Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Vaccineert u wel of niet en zo ja hoe en zo nee waarom niet?

Ja, tegen alle ziektes waartegen ik mijn honden kan beschermen, ieder jaar
1
2%
Ja, maar selectief
16
28%
Ja, zoals de dierenarts voorschrijft
11
19%
Nee, maar wel puppie entingen
5
9%
Nee, ook geen puppie entingen
2
4%
Nee, sinds kort (honden zijn al wat ouder) ent ik niet meer
10
18%
Anders
4
7%
Ik weet nog niet wat ik moet doen
8
14%
Door 202spots
#89716
Ine schreef: Heb dus ook nooit de ziekte van Weil gehad! :P
Kan je nagaan wat 'n geld je heb weggegooid!
Elke jaar de shot en geen eens 1 keer gekregen!!!
Nou geen shots meer .....en dan krijg je 't evengoed niet!!
't is toch wel schandalig hoor!! ;D
Door Timmy
#89996
Zat me af te vragen... wij gaan elk jaar naar Frankrijk en tot nu toe was het niet zo'n probleem om ongevaccineerd de grens over te gaan. Maar nu die nieuwe vaccinatieboekjes er komen... zouden ze nu dit jaar ook extra streng gaan controleren? Ben ik dan mooi klaar mee... dan zal het wel een naast-spuiter worden... ;D

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door sylvia
#90019
Timmy schreef: Zat me af te vragen... wij gaan elk jaar naar Frankrijk en tot nu toe was het niet zo'n probleem om ongevaccineerd de grens over te gaan. Maar nu die nieuwe vaccinatieboekjes er komen... zouden ze nu dit jaar ook extra streng gaan controleren? Ben ik dan mooi klaar mee... dan zal het wel een naast-spuiter worden... ;D

Gr.
Linda
;D ;D ;D
Door Lizzy
#90149
JdBL geeft trouwens een tip wat je na de vaccinatie kunt doen om de entstoffen zoveel mogelijk weer uit het lichaam te ontrekken, voor het geval dat je je hond MOET enten (en je dit niet wilt). Beter is natuurlijk om een naast-spuiter toe te dienen ;D.

Ik zal het van JdBL gaan op zoeken!
Door Lizzy
#90178
Pfff, bijna het hele boek doorgeworsteld, wet van Murphey, het stond achterin....

OK, hier komt het:

"To neutralize a vaccination shot: sometimes during travel when one comes to compulsory vaccination laws, one has to submit one's healthy dogs to the danger and the uncleanliness of vaccination. When vaccination is to be given, take along a lemon cut in slices. Immediately the shot has been given take the dog out of sight of the vaccinator and press outward around the place where the vaccine was injected. Then rub the area with the raw lemon juice which will help to kill the vaccine before it gets deep into the bloodstream. Semi-fast the dogs immediately, for at least one day, giving watered milk and honey only. Night of the semi-fast and the following night, give a strong laxative".
Gebruikersavatar
Door sylvia
#90189
alies2 schreef: P.S. bommel heeft ook een rabies-enting gehad en Shamook gaat die ook krijgen.
Is dat omdat je naar het buitenland gaat?
Hier in Nederland komt Rabies namelijk praktisch niet meer voor ,dus is het risico van de enting dus ieder risico teveel in verhuoding tot het risico dat je hond in nederland loopt op het krijgen van Rabies.

mijn vriendin haar hond is bijna overleden aan de rabies enting.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 02 mei 2004, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alies2
#90230
Ja, wij reizen regelmatig door Duitsland. Is gewoon de kortste weg naar schoonouders. Dit jaar gaan wij niet met honden op vakantie maar anders gaan wij naar fr. en is het gewoon verplicht.
Van Sonja Verberne heb ik sulphur in een hoge potentie gekregen om de bijwerkingen van entingen tegen te gaan. Haar adres staat ergens op deze site.
Alies
Door yalla
#90262
Lizzy schreef: Pfff, bijna het hele boek doorgeworsteld, wet van Murphey, het stond achterin....

OK, hier komt het:

"To neutralize a vaccination shot: sometimes during travel when one comes to compulsory vaccination laws, one has to submit one's healthy dogs to the danger and the uncleanliness of vaccination. When vaccination is to be given, take along a lemon cut in slices. Immediately the shot has been given take the dog out of sight of the vaccinator and press outward around the place where the vaccine was injected. Then rub the area with the raw lemon juice which will help to kill the vaccine before it gets deep into the bloodstream. Semi-fast the dogs immediately, for at least one day, giving watered milk and honey only. Night of the semi-fast and the following night, give a strong laxative".
Wat een goeie tip zeg! Kan ik dus toch nog met mijn hond naar het buitenland. Alleen het geven van een sterk laxerend middel in de nacht na de vaccinatie zorgt er natuurlijk wel voor dat je tig keer die nacht je bed uit kunt om je hond naar buiten te laten ;D
Door Bianca v.d. Post
#90986
Ik kom dus wel eens in Engeland met mijn honden, nou jullie weten waarschijnlijk wel wat een gedoe dat is?!

Dus ik moet elk jaar op tijd mijn rabies entingen geven, omdat ik anders de bloedtest opnieuw moet laten doen, en dus ook de quarantaine periode van 6 mnd. weer opnieuw ingaat.

En dit alles omdat die eilandbewoners bang zijn dat wij iets meenemen hier vandaan!

Ik baalde ervan, maar als je dan weer hoort dat England juist met een Rabies probleem zit, ent je voor de zekerheid toch maar je honden, zodat ze hopelijk dáár niets oplopen!

Heel veel dassen in Engeland hebben nl. hondsdolheid, wat weer een probleem voor de boeren is, omdat de koeien ermee besmet worden (wat dat precies voor de koeien betekend weet ik niet...)

dus ja.....
Door Lupa
#91388
ik durf het bijna niet te vragen :-[maar zou iemand dat stukkje voor me kunnen vertalen?
het hoeft niet precies maar in grote lijnen :-*
Door 202spots
#91395
Lupa schreef: ik durf het bijna niet te vragen :-[maar zou iemand dat stukkje voor me kunnen vertalen?
het hoeft niet precies maar in grote lijnen :-*
Sorry Lupa...ik kan geen Italianos :-[
Door geer
#91400
"To neutralize a vaccination shot: sometimes during travel when one comes to compulsory vaccination laws, one has to submit one's healthy dogs to the danger and the uncleanliness of vaccination. When vaccination is to be given, take along a lemon cut in slices. Immediately the shot has been given take the dog out of sight of the vaccinator and press outward around the place where the vaccine was injected. Then rub the area with the raw lemon juice which will help to kill the vaccine before it gets deep into the bloodstream. Semi-fast the dogs immediately, for at least one day, giving watered milk and honey only. Night of the semi-fast and the following night, give a strong laxative".

Nadat je hond de enting heeft gehad, moet je hem (buiten zicht van de DA), in plakjes gesneden citroen uitknijpen over de plek waar hij is geent... daarna moet je de plek ermee insmeren (Met de citroen). Je moet je hond een dag semi- laten vasten en alleen melkwater en honing geven, en de volgende dag een laxeermiddel geven... Globaal vertaald ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door