Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door K&D
#897673
Nou, de stoute schoenen zijn aangetrokken ;).
Ik heb mijn dierenarts in Hengelo (de enige hier die Nobivac ent, maar dat terzijde) gevraagd of ze wil meewerken aan titerbepalingen voor DHP.
Ze reageerde niet afwijzend, maar wil zich er eerst in verdiepen, wat ik me kan voorstellen.
Als ze er vertrouwen in heeft, dan wil ze best meewerken aan titertest, maar gaat natuurlijk niet voor 1 klant een dozijn tests afnemen. (wil ze wel, maar dan moet ik ze alle 12 betalen...)
Zijn er mensen in het Oosten des lands die komend voorjaar (of later in het jaar) een titerbepaling willen laten doen?
Ik kan haar dan een lijstje overhandigen met deelnemers. Over het hoe en wat komt nog wel meer informatie, maar eerst lijkt het me handig dat ik een inventarisatie maak :)
Door Robian
#897677
Ja, hiero. Mijn twee heren hebben ik vorig jaar december laten titeren. Dus in december dit jaar wil ik ze weer laten titeren.
Door Femke
#897775
D&K schreef: Nou, de stoute schoenen zijn aangetrokken ;).
Ik heb mijn dierenarts in Hengelo (de enige hier die Nobivac ent, maar dat terzijde) gevraagd of ze wil meewerken aan titerbepalingen voor DHP.
Ze reageerde niet afwijzend, maar wil zich er eerst in verdiepen, wat ik me kan voorstellen.
Als ze er vertrouwen in heeft, dan wil ze best meewerken aan titertest, maar gaat natuurlijk niet voor 1 klant een dozijn tests afnemen. (wil ze wel, maar dan moet ik ze alle 12 betalen...)
Zijn er mensen in het Oosten des lands die komend voorjaar (of later in het jaar) een titerbepaling willen laten doen?
Ik kan haar dan een lijstje overhandigen met deelnemers. Over het hoe en wat komt nog wel meer informatie, maar eerst lijkt het me handig dat ik een inventarisatie maak :)

ik heb eens geopperd bij m'n dierenarts dat hij die testjes dan toch bij andere klanten kon inzetten, voordat hij een cocktailtje zette...
Maar helaas, dat viel niet in goede aarde. Ik ben daarop naar Tannetje gegaan om de honden te laten titeren. Was nog een stuk gezelliger ook :P
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#897783
Als het gaat lukken om dit jaar een geschikte pup te vinden, wordt deze zeer zeker ook getiterd!
Ik had bedacht om daarvoor naar Tannetje te rijden, maar Hengelo is wel effe een stukje dichterbij!
Door K&D
#897954
Ja, 't is wel je reinste broodroof, :-\ maar als het niet lukt dan beloof ik plechtig dat ik naar Otterlo rijd. In dat geval heb je er weer een klant bij :)
Door K@rin
#898111
Hitam schreef: ;D ;D ;D ;D trek je er niets van aan hoor. Hoe meer dierenartsen ermee gaan werken des te beter! ;)
Tannetje, ik wil bij jou komen titeren ........
In eerste instantie met Noël en ook SHANAY, die gaat in juni/juli gedekt worden, als ze zich aan de planning houdt .....
Wat raadt jij aan als tijdstip om te titeren, voor het geval ze toch geënt moet worden ?
Normaal laat ik teven enten, een maand of 2 vóórdat ze gedekt gaan worden.
Laatst gewijzigd door K@rin op za 19 jan 2008, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#898157
Hitam schreef: ;D ;D ;D ;D trek je er niets van aan hoor. Hoe meer dierenartsen ermee gaan werken des te beter! ;)
ik blijf trouw hoor!!
Sorry maar ik ga in maart met het viertal naar Tannetje :)
Door K&D
#898209
4! Dan was ik er bijna.... ;) 8)

Twente heeft een redelijke 'ontwikkelingsachterstand' als het op titeren aankomt :( Het is hier op de kaart, zeg maar blanko.

Er zijn twee opties:
een: mijn DA zover te krijgen dat ze wil gaan titeren, dan hoop ik dat het uiteindelijk zover komt dat meer mensen hier in de buurt het laten doen.
Vanaf Enschede is Otterlo zeker een uur rijden (en terug) en kost het ongeveer 25 a 30 euro aan benzine. Ik wil die moeite wel nemen maar behalve een paar BPjers, de meeste hondenbezitters niet, vermoed ik zo.....
En zonder vraag zal er geen aanbod komen.

De tweede optie is voor Tannetje: een filiaal in Twente openen.... :D ;) :please: ;D
Door K@rin
#898216
ik heb mijn honden nog nooit laten titeren en ik vertrouw nu nog meer op de ervaring van Tannetje, zeker met het advies van een teef die gedekt gaat worden.
Waarschijnlijk kan ik bij haar dan ook makkelijker "gedeeltelijk" enten, mocht dat nodig zijn.
Maar ik vind het natuurlijk van jou een heel goed initiatief om dit in Twente te "introduceren" .
Voor mij is het naar Tannetje rijden maar "iets" meer km.

Misschien is het een idee om een "titer"-ochtend of avond bij de Exelse Molen te organiseren ?? ;D ;D ;D
Er zijn ook dierenartsen die bij een hondenvereniging gaan enten.
Als Tannetje van te voren weet, hoeveel honden er komen, is dat misschien te doen ..
uuuuuuuuuuhhhhhhhhh ik roep maar wat hoor, dus als je het onzin vindt :-[
Gebruikersavatar
Door *Monique
#898250
K@rin schreef: ik heb mijn honden nog nooit laten titeren en ik vertrouw nu nog meer op de ervaring van Tannetje, zeker met het advies van een teef die gedekt gaat worden.
Waarschijnlijk kan ik bij haar dan ook makkelijker "gedeeltelijk" enten, mocht dat nodig zijn.
Maar ik vind het natuurlijk van jou een heel goed initiatief om dit in Twente te "introduceren" .
Voor mij is het naar Tannetje rijden maar "iets" meer km.

Misschien is het een idee om een "titer"-ochtend of avond bij de Exelse Molen te organiseren ?? ;D ;D ;D
Er zijn ook dierenartsen die bij een hondenvereniging gaan enten.
Als Tannetje van te voren weet, hoeveel honden er komen, is dat misschien te doen ..
uuuuuuuuuuhhhhhhhhh ik roep maar wat hoor, dus als je het onzin vindt :-[
als Deventer een optie is????......wil mijn trimsalon wel ter beschikking stellen :)
is groot genoeg. Dus als Tannetje dit misschien een optie zou vinden, kunnen we misschien iets regelen
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#898721
K@rin schreef: ik heb mijn honden nog nooit laten titeren en ik vertrouw nu nog meer op de ervaring van Tannetje, zeker met het advies van een teef die gedekt gaat worden.
Waarschijnlijk kan ik bij haar dan ook makkelijker "gedeeltelijk" enten, mocht dat nodig zijn.
Maar ik vind het natuurlijk van jou een heel goed initiatief om dit in Twente te "introduceren" .
Voor mij is het naar Tannetje rijden maar "iets" meer km.
Dat is dus wat ik mij ook afvraag, als ze in Hengelo gaan titeren, hebben ze dan ook de juiste deel-entingen als er blijkt dat er wat gegeven moet worden?
Anders rijd ik inderdaad ook liever wat verder naar Tannetje!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door