Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#985432
Ik doe niks aan teken behalve aaien. eruit pielen en vermoorden. Hond aaien, teek pielen en vermoorden.
Zowel in Nederland als in Frankrijk.
Maar hebben jullie ook ehmmm ... hoe zeg ik dit netjes ... copulerende teken? Dus zeg maar dat de mannetjesteek en de vrouwtjesteek haasje-over doen op jouw hond? Hier is het schering en inslag. Bah. Het zíjn al vieze, nutteloze beesten maar als ze dan ook nog es dúbbel op m'n hond zitten ... Yuk.
#987313
Ink schreef: Ik doe niks aan teken behalve aaien. eruit pielen en vermoorden. Hond aaien, teek pielen en vermoorden.
Zowel in Nederland als in Frankrijk.
Maar hebben jullie ook ehmmm ... hoe zeg ik dit netjes ... copulerende teken? Dus zeg maar dat de mannetjesteek en de vrouwtjesteek haasje-over doen op jouw hond? Hier is het schering en inslag. Bah. Het zíjn al vieze, nutteloze beesten maar als ze dan ook nog es dúbbel op m'n hond zitten ... Yuk.
Ja hier ook, zit er al een iets grotere op, kruipt daar zo'n kleintje bij in de nek >:(
#988158
Julia2005 schreef: Bentie krijgt Zero Puce, dit werkt tegen teken en vlooien, luizen.

Het merk heet Zéro Puce en ook de verpakking staat héry laboratioires en is door de trimster gekocht bij de trimgroothandel.

Dit staat ook op de verpakking:

- Biologique
- Efficace
- Sans danger
- Eloigne radiclement tous les insectes nuisibles.

Dit staat op de verpakking

Maximale bescherming tussen de 4 a 6 weken. Biologisch, doeltreffend, zonder gevaar, verwijdert schadelijke insecten op doeltreffende wijze.

Doel: het op afstand houden op een doeltreffende en duurzame wijze van schadelijke insecten op uw huisdier

eigenschappen: gemaakt op basis van essentiele olien, die respulsief is niet-toxisch, niet irriterend, niet vervuilend

Gebruik: breng het product direct op de vacht aa, in een lijn beginnend van het hoofd tot aan de staart. Dit product is op basis van olie. Borstel uw hond of kat twaalf uur na de behandeling van eventuele vette resten te verwijderen.

doeltreffendheid: werkzaam vanaf 3 uur na toebrengen en voor een normale duur van 30 dagen

Samenstelling: natuurlijke extracten van cocos-olie en geraniol

Het is dus op natuurlijke basis.
Ik heb hier vandaag de pipetten en spray besteld,de eerste speciaal voor de katten.
#988652
Hier barst het echt van de teken. Wij gebruiken dus frontline & scalibor. Ik weet dat het troep is, maar als Vinnie door een besmette teek gebeken zou worden (geschat wordt dat 15% van de teken hier besmet is) zijn de gevolgen heel wat erger dan van het gebruik van deze bestrijdingsmiddelen.

Scalibor werkt overigens pas optimaal na twee weken, vandaar dat sommigen nog gedurende de eerste twee weken wat teken aantreffen.
#988796
Sinds mijn hond Borka lyme heeft gehad neem ik geen risico meer  :'(
Mijn beide honden dragen de Scalibor band en geen teek gevonden gelukkig vorig jaar en dit jaar! Lyme wil je echt niet voor je hond... Borka is 4 jaar, maar hij leek uiteindelijk wel 12  :'( :'( Na 6 weken ab is hij wel opgeknapt maar hij blijft toch moeilijk belastbaar, tijdens trainingen bijvoorbeeld. Of dit nu van de Lyme komt? Ook heeft hij gewrichts en huidproblemen. Waarschijnlijk is hij een paar jaar ziek geweest.
#989270
Ik heb uiteindelijk besloten om de honden niet te beschermen tegen teken, dit doe ik pas als we naar Spanje gaan, maar na wat ik vandaag heb aangetroffen op Kai overweeg ik weer om wat te gaan gebruiken. Dit was voor mij de grootste teek die ik ooit heb gezien :o, ik dacht dat het een abses was, zo groot was het en het had dezelfde kleur als Kai zijn huid.

Ik kon me er gewoon niet toe zetten om dat ding er uit te trekken, ik kreeg er echt de kriebels van en dat is voor het eerst.....

Hier een paar foto's, zodat jullie mee kunnen genieten 8)

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 22 jun 2008, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
#989287
Femke schreef: tja, die heeft lekker een paar dagen aan de bloedbar gehangen voordat jij hem daar vanaf getrokken hebt :-X :-X
ja, dit is voor het eerst dat ik een teek pas na zolang vind :-[ En de gedachte dat ik lekker met Kai heb liggen knuffelen met mijn hoofd op zijn nek (waar de teek zat :-X) geeft me echt de kriebels, dat ding had in mijn gezicht kunnen ontploffen!
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 22 jun 2008, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
#989495
Ja, lekkerrrr... :-X, die vind ik hier helaas met enige regelmaat :-[. Als ze zo dik zijn heb je niet eens meer een tekentang of lasso nodig, dan laten ze als een rijpe druif los als je ze maar iets aanraakt... :puke:

Aangezien ik de laatste tijd wel erg veel teken tegenkom én bepaalde routes niet meer loop vanwege de grote hoeveelheden teken zit ik er nu wel ernstig over na te denken om toch maar gif te gaan gebruiken :-\, het wordt anders wel heel erg saai wandelen.
Bij Gitte durf ik gif niet aan, maar voor Fedor zit ik aan de Kiltixband te denken, mocht hij er erg op reageren dan doe je 'm ook zo weer af. Pipetjes vind ik eng, stel dat ze er heftig op reageren dan kun je niets doen, dan zit het al in het systeem, Gitte krijgt een ontzettende dronkemansgang van de Frontline pipetten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door