Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1880508
@Lizzy, werkt propalis ook tegen wormen dan? In dat geval ga ik dat het komende nest doen. Ik heb een antipathie tegen wormenkuren e.d. maar puppen hebben nu eenmaal wormen en daar moet je wel wat mee.
Door vagebond
#1897470
Ik vind dit heel moeilijk, Mabiche is eergister bevallen van 6 reutjes en 1 teefje. Ben al aan het plannen voor ontworming. Ik las net al met 3 weken voor de 1ste keer.
Propolis is toch eigenlijk tegen schimmels en antibacterieel?
Kun je een puppie dan ook probiotica geven na ontworming? Stel je gebruikt Banminth en 1 dag voor tot 1 dag na ontworming beetje probioticapoeder in kkv of zo?
Weet nog van de vorige keer, dat er best wel spoelwormen uitkwamen, ook waren de pups aan de dunne na de ontworming.
Gr. Ingrid
Door Etje
#1904971
ik snap er niks meer van. Volgens de fokker en dierenarts ontworm ik eens per maand (tot een half jaar) en daarna half jaarlijks. Ik dacht dat ik altijd goed bezig was, nu lees ik dat je niet preventief daarmee bezig kunt zijn!?!?!
Dus ik geef ze de ontwormpilletjes voor niks?
Door Paula1976
#1905516
Je kunt vandaag ontwormen en morgen lopen ze een nieuwe besmetting op!

Dus alleen zolang het ontwormingsmiddel in het lichaam van het dier zit pak je de wormen aan maar alles wat daarna tot ontwikkeling komt, hetzij eitjes die door een wormkuur misschien niet aangepakt worden of doordat je hond de volgende dag besmette ontlasting eet, zou eigenlijk dan weer op nieuw behandeld moeten worden.

Zou je het echt goed willen doen dan zou je bij wijze van spreken wekelijks moeten ontwormen.

Maar wij barfen hier toch (bijna) met zijn allen? Met als resultaat dat het maagzuur van onze honden veel zuurder is en een evt. wormbesmetting via de bek dus niet eens tot ontwikkeling kan komen! Dus ik ontworm Tico niet! Een jaar geleden heeft hij voor het laatst een wormkuur gehad, hij was toen 3 maanden. Eddie (10½ week) heeft op 6/1/11 bij de fokker nog een wormkuur gehad en bij mij krijgt hij dan nog 1x Exil No Worm en that's it! Of ik moet al verdenkingen hebben dat hij een wormbesmetting heeft maar in dat geval eerst ontlastingonderzoek.

Ik ben van mening dat als je barf voert dat de natuur het dan zelf wel regelt, een wolf kan ook niet ff een wormkuurtje halen, dus waarom voor onze barfende honden wel?

Toen ik nog een egelopvang had ontwormde ik de egels ook niet. Werd bij andere egelopvangcentra wel gedaan, gewoon die chemische zooi er in stoppen en probleem weg. Maar ik gaf iedere egel dagelijks meelwormen en een egel met vieze diarree of zichtbaar wormen kreeg de eerste dagen extra veel meelwormen. Waarom? De buitenkant van meelwormen bestaat net als het pantsertje van een kever of tor uit chitine, chitine zet zich in het lichaam om in blauwzuur en blauwzuur dood inwendige parasieten! Iedere egel met diarree had stuk voor stuk na een paar dagen prachtige normale ontlasting! Daar kwam geen wormkuur aan te pas!! De natuur regelt het zelf! En ik probeerde dat na te bootsen met de meelwormen. Werkte echt super! Hetzelfde gold voor egels met (bijt)wonden, niet meteen de AB spuit erin maar 3 x daags in een biotex groen sopje, daarna acederm wondspray erop en de wonden genazen super!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door