Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#1197893
In mijn ervaring tot nu toe alleen bij jonge honden (jonger dan 1 jaar) die maar 1x geënt zijn. En zelfs dan niet altijd.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1198058
Hitam schreef: In mijn ervaring tot nu toe alleen bij jonge honden (jonger dan 1 jaar) die maar 1x geënt zijn. En zelfs dan niet altijd.
Boomer heeft de enting gehad voordat ze 1 jaar was en de titerbepaling ook. Misschien dat ze daarom aanraden om dan 2 keer te enten?!
Gebruikersavatar
Door pike
#1198241
Armagnac is op de leeftijd van nog geen 4 maanden getiterd, 40 dagen na de eerste enting. De titer was toen net voldoende (0,7).
Door M.P
#1199310
is het niet dat deze inenting voor pups niet zo goed is , of ben ik daar mis in......

groetjes
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1199999
M.P schreef: is het niet dat deze inenting voor pups niet zo goed is , of ben ik daar mis in......

groetjes
dat las ik ook hier ja.. maarja toen zat ie al in Boomer :-X 2 keer zelfs :-X
Door Tica
#1216646
Even meegelezen hier, dus titeren na 3 mnd, geldt dan voor Scandinavië begrijp ik.

Kun je dan ook nog iets langer wachten met titeren bijv. 5 of 6 maanden, ik vraag dit omdat ik de rabiës verleden week heb laten doen en ga tweede week mei naar Frankrijk en kom eind juni terug.

Dan zijn er dus al 3 mnd na de enting voorbij en wil dan eventueel laten titeren als dit dan nog zin heeft, anders wacht ik wel tot nieuwe rabiës enting vlg. jaar en dan iets vroeger en dan 3 mnd. wachten voor de titering, want vlg. jaar wil ik naar Zweden en Noorwegen.
/
Weet iemand hier antwoord op.
Door Esmeeskeoh
#1216669
Ik heb ergens gehoord dat de titerbepaling vanaf september 2009 vervalt voor Engeland, Noorwegen, Zweden, Malta en dat dus alle EU landen gelijkgetrokken worden en je dus alleen nog de rabiesvaccinatie zelf nodig hebt. Ik kan er alleen nu niks meer over vinden dus het kan ook zijn dat dit weer ingetrokken is/niet waar was of iets dergelijks. Het zou wel fijn zijn in ieder geval.
Wij gaan deze zomer op vakantie naar Zweden en zouden graag onze oude labrador Githa mee willen nemen (bos plus meren = hondenhemel), maar deze titerbepaling heeft ons tegengehouden. We hebben de dierenarts om een kostenplaatje gevraagd en het werd ons toch echt te gek (dubbel vaccineren, bloed opsturen, titerbepaling, consult...). Tevens zou het erg kort dag zijn, wanneer er dus niet genoeg tegenlichaampjes zouden zijn aangemaakt na vaccinatie, zouden we het hele proces opnieuw moeten doorlopen en dus in tijdnood komen.
Zweden heeft deze stricte ingewikkelde regels om zoveel mogelijk mensen ervan te weerhouden hun hond mee te nemen...
Door Tica
#1216674
Ik heb ook wel eens gelezen dat het afgeschaft gaat worden. maar vlgs. de DA duurt dit nog even als het al doorgaat.

IK weet dat het flink wat kost , maar meestal gaan wij wel om de 2 of 3 jaar, dit hondje heb ik nog niet zolang, is 9 mnd. en wilde daarom dit jaar wachten tot vlg. jaar.

Maar ik hoop dat je gelijk hebt en het eind dit jaar afgeschaft gaat worden, zou heel prettig zijn, ook voor het dier, al die injekties is he took niet, maar als het nodig is, moet het maar.

Bedankt voor je antwoord.
Gebruikersavatar
Door pike
#1217217
Tica schreef: Even meegelezen hier, dus titeren na 3 mnd, geldt dan voor Scandinavië begrijp ik.

Kun je dan ook nog iets langer wachten met titeren bijv. 5 of 6 maanden, ik vraag dit omdat ik de rabiës verleden week heb laten doen en ga tweede week mei naar Frankrijk en kom eind juni terug.

Dan zijn er dus al 3 mnd na de enting voorbij en wil dan eventueel laten titeren als dit dan nog zin heeft, anders wacht ik wel tot nieuwe rabiës enting vlg. jaar en dan iets vroeger en dan 3 mnd. wachten voor de titering, want vlg. jaar wil ik naar Zweden en Noorwegen.
/
Weet iemand hier antwoord op.
Voor Zweden geldt dat je tussen 120 dagen en 11 maanden na de laatste enting kunt laten titeren.

Het zou geweldig zijn als het wordt afgeschaft want ik zit er ook mee in mijn maag. DUc moet ook getiterd maar hij heeft pas één inenting gehad en vaak is de titer dan te laag heb ik begrepen (alhoewel hij bij Armagnac na één vaccinatie wel voldoende was). Maar die vaccinatie is wel drie jaar geldig dus ik wil niet voor die tijd weer een nieuwe laten geven. Maar dat betekent dat ik voorlopig niet naar Zweden op vakantie kan gaan :(
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door