Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#248732
OK, dan doen we gewoon verder zoals we bezig zijn. Als het toch een keer nodig zou zijn dan gooien we er wel een wormkuurtje tegenaan.
Bedankt Lizzy! ;)
Door Borke
#261257
Lizzy schreef: Wanneer je hond echt wormen heeft is het volgens mij gewoon verstandig om te ontwormen met een regulier ontwormingsmiddelen.
<KNIP>
En pro-actief ontwormen bestaat niet. Een hond heeft wormen. Of niet. En als er geen wormen zijn, dan is het dus zinloos om te ontwormen. Wat je wel kunt doen is zorgen dat de hond/darm onaantrekkelijk is en blijft voor wormen. In de eerste plaats doe je dat natuurlijk door hem rauw/vers te voeren. Botten zijn ook belangrijk om eventuele wormen af te drijven. Daarnaast helpt probiotica. En knoflook. En gemalen rauw pompoenzaad.
Wij hebben Borke steeds braaf ontwormt totdat hij 6 maanden was, daarna eigenlijk niet meer, hij is nu 12 maanden.

Ik word nu heen en weer geslingerd tussen jouw logica Lizzy (waarom ontwormen als hij geen wormen heeft) en mijn vrees dat ik het niet merk als hij daadwerkelijk wormen zou hebben?
Hetzelfde heb ik met de katten, als je fokt dan ontworm je de katten, maar wij fokken nu niet meer. Onze huiskatten ontwormden wij voroeger nooit (liepen wel vrij buiten, onze huidige katten niet) en als ik een 'rijstkorreltje' aan de kont zag hangen, dan ontwormde ik.

Nu twijfel ik tussen het geven van wat in mijn ogen toch chemische troep is of het maar gokken en aankijken.

Hoeveel knoflook adviseer jij te geven aan een hond van 22 kg per week? Geef je dan dageljiks of 1x per week? In de bibliotheek staat dit erover: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=799,
Doe jij dat ook 2x per jaar zo'n konflook/olie prutje voor ontworming?

Wat bedoel je met probiotica, ik keek in de bibliotheek of ik er een artikel over kon vinden met die titel, maar niet dus.

Groetjes,
Gebruikersavatar
Door Hitam
#261951
Als je twijfelt kun je de ontlasting laten nakijken op wormeitjes. Wel ontlasting van drie dagen nemen.
Door Lizzy
#261952
AstridStraver schreef: Wij hebben Borke steeds braaf ontwormt totdat hij 6 maanden was, daarna eigenlijk niet meer, hij is nu 12 maanden.

Ik word nu heen en weer geslingerd tussen jouw logica Lizzy (waarom ontwormen als hij geen wormen heeft) en mijn vrees dat ik het niet merk als hij daadwerkelijk wormen zou hebben?
Dan breng je toch de mest naar de dierenarts? Van drie dagen achter elkaar een beetje poep in een potje doen en de DA vragen of hij een mestonderzoek wil doen!
Hetzelfde heb ik met de katten, als je fokt dan ontworm je de katten, maar wij fokken nu niet meer. Onze huiskatten ontwormden wij voroeger nooit (liepen wel vrij buiten, onze huidige katten niet) en als ik een 'rijstkorreltje' aan de kont zag hangen, dan ontwormde ik.

Nu twijfel ik tussen het geven van wat in mijn ogen toch chemische troep is of het maar gokken en aankijken.
Je hoeft dus niet te gokken. Zie boven.
Hoeveel knoflook adviseer jij te geven aan een hond van 22 kg per week? Geef je dan dageljiks of 1x per week? In de bibliotheek staat dit erover: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=799,
Doe jij dat ook 2x per jaar zo'n konflook/olie prutje voor ontworming?
Ik geef mijn honden zeer regelmatig knoflook. Ik maak bijv. voor 14 dagen groentemix en dan doe ik daar 7 tenen knoflook in. Dat is dus 1/2 teen per dag per hond. Soms maak ik ook 1 week groentemix met knoflook en 1 week mix zonder knoflook.

Ik zou zelf niet zo gauw iedere dag veel knoflook geven. Dit ivm de kans op bloedarmoede. Voor een hond van 22 kilo lijkt me een keer of 3 a 4 per week een half teentje knoflook genoeg. Je kunt inderdaad ook zo'n kuurtje doen, maar ik verkies om gewoon regelmatig verse knoflook te geven. Ik geloof niet zo in kuurtjes.... Een hond kan namelijk iedere dag wel wormen op doen. Maar een hond die met verse/rauwe voeding gevoed wordt heeft sterke darmen en zal dus eerder de worm afvoeren.
Wat bedoel je met probiotica, ik keek in de bibliotheek of ik er een artikel over kon vinden met die titel, maar niet dus.

Groetjes,
Probiotica is een goede bacterie. Als je probiotica op Barfplaats intikt in de zoekfunctie (boven in de balk), dan heb je 2 weken leesvoer:-). Maar algemene informatie over probiotica kun je bijv. in dit artikel vinden: http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-probiotica.htm
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door