Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#1914074
Samengevat: van het mengsel van de propolis, 1ml op 500ml water of 10 druppels (=0,5ml) op een half kopje (ong. 200ml) water geef je een theelepel per dag, 6 dagen lang aan de puppies.
Maar 2 theelepels is een dosering voor een hond van 20-25 kilo, is 1 theelepel dan niet veel? Dat zou dan toch voor een hond van ong. 10kilo zijn? Ik zie weer wat over het hoofd zeker ???
Gr. Ingrid
Door Lizzy
#1914434
vagebond schreef: Lizzy, doe jij dan een gemengd mestmonster aanleveren of van iedere pup apart? Van iedere pup apart dan zeker?
Bij je eigen da of bij t Woud?
Gr. Ingrid
Ik doe iedere pup apart. Want dan weet ik ook welke er nog aangepakt moet worden (met opnieuw of propolis of een chemische ontworming). En ik stuur het op naar 't Woud. Denk ik. Ik heb nog 2 jaar te gaan he :biggrin2:
Door henneke
#1914620
Lizzy schreef: Ik doe iedere pup apart. Want dan weet ik ook welke er nog aangepakt moet worden (met opnieuw of propolis of een chemische ontworming). En ik stuur het op naar 't Woud. Denk ik. Ik heb nog 2 jaar te gaan he :biggrin2:
ik ben toch zo blij dat ik nu al weet wat mijn fokker gaat doen met de kak van mijn pup :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: goed zo Lizzy :bigarmhug:
Door Lizzy
#1914856
henneke schreef: ik ben toch zo blij dat ik nu al weet wat mijn fokker gaat doen met de kak van mijn pup :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: goed zo Lizzy :bigarmhug:
Jaaaa, dat zijn belangrijke dingen om nu al over na te denken :biggrin2:
Door Lizzy
#1915310
vagebond schreef: Ja, t Woud is makkelijk idd. Maarre hoe zit t nu met die dosering, gewoon dus 1 theelepel per pup, maakt niet zoveel uit hoeveel ie weegt dan?
Gr. Ingrid
Ja, 1 theelepel per pup maar dat is dan wel verdunde propolis he!

De moedertinctuur van Propolis wordt met water vermengd (1 ml op 500 ml water). Het mengsel koel en donker bewaren en dan zes dagen lang iedere dag ongeveer 1 theelepel (1 x per dag).
#1916235
Ja, okay, de "echte" oertinctuur gister ontvangen. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken volgende week. Badu, die van jou zijn dus ook 2 weken, laat jij het ook weten of het allemaal lukt?
Geef jij dan nog puppypakketjes met brokjes aan de puppykopers? Liever niet, maar als ze erom vragen? Uitdraai maken van wat er allemaal in brok zit in ieder geval. En ik heb het boekje van Tannetje, daar krijgen ze allemaal eentje van mee. Groetjes Ingrid
Door Badu
#1916253
vagebond schreef: Ja, okay, de "echte" oertinctuur gister ontvangen. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken volgende week. Badu, die van jou zijn dus ook 2 weken, laat jij het ook weten of het allemaal lukt?


Ik heb het niet aangedurfd om sec op propolis te vertrouwen.... heb ze net een eerste dosis Vitaminthe gegeven >:(
Geef wel al twee dagen de volwassen honden een flinke theelepel verdunde propolis en ga het de pups vanaf morgen ook geven maar als eerste toch maar even een wat zwaarder goedje. Als ik de ontlasting van de pups kan vinden - mams smikkelt nog steeds alles op - dan wil ik het laten onderzoeken en verder met propolis.... vond het nu nog iets te experimenteel.... Wat ook niet helpt is dat de fokker van mijn cairns een pupje had dat op 3 weken een hele nare ooginfectie kreeg die werd toegeschreven aan een wormbesmetting....
Geef jij dan nog puppypakketjes met brokjes aan de puppykopers? Liever niet, maar als ze erom vragen? Uitdraai maken van wat er allemaal in brok zit in ieder geval. En ik heb het boekje van Tannetje, daar krijgen ze allemaal eentje van mee. Groetjes Ingrid
Ik geef de pupkopers hooguit een rol biologische Carnibest mee..... ;)
#1917185
He jee  :( nu ben ik ook aan het twijfelen.
Laatste nest van Biche, 4 jaar geleden dan, kwamen er behoorlijk wat wormen uit de puppies na het ontwormen nl.
Dus nu doe je toch de volwassen honden toch ontwormen?
Ooginfectie door wormbesmetting? Mmm, ooit wel eens een pupje, leeftijd 2.5 week ong., gehad met ontstoken oogje, maar dat had niets met wormen te maken. Tenminste nee, kan ik me niet herinneren. Wel toen naar de da, oogzalf, en het was direkt over.
Gr. Ingrid
Door Badu
#1917308
vagebond schreef: He jee :( nu ben ik ook aan het twijfelen.
Laatste nest van Biche, 4 jaar geleden dan, kwamen er behoorlijk wat wormen uit de puppies na het ontwormen nl.
Dus nu doe je toch de volwassen honden toch ontwormen?
Ik ontworm de volwassen honden niet maar ik geef ze propolis om het milieu in de darmen onaangenaam voor de parasieten te maken. Het werkt sowieso weerstandverhogend dus zie er geen probleem in om het te doen. Maar echt nodig vind ik het eigenlijk ook niet ::)

Nou ja, zodra ik de mest van de pups kan vangen breng ik het weg voor analyse en daarna zie ik verder...
Ooginfectie door wormbesmetting? Mmm, ooit wel eens een pupje, leeftijd 2.5 week ong., gehad met ontstoken oogje, maar dat had niets met wormen te maken. Tenminste nee, kan ik me niet herinneren. Wel toen naar de da, oogzalf, en het was direkt over.
Gr. Ingrid
#1920275
In september heb ik een nest hovawart pupjes gehad. En ik wilde niet chemisch ontwormen. Mijn holistische dierenarts kwam met het idee om elke 2 weken een foto van de pups op te sturen en dan zou zij ze controleren op wormen. Dit heb ik vanaf 2 weken gedaan tot en met 7 weken. Geen enkele keer heeft zij wormen ontdekt bij mijn pups.

Maar voor de zekerheid wilde ik toch graag een keertje de pups ontwormen. Zij kwam met het homepatische middel Granatum D30. Dit moest in de bekjes van de pupjes druppelen en over 8 uur weer een pipetje in de bek druppelen.
De pups hebben helemaal geen last gehad van de ontworming ook niet aan de diarree geweest. Ook bij de nieuwe eigenaren zijn er geen wormen geconstateerd, en die hebben denk ik wel chemisch ontwormd.

Sia
#1925817
Jij hebt de mazzel dat je een holistisch da dichtbij hebt zitten. Van onze natuurgeneeskundige therapeute weet ik dat elk individu bekeken moet worden op welk middel ontwormd moet worden, tenminste zo doet zij de paardjes hier ontwormen.
Ik heb toch chemisch ontwormd en heb in ieder geval bij 1 pup wormen gezien. Verder moeilijk te volgen met Mabiche die alles al oplebbert voordat het op de grond komt :P
De andere honden doe ik wel met propolis, en straks ons eigen puppy ook.
Geen diarrhee gehad gelukkig of buikkrampjes.
Trouwens, we zijn daar vroeger wel eens met een teckel geweest, we hadden toen een zomerhuisje in Meppen. Geweldig zo'n da in de buurt.
Groetjes Ingrid
Door Badu
#1956386
Wel... pups zijn nu ruim 7 weken oud. Heb ze tweemaal 6 dagen een propolis-oplossing gegeven en tweemaal chemisch ontwormd met Vitaminthe. Eerste keer heb ik de mest niet kunnen controleren omdat mams alles nog opsmikkelde. Afgelopen week heb ik na de ontworming de mest steeds gecontroleerd op wormen.... niets kunnen ontdekken. Mams is naakt en heeft minder last van parasieten in het algemeen of de propolis heeft z'n werk gedaan.
Zou goed zijn als gedegen wetenschappelijk onderzoek naar de werking van propolis in relatie tot ontwormen zou worden gedaan :yeah:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door