Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#1969903
MarijeEnBoomer schreef: Ik heb tot nu toe Boomer elk jaar laten enten.
Maar ze geeft wel lichte reacties op entingen!
Zo heeft ze weleens opgezwollen lippen gehad na een enting en is er een bultje geweest op de plek van de enting.
Ze heeft augustus 2009 de dhp gehad en vorig jaar dus de lepto in maart.
Maar nu twijfel ik of ik haar de lepto wil geven :-\
Klinkt als een allergische reactie... :-\ Als Boomer mijn hond was zou ik haar niet meer laten vaccineren, je hebt namelijk grote kans dat de reactie op een vaccinatie steeds heftiger wordt.

Fedor (5 jaar oud) heeft alleen zijn puppy vaccinatie gehad en een cocktail op 1 jarige leeftijd en daarna nooit meer. Tegen Weil heb ik hem nooit laten vaccineren.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1969913
De DHP wil ik als dat nodig is laten titeren.
De Rabies krijgt ze over 2 jaar weer. Ze gaat vaak mee naar het buitenland en beleeft daar zelf heel veel plezier aan. Dat is dus een afweging waar ik achter sta!
Maar de weil twijfel ik nu echt over!!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#1970121
Ik heb Joep vanmorgen, in overleg met Tannetje, niet laten enten tegen Weil. Tannetje vond idd ook dat Joep een behoorlijke hartruis heeft en een enting is uiteraard belastend. Dan moet je de afweging maken: kan ik ertegen als mijn hond misschien met enting zo ziek wordt dat er wat gebeurt of kan ik er tegen dat mijn hond misschien zonder enting ziek wordt. Ik heb voor het laatste gekozen.

Weil is een rot enting en Tannetje heeft me goed verteld over het risico en waar het risico in zit. Ik heb besloten dat ik dat risico durf te nemen.
Laatst gewijzigd door Pauline op vr 18 mar 2011, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1970186
MarijeEnBoomer schreef: @ Tannetje:
wat zou je voor ondersteuning kunnen geven?!
Van te voren goed ontgiften en na de enting nosodes of inverse geven.
Door hannabelgje
#1970633
Ik zou zelf altijd enten tegen weil en parvo. Er is hier veel water en heel veel ratten en ik vind het risico van het enten voor mijn gevoel minder groot dan weil. Nou vind ik het wel verschil maken dat ik in België woon en hier niet zo netjes geënt wordt dan in nederland. Ik heb er vandaag nog een gesprek over gehad met mijn dierenarts. Ik ga Zoë deze zomer dus ook gewoon laten engten tegen parvo en weil. Ik kon ook kiezen om te laten titeren bij hem. Dat neem ik eventueel nog wel in overweging.
Door judith1967
#1971125
Tja ik twifjel ook.
Dorian had vorig jaar in okt of nov. de enting tegen weil enzo moeten herhalen,maar in de wintermaanden daartegen enten vond ik niet nodig,maar nu het weer mooier weer wordt ligt ie ook regelmatig in van die  vieze bagger greppelslootjes.

Ik hoop dat ik tot het titeren durf te wachten en dan kijken of tie nog genoeg antistoffen heeft ertegen,zniet dan gelijk een enting ertegen.
Door Eef+Stippels
#1971307
Ik twijfel er ook steeds weer over.

Op dit moment laat ik Waffie en Jiffie niet enten, waffie omdat ie aan de oude kant is en ik hem daarom zo min mogelijk wil belasten en daarnaast zwemt hij ook niet. Jiffies bloed is om (nu nog) onverklaarbare reden niet helemaal goed, dus die wil ik ook niet extra belasten.

Stippie wordt volgens de standaard gevaccineerd, elke 3 jaar cocktail en elk jaar weil (geen PI en kennelhoest).

Het blijft me bezig houden, misschien doe ik het volgend jaar weer anders...
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1971463
hannabelgje schreef: Ik zou zelf altijd enten tegen weil en parvo. Er is hier veel water en heel veel ratten en ik vind het risico van het enten voor mijn gevoel minder groot dan weil. Nou vind ik het wel verschil maken dat ik in België woon en hier niet zo netjes geënt wordt dan in nederland. Ik heb er vandaag nog een gesprek over gehad met mijn dierenarts. Ik ga Zoë deze zomer dus ook gewoon laten engten tegen parvo en weil. Ik kon ook kiezen om te laten titeren bij hem. Dat neem ik eventueel nog wel in overweging.
Het heeft geen zin om elk jaar parvo te enten. 90% van de honden heeft tornhoge titers voor parvo, dus elke enting is weggegooid geld en risico op bijwerkingen.
Door Bieke
#1971633
Ik heb 4 waterhonden, waarvan er 3 meegaan op de dagelijkse grote wandeling. Natuurlijk ook in alle water die ze tegenkomen.En toch vaccineer ik al 12 jaar niet meer. Behalve de jongste van 4, die ik zelf fokte. Die heeft 1 vaccinatie gehad samen met de rest van het nest en daar heb ik nu nog spijt van.
Ze is overgevoelig voor geluid en beweging en dat is toegespitst op kleine kinderen. Niet dat ze ooit iets heeft gedaan, maar ze vindt ze niet leuk. Vaccinatieschade. Ik heb 2 autistische honden gehad. Vaccinatieschade.
Ik heb een heleboel boeken gelezen over vaccinaties en ik ben veel banger voor de schade die ze kunnen aanrichten dan voor de ziekten zelf.
Wat Weil betreft: mijn honden zwemmen het hele jaar overal. Ook waar ratten zitten. Ze hebben een goed immuunsysteem omdat ze allemaal vers gevoerd worden en ik geen gif op ze spuit en geen gif in de tuin gebruik.
Weil kan behandeld worden en als ze het zouden krijgen en hun nieren zijn niet belast door gifstoffen moeten die het ook aankunnen.
Hier een stukje uit een verslag over nobivac lepto: 2008
Actieve immunisatie van honden (vanaf de leeftijd van 8 weken) ter vermindering van
leptospirose veroorzaakt door Leptospira interrogans serovars canicola en
icterohaemorrhagiae.
Aanvang van immuniteit: 4 weken
Immuniteitsduur: 1 jaar tegen serovar canicola en 6 maanden tegen serovar
icterohaemorrhagiae
Dus nog steeds werkt de Weil component maar 6 maanden. En de vaccinatie werkt niet ter voorkoming maar ter vermindering.
Als er zoals Tannetje schreef zo weinig Weil voorkomt, waarom laat je je dan opnaaien om te vaccineren.
En er zit nog steeds thiomersal(kwik) in zo'n 100mcg
Bij kinderen van 6 maanden is dat 120x de veilige hoeveelheid.
Door Borke
#1971711
Ik denk er hard over om te stoppen met alle entingen, met uitzondering van rabies, omdat ik ze anders niet meer mee kan nemen naar het buitenland.

Vraag: kan je iets geven als alternatief.
ik weet dat er hier mensen zijn (Lizzy, Angelique?) die zilverwater geven.
Welke dosering geven jullie aan jullie honden en wat wegen die honden?
Door Lizzy
#1972005
MarijeEnBoomer schreef: ik kreeg via pb de tip om bioresonantie te doen na een enting.
Zijn er meer mensen met ervaring met bioresonantie na een enting?!
Ik geloof niet in bioresonantie, sorry. Ik heb er wel wat ervaring mee en daar kwam steeds uit dat het (voor mij) niet werkt.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1972025
Hitam schreef: Het heeft geen zin om elk jaar parvo te enten. 90% van de honden heeft tornhoge titers voor parvo, dus elke enting is weggegooid geld en risico op bijwerkingen.
Ja precies, ik verbaas me echt over de hoeveelheid boekjes die ik zie, waarbij gewoon ieder jaar de parvo erin is gejast.
En vaak ook nog Pi met KC. :-X
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door