Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#817517
Hitam schreef: Bij ongeveer 30% van de honden is een tweede vaccinatie nodig om een hoge titer te krijgen. Bij 70% dus niet.

Het kan wel degelijk aan het laboratorium liggen. Ik heb ook wel een poosje naar Lelystad gestuurd en daar waren ze vaker laag dan naar België.
En ik heb een keer naar Duitsland gestuurd, die was te laag en toen van dezelfde hond naar België en die was goed?
Schiet mij maar lek, ik begrijp er niets van maar het was wel zo.
Ik denk dat ik dan de DA maar vraag om het naar België te sturen ;). Maar ik begin me nu toch wel een beetje ongerust te voelen, want voor Bowie is het de allereerste keer dat hij geent is voor rabiës. Maar begin september moeten ze getiterd worden en dan zullen we het wel zien wat de waardes zijn geworden. En anders moet de emigratie maar wat uitgesteld worden.
#817539
Nou ik wil je niet ongerust maken maar het bloed van Dakota is bij Pasteurs in Brussel nagekeken en er zijn geen antistoffen aangetroffen.

Overigens was dit niet de 1e rabies vaccinattie van haar maar de 3e of 4e. Dit was wel de 3 jarige en ik heb een jaar na het geven van de vaccinatie bloed af laten nemen.
#817567
Erna schreef: Nou ik wil je niet ongerust maken maar het bloed van Dakota is bij Pasteurs in Brussel nagekeken en er zijn geen antistoffen aangetroffen.

Overigens was dit niet de 1e rabies vaccinattie van haar maar de 3e of 4e. Dit was wel de 3 jarige en ik heb een jaar na het geven van de vaccinatie bloed af laten nemen.
Ik heb dit onderwep nu ook naar mijn DA doorgestuurd en hopelijk dat ik daarvanuit ook nog een zinnige reactie krijg, wat de ervaringen in hun praktijk zijn betreffende deze enting en de titerbepaling. Ben ook erg benieuwd wat er uit de testen van mijn honden gaat komen. Voor Belle is het de 3e rabiësenting, waarvan de laatste dus de Nobivac 3 jarig was en de andere twee waren van Vanguard en waren maar 1 jaar geldig. Voor Bowie is het de 1e enting en dus ook de Nobivac 3 jarig. Over een paar weken zullen we het weten. Maar misschien dat de berichten betreffende die rabiësenting beter naar een nieuw topic verhuisd kunnen worden, zodat dit topic verschoont blijft van dit rabiës titer verhaal ;). Want ik wil hier toch wel meer ervaringen van verzamelen, want misschien ligt het wel aan de enting of de test of misschien dat het echt hond afhankelijk is. Want natuurlijk is het zo dat pas sinds er getiterd wordt je weet of zo'n enting werkelijk aanslaat. Want wie weet hoeveel honden er met een rabiësenting rondlopen, die helemaal niet aangeslagen is en daardoor dus onbeschermd zouden zijn.
#817594
Vroegah werden mensen tegen pokken gevaccineerd, ikke en me zussie dus ook. En dan werd er gekeken of je een reactie had, dus antistoffen. Ikke en me zussie dus niet. Nog een keer geent, zelfde resultaat, nog een keer met andere entstof, idem dito. Toen zijn ze er maar mee gestopt. Ikke en me zussie zijn dus onder de weinige Nederlanders van onze generatie die geen pokkenlitteken hebben. Geen pokpuist gehad. De theorie van de artsen was dat wij op de een of andere manier al immuniteit hadden, de pokkenvirusjes werden dus razendsnel opgeruimd.

Mijn vader had precies hetzelfde, als kind geent, geen reactie, bij het in dienst gaan geent, geen reactie, net na de oorlog naar Engeland voor herhaling, geent, geen reactie, nog een keer, idem. Vervolgens werd de Poolse legerarts in Engelse dienst zo nijdig dat hij een snee maakte in de arm van mijn vader en daar de entstof voor 3 entingen ingoot. Helaas ... geen reactie. Het litteken van de snee zat er tot z'n dood trouwens, eht was een flinke jaap.
Geen van allen hebben wij ooit een infectie met pokken gehad, dat gaat eigenlijk niet ongemerkt voorbij, Dus hoe het zit ???
#817611
Saskia C. schreef: Ik heb dit onderwep nu ook naar mijn DA doorgestuurd en hopelijk dat ik daarvanuit ook nog een zinnige reactie krijg, wat de ervaringen in hun praktijk zijn betreffende deze enting en de titerbepaling. Ben ook erg benieuwd wat er uit de testen van mijn honden gaat komen. Voor Belle is het de 3e rabiësenting, waarvan de laatste dus de Nobivac 3 jarig was en de andere twee waren van Vanguard en waren maar 1 jaar geldig. Voor Bowie is het de 1e enting en dus ook de Nobivac 3 jarig. Over een paar weken zullen we het weten. Maar misschien dat de berichten betreffende die rabiësenting beter naar een nieuw topic verhuisd kunnen worden, zodat dit topic verschoont blijft van dit rabiës titer verhaal ;). Want ik wil hier toch wel meer ervaringen van verzamelen, want misschien ligt het wel aan de enting of de test of misschien dat het echt hond afhankelijk is. Want natuurlijk is het zo dat pas sinds er getiterd wordt je weet of zo'n enting werkelijk aanslaat. Want wie weet hoeveel honden er met een rabiësenting rondlopen, die helemaal niet aangeslagen is en daardoor dus onbeschermd zouden zijn.
de titer-bepaling voor rabies is 'altijd' al geweest voor landen als Zweden en Engeland.
#817633
Decibels schreef: Die van mij worden om en om ge-ent...het ene jaar de grote cocktail en het andere jaar weil/parvo.

Wat ik bedoelde is dat als je titer laat bepalen, dat je daar dus geen peil op kunt trekken. I.v.m. antistoffen die teven aan hun pups door zouden geven. Dus m.a.w... het heeft weinig zin om bij fokteven de titer te laten bepalen.
Geen kritiek hoor, begrijp me goed (iedereen moet vooral vaccineren zoals je goeddunkt), maar waarom vaccineer je het ene jaar met de grote cocktail en het andere jaar met Parvo? Ja, Weil begrijp ik, die biedt maar 1 jaar bescherming. Maar Parvo biedt 3 jaar bescherming. Hondenziekte biedt 3 jaar bescherming. HCC/Adeno biedt 3 jaar bescherming. Waarom vaccineer je zo vaak voor deze ziektes?
#817651
Kruimel schreef: Vroegah werden mensen tegen pokken gevaccineerd, ikke en me zussie dus ook. En dan werd er gekeken of je een reactie had, dus antistoffen. Ikke en me zussie dus niet. Nog een keer geent, zelfde resultaat, nog een keer met andere entstof, idem dito. Toen zijn ze er maar mee gestopt. Ikke en me zussie zijn dus onder de weinige Nederlanders van onze generatie die geen pokkenlitteken hebben. Geen pokpuist gehad. De theorie van de artsen was dat wij op de een of andere manier al immuniteit hadden, de pokkenvirusjes werden dus razendsnel opgeruimd.

Mijn vader had precies hetzelfde, als kind geent, geen reactie, bij het in dienst gaan geent, geen reactie, net na de oorlog naar Engeland voor herhaling, geent, geen reactie, nog een keer, idem. Vervolgens werd de Poolse legerarts in Engelse dienst zo nijdig dat hij een snee maakte in de arm van mijn vader en daar de entstof voor 3 entingen ingoot. Helaas ... geen reactie. Het litteken van de snee zat er tot z'n dood trouwens, eht was een flinke jaap.
Geen van allen hebben wij ooit een infectie met pokken gehad, dat gaat eigenlijk niet ongemerkt voorbij, Dus hoe het zit ???
Onze oudste zoon is als baby in Zuid-Afrika ook twee keer zonder resultaat tegen pokken geent.
Maar voor we destijds naar Zuid-Afrika vertrokken moest ik een herhalingsvaccinatie tegen pokken hebben, ik was toen in het beginstadium van de zwangerschap [wist ik niet]. Dus ws heb ik de antistoffen aan zoonlief doorgegeven ;)
#817652
Lizzy schreef: Geen kritiek hoor, begrijp me goed (iedereen moet vooral vaccineren zoals je goeddunkt), maar waarom vaccineer je het ene jaar met de grote cocktail en het andere jaar met Parvo? Ja, Weil begrijp ik, die biedt maar 1 jaar bescherming. Maar Parvo biedt 3 jaar bescherming. Hondenziekte biedt 3 jaar bescherming. HCC/Adeno biedt 3 jaar bescherming. Waarom vaccineer je zo vaak voor deze ziektes?
alleen nobivac staat voor 3 jr geregistreerd volgens mij. Maar ik wil ook eigelijk geen risco nemen dat moedertjes te weinig anti-stoffen aan hun pups geven...juist omdat ik geen pup-entingen geef.
#817655
Decibels schreef: alleen nobivac staat voor 3 jr geregistreerd volgens mij. Maar ik wil ook eigelijk geen risco nemen dat moedertjes te weinig anti-stoffen aan hun pups geven...juist omdat ik geen pup-entingen geef.
OK, maar zou je een titersbepaling laten doen voor parvo en hcc en hondenziekte en ze zijn protected, dan zijn je teefjes dus goed beschermt. Dan zou voor jou een titer misschien juist een uitkomst zijn? (zodat je minder kunt gaan vaccineren). Overigens is een hond in mijn ogen beschermt of niet. Je kunt niet nog meer beschermt dan beschermt zijn.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 30 aug 2007, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#817667
Lizzy schreef: OK, maar zou je een titersbepaling laten doen voor parvo en hcc en hondenziekte en ze zijn protected, dan heeft voor jou (gevoelsmatig) een titerbepaling misschien wel zin? Overigens is een hond in mijn ogen beschermt of niet. Je kunt niet nog meer beschermt dan beschermt zijn.
hm...maar hoe lang van tevoren zou je dat moeten doen? Want ik lees eerder in deze topic dat er geen garantie is over hóe lang de titer goed is. Je zal het bloedonderzoek toch voor de loopsheid/dekking moeten doen. Ik weet het niet hoor...wél vind ik dat pups veel te veel rotzooi ingespoten krijgen, dus vandaar dat ik al jaren geen pup-entingen meer geef. Vroeger had ik ook veel allergische reacties op de entingen bij de pups, sinds ik geen pup-entingen meer geef is dat tot nihil gedaald. Ze krijgen dan gelijk de cocktail op 12 weken en de nieuwe eigenaar geeft na een maand een herhaling weil/parvo.
#817898
Sanne is voor het laatst begin 2002 gevaccineerd voor Rabies.(Pfizer)
Ik heb pas een titer bepaling laten doen, en die was goed!
(Uit pure nieuwsgierigheid zou ik ook nog wel een titerbepaling voor de rest willen laten doen, die laatste vaccinatie is ook van 2002.
Maar, ja, ik ga niets doen met de uitslag, dus dan is het een beetje jammer geld.)
#818111
Saskia C. schreef: Ik denk dat ik dan de DA maar vraag om het naar België te sturen ;). Maar ik begin me nu toch wel een beetje ongerust te voelen, want voor Bowie is het de allereerste keer dat hij geent is voor rabiës. Maar begin september moeten ze getiterd worden en dan zullen we het wel zien wat de waardes zijn geworden. En anders moet de emigratie maar wat uitgesteld worden.
Je kan hem eerder titeren als je het zeker wilt weten, alleen moet het dan twee keer gebeuren en dat is duur. Je kunt hem een maand na de enting titeren om te kijken of hij gereageerd heeft, is dat niet dan kun je hem meteen weer laten enten. Dan loop je minder vertraging op.
Maar zoals ik zei, ongeveer 70% heeft aan een keer enten genoeg. Dat zijn overigens cijfers van de fabrikant.
#818113
Erna schreef: En dat is dus het tegenstrijdige in feite....Ondanks dat ze geen antistoffen hebben aangetroffen ben ik ervan overtuigd dat ze wel degelijk beschermd is door de geheugencellen. En zo zijn we gelijk weer on topic. ;D
Er zijn honden die niet reageren op een enting. Zoals sommige Dobermanns en Rottweilers op de parvo-enting. En dus kennelijk sommige mensen. Dat kun je enten wat je wilt, er gebeurt niets.
Ik betwijfel of er dan ook geheugencellen zijn. Maar dat is dus niet te meten.
#818221
Hitam schreef: Je kan hem eerder titeren als je het zeker wilt weten, alleen moet het dan twee keer gebeuren en dat is duur. Je kunt hem een maand na de enting titeren om te kijken of hij gereageerd heeft, is dat niet dan kun je hem meteen weer laten enten. Dan loop je minder vertraging op.
Maar zoals ik zei, ongeveer 70% heeft aan een keer enten genoeg. Dat zijn overigens cijfers van de fabrikant.
Heb met de DA emailcontact gehad en we testen gewoon in september en het wordt dan naar Duitsland gestuurd. En dan zien we wel.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door