Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#2034904
Bien schreef: Hoe lang blijf ik die Canadese geelwortel en de parasiet compositum geven eigenlijk?
Op de pot vd parasiet compositum staat iets van niet langer dan drie weken geven.

Iemand een idee?
Ik zou de parasiet compositum dan 3 weken geven en in de tussentijd even bellen/mailen met NML health of Tannetje om te vragen hoe je met dit spul om moet gaan in relatie tot giardia.

Canadese geelwortel kun je langdurig gebruiken dus dat zou ik inzetten tot er geen giardia meer aanwezig is.
Door Bien
#2035123
Nou net even telefonisch met Tannetje overlegd, afspraak van a.s. vrijdag laten we vervallen er wordt even niet geent. Geen van beide honden. Eerst beide vrij van Giardia, dan enten..

Dus net ontlasting van Duna verzendklaar gemaakt, het is nog vroeg maar ik neem de gok.. later deze week hopelijk de uitslag van het woud.

twee nieuwe kits zijn aangevraagd, als die binnen zijn gaat ook de ontlasting van de andere hond op de post.

we blijven idd die parasiet compositum even 3 weken geven en dan zijn we er hopelijk tussentijds vanaf.
daarna weer overleg over enten e.d. en hoe lang nog door te gaan met de parasiet compositum!

dank allen voor jullie support... tis me wat die parasieten...
Door Bien
#2035142
Zit in metronidazol antibiotica? dat is toch juist niet goed met die giardia?

Snap niet goed dat dat wordt voorgeschreven en ik lees allerlei vage bijwerkingen van metronidazol...... hmmmm ik hoop dat ze er zo vanaf komt(en).
Door Bien
#2035369
Senta schreef: Wat een ellende Bien dat het nog niet is afgelopen, ik had het toen bij mn kat mss dat dat makkelijker uit te roeien is. Ben benieuwd wat er uit de onderzoekjes van de ontlasting komt! Komt vast wel wee :Pr goed, alhoewel ik wel kan begrijpen dat je dr inmiddels wel een beetje zat van bent.
Oh nee hoor ben t niet zat. In tegendeel eigenlijk. Ik ben de enige die ze kan helpen dus doen we dat ook. Met liefde en plezier het zou alleen mooi zijn als ze dr een briefje met "einde" bij konden doen!
Door Bien
#2036494
Al antwoord van NML:

Parasiet compositum van De Groene Os kan langer worden gegeven, het is een fytotherapeutisch/kruidenpreparaat.
Ik zou het middel maximaal 6 weken achtereen gebruiken, dan enkele dagen stoppen en dan eventueel nogmaals 6 weken.
#2036702
wij hebben bijna 1,5jr getobt met af en aan giardia periode's, soms aan te tonen, soms niet, maar de verschijnselen ken je inmiddels door en door.

gorby is behandeld door Hildegard Dijkgraaf om hem van binnenuit te versterken (ze gaan echt goed stuk hoor van die giardia) en door Michelle Sliedrecht (de bilt), Michelle heeft Gorby zeer lange tijd op de parasiet compositum gezet en eerlijk gezegd denk ik dat die uiteindelijk de doorslag gegeven heeft. op een bepaald moment ontspoorde eea nogal, maar was giardia niet aan te tonen, en heeft hij een korte kuur sulfatrim gehad, hartstikke fout natuurlijk maar het bracht wel defitief rust, blijkbaar moesten de darmen toch even nog een chemisch zetje hebben. ik geef nog steeds dagelijks probiotica van Primeval, die kwam bij Michelle (gemeten naar Gorby) er beter uit als hun eigen probiotica.

Gorby is in begeleiding met Hildegard langzaam overgegaan op vers, hij krijgt carnibest eend, omdat hij intolerant werd voor rund door de kapotte darmen, dit combineren we nog steeds met pens, rijst en verse groentes.

ik voerde zelfs 3x per dag omdat de hond ging afvallen, hij at wel voor een hond van 70kg (en woog er toen 32), inmiddels is hij 40kg spieren en kerngezond.

dat gewas en gepoets.....eea is afhankelijk van diarree en wat de hond zelf doet, maar zelfbesmetting is niet zo het probleem het probleem is dat je de giardia heel moeilijk uit een verzwakte hond krijgt, tis een parasiet en zo bestaat tie dan dus ook, hij kan zich schuil houden in lever en galwegen en dus ook weer naar voren komen zou gauw er "ruimte" is.

je moet het echt zoeken in de weerstand en kracht van de hond zelf, 1x panacur is trouwens nooit genoeg, het moeten 2 kuren zijn met een stopweek ertussen, dit omdat de giardia in veschillende stadia in de hond leeft, een duitse studie geeft aan dat dat de beste kansen biedt.

metrazol reageerde gorby niet op, is afhankelijk ook van de soort giardia (stam) hij werd er wel heel sloom en naar van.

een poosje terug werd zijn ontlasting weer heel raar (geen normale diarree, maar ook geen giardia, als kenners zien we dat gewoon) dus laten testen bij het woud, had tie last vn coccidien, normaal geen probleem, maar wel voor onze hond, overlegt met een parasiet deskundige uit utrecht (onze da gaat echt ook 100% voor onze hond en we bespreken alles heel openlijk) en gezien de soort diarree had gorby er dus wel degelijk last van en ook daar is hij voor behandeld, maar dat kon met een korte kuur, daar zat ook sulfa in, dus gelijk weer verse pen en veel probiotica.

de laatste 2x werd hij volledig schoon getest.

tis een reis hoor, giardia, erg onderschat.
er wordt trouwens beweerd dat veel honden zijn besmet en het latent aanwezig is, en dat ook altijd zo blijft, maar het afhangt van de hond in kwestie of er problemen van komen.

heel veel sterkte en succes.
Door Bien
#2036767
Poeh... dat is niet niks... ik ga je verhaal nog even goed lezen later vandaag.
Ontzettend bedankt dat je dit hebt willen delen met me.

aantasting van bijv de lever is waarschijnlijk met bloedonderzoek wel aan te tonen. Ik ga weer met Tannetje overleggen.

We gaan de strijd aan hoor!!!
Laatst gewijzigd door Bien op do 16 jun 2011, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#2036913
je kan het winnen hoor, echt waar
en wij hebben ook nog wel een tijd getobt dat we toch verschijnselen zagen zonder aantoonbaar giardia in de test
we zijn stug doorgegaan met de parasiet compositum, Michelle zag daar voor zo'n hond geen probleem in, het ruikt wel he, tis een soort mega kruidenrekje, echt heel sterk, maar Gorby at het ook gewoon door zijn voer heen, geen probleem.

geen andere hond die hier geweest is, gelogeerd heeft, in het park, hondenclub heeft het ook aantoonbaar opgelopen
het is echt iets dat als het in de hond zit, er niet makkelijk uit gaat of "terug" in zijn hok gaat.

goede voeding (maar dat doe je al natuurlijk) is het 1e, wat wij bij Gorby zagen als de giardia weer actief werd:
veel drinken en lichtjes weer afvallen, en dan die pjoep........ zo typerend als het een echte uitbraak is, dat vlokkerige spul
veel bloed hebben wij niet gezien volgens onze da heeft Gorby op zichzelf sterke darmen en bloedt hij niet snel.

oh ja, wat ook nog werd gezegd van vaker voeren (hoewel tegen de natuur in) is dat als je de darmen gevuld houdt de giardia ook minder kans heeft, waar voer zit, zit (minder) giardia, vandaar ook al de keuze om vaker te voeren op een dag

een welgemeende "sterkte poot" van Gorby
Door Bien
#2037042
ik ga alles bestuderen... dank je wel..

ja het ruikt enorm, de eerste keer moest ik gelijk enorm niezen  :P

voor de zekerheid gaan we de ontlasting van de andere hond ook maar laten controleren en de ontlasting van mijn vader's bouvier ook maar... ze zijn nl. ma-vrij altijd samen.... je weet maar nooit.

dat besmetten is dus begrijp ik nu alleen het ergste als er echt sprake is van diarree... nou die heeft ze al eventjes niet meer, het is echt erg geweest... meer dan een week elke nacht om de twee uur diarree.... verschrikkelijk, na de medicatie ging het toen redelijk snel voorbij.... maar de giardia is er nog....

gaat goed komen... ik moet alleen mijn menu er op aan gaan passen.. nieuwe uitdaging erbij dus...

wordt vervolgd!!
Door Lizzy
#2037851
Bien schreef: Negatief de giardia is nog steeds aanwezig :( :(
Allemachtig :'(. En had je nu wel of geen kuur gegeven? Misschien is het ook wat te kort hoor, na alles wat je hebt gedaan? Heeft je hond ook verschijnselen van giardia op het moment?
Door Bien
#2037950
Lizzy schreef: Allemachtig :'(. En had je nu wel of geen kuur gegeven? Misschien is het ook wat te kort hoor, na alles wat je hebt gedaan? Heeft je hond ook verschijnselen van giardia op het moment?
mevrouwtje heeft nu 3 x een 5 daagse kuur Panacure gehad 500 mg (ofzo, ik heb ff de verpakking niet bij de hand) waarvan de laatste kuur een hogere dosis (ipv 1 tablet, 1,5 tablet per x)...

De ontlasting is gewoon stevig, beetje vettig niet enorm het ruikt nog wel erg sterk (ruik het door het zakje heen, hi hi hi)
Misschien hebben we idd iets te snel weer laten testen maar ja... het had net zo goed weg kunnen zijn he...

Vandaag heeft ze voor het eerst 3 x per dag gegeven ipv 1 x en ze lijkt wat rustiger.... maar schapendoezen zijn sowieso druk...

Ze krijgt trouw alles wat we genoemd hebben.

Plan is nu even de ontlasting van de andere hond te laten controleren en van de hond van ouders, want ma-vrijdag zijn die drie meer dan 8 uur bij elkaar in de buurt.
zodra die uitslagen binnen zijn neem ik contact op met Tannetje om een "plan de campagne" op te stellen en ze wellicht meer met homeopatische middelen te supporten...

tot overmaat van ramp begon de andere hond aan het begin van de avond ineens met d'r oren te flapperen..grrr... alsof het nog niet genoeg is zo... dus oordruppels gehaald... ze is nu rustiger nu maar hopen dat het geen oor-ontsteking is!
Door Bien
#2038871
Senta schreef: Het houdt dus nog niet echt op bij je. Ik kan mij niet herinneren dat het hier zo ingrijpend was, het was gewoon weg. Terwijl ik ook van de meeste verhalen begreep dat dit niet voor de regel was, mijn DA waarschuwde mij toen al voor die verhalen, maar zij dus niet herkenden.
Komt vast wel weer goed, maar heeft tijd nodig! Hoop dat die oren meevalt, hoe gaat dat nu?
Ben net rekeningen aan het opruimen en zie dat er bijna officieel op 18 april 2011 (net voor pasen geloof ik) Giardia is vast gesteld... en toen liep ze er dus al een tijdje me he... dus de "horror" verhalen kloppen wel het is maar zo niet weg te krijgen.

Met de oren van Che gaat het lijkt het goed nu we net druppelen zijn begonnen.. maar even afwachten anders toch naar de dierenarts.
Door Bien
#2040749
Vandaag is een feestdag!!! Che is vrij van wormen en giardia... de hond van mijn ouders Djoy is ook vrij van wormen en giardia!!!!!

Che kan dus gewoon geent worden, joehoe!!! Kortom we kunnen gewoon op vakantie!!!

YEAH YEAH YEAH!!!!  :D  :)  ;D

Nu die kleine Duna nog.... we gaan alles op alles zetten om haar er vanaf te helpen!!

Deze week ga ik bellen met Tannetje om te overleggen.

Zucht .... dit is zo'n fijn nieuws... heerlijk gewoon.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door