffen echt goed en interessant. Maar de hulpstoffen :-X :-X :-X :-X :-X (aardappel, insecten, erwten). Alleen om die reden al zou ik dit zelf niet kopen en belangrijke ingrediënten zoals quercetine, colostrum en de probiotica stammen los geven, dus niet vanuit dit product.
Door Lizzy
#3470827
Er zitten trouwens nog wel meer fijne stoffen in. Psyllium husk, Acacia, etc. Het is echt zo jammer dat ze er daarnaast rommel in steken. Anders had het echt een zinvol middel kunnen zijn. Waarmee je altijd je moet afvragen of het het juiste is voor jouw hond want dat hangt gewoon van zoveel factoren af - niet alle jeuk en pootjes likken hebben dezelfde oorzaak en dus zijn er meerdere behandelmethodes. Daar krijg ik dan altijd wel weer jeuk van, dat dit soort fabrikanten doen alsof het een wondermiddel is. Het kan, dat het helpt. Maar bij zat honden doet dit geen bal, als bijv. de oorzaak een voedsel intolerantie is. Of stress. Of een mega allergie voor iets als pollen.
#3470838
Lizzy ,

Murphy heeft elk jaar rond deze tijd dat hij veel krapt vooral richting de oksels aan de voorpoten , hij krijgt geen uitslag .
ook zit hij dan soms aan zijn billen richting zijn piemeltje zowat te duwen , kan niet zeggen bijten , maar nergens zie ik uitslag of iets dan ik zou zeggen daar is wat .
Ik denk dan soms wel , " komt het van de weerpollen " overvloedig niezen doet hij ook niet .
Door Lizzy
#3470845
blazerke schreef: do 25 apr 2024, 11:16 Lizzy ,

Murphy heeft elk jaar rond deze tijd dat hij veel krapt vooral richting de oksels aan de voorpoten , hij krijgt geen uitslag .
ook zit hij dan soms aan zijn billen richting zijn piemeltje zowat te duwen , kan niet zeggen bijten , maar nergens zie ik uitslag of iets dan ik zou zeggen daar is wat .
Ik denk dan soms wel , " komt het van de weerpollen " overvloedig niezen doet hij ook niet .
Bij een pollen allergie niezen ze vrijwel nooit maar krijgen ze vooral last van jeuk. Als je pollen vermoed, dan zou ik dit jaar nog beginnen met Puur Pollen maar dat volgend jaar al in februari starten.

Quercetine kan heel goed ingezet worden en iets om de darmen te boosten ook. Dus de prebiotica die er in zit en de probiotica.

Dus ja, op zich had dit voor jou wel een aardig middel geweest om te proberen.
#3470849
Bedankt Lizzy , Murphy krijgt al wel elke dag probiotica van Omni Biotic was op aanraden van de da
dit is de samenstelling ervan , zitten waarschijnlijk ook minder goede dingen in

Samenstelling
Maïszetmeel, mannan-oligosachariden (MOS), maltodextrine, bacteriestammen* (= Enterococcus faecium DSM 10663 / NCIMB 10415 en Lactobacillus acidophilus CECT 4529, stoffen als zoötechnische additieven volgens de regelgeving) * 2 bacteriestammen voor geschikte katten en honden met minimaal 1,25 miljard bacteriestammen CFU (kolonievormende eenheden) per portie.

https://shop-omni--biotic-com.translate ... _tr_pto=sc
#3470850
blazerke schreef: do 25 apr 2024, 11:16 Lizzy ,

Murphy heeft elk jaar rond deze tijd dat hij veel krapt vooral richting de oksels aan de voorpoten , hij krijgt geen uitslag .
ook zit hij dan soms aan zijn billen richting zijn piemeltje zowat te duwen , kan niet zeggen bijten , maar nergens zie ik uitslag of iets dan ik zou zeggen daar is wat .
Ik denk dan soms wel , " komt het van de weerpollen " overvloedig niezen doet hij ook niet .
Zou het niet iets kunnen zijn waar hij doorheen wandelt waar hij niet tegen kan?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door