Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#802698
Hoi Eefje,

Als je hond alleen zijn pupentingen heeft gehad en hij is nu 3 jaar dan zou ik hem of laten titeren of laten enten, wat je zelf wilt. En niet vanwege de workshop, maar vooral vanwege de veiligheid voor je hond. Ik weet niet of je op parvo kan titeren, maar ik weet wel dat er afgelopen jaren bij je in het dorp een aantal pups hebben gelopen met parvo ( voor de meelezers : ik ken Eefje persoonlijk en weet dus waar ze woont  :D  ) Pups van de "bekende hondenhandelaar van Kassa". Die man schijnt nogal veel te adverteren in jullie huis-aan-huis blad.  Als je wilt titeren zou je eens kunnen vragen bij wat meer alternatievere dierenartsen zoals Stibbe. Ik denk dat die het wel doet.
Gebruikersavatar
Door Dian
#802733
aussie schreef: Hoi Eefje,

Als je hond alleen zijn pupentingen heeft gehad en hij is nu 3 jaar dan zou ik hem of laten titeren of laten enten, wat je zelf wilt. En niet vanwege de workshop, maar vooral vanwege de veiligheid voor je hond. Ik weet niet of je op parvo kan titeren, maar ik weet wel dat er afgelopen jaren bij je in het dorp een aantal pups hebben gelopen met parvo ( voor de meelezers : ik ken Eefje persoonlijk en weet dus waar ze woont :D ) Pups van de "bekende hondenhandelaar van Kassa". Die man schijnt nogal veel te adverteren in jullie huis-aan-huis blad. Als je wilt titeren zou je eens kunnen vragen bij wat meer alternatievere dierenartsen zoals Stibbe. Ik denk dat die het wel doet.
Parvo is 1 van de 3 ziektes die met je kunt laten titeren met zo'n test (Hondenziekte, Parvo, Hepatitus)
Door eefje
#802776
Hoi Karin,

ik denk dat ik idd ga titeren want harley is nog nooit ziek geweest ondanks dat er dus parvo hondjes geweest/zijn in katwijk en die enting is dus echt al 3jaar geleden.
Maar als ik  niet naar de workshop was gegaan(wat nog helemaal niet zeker is) en ik had er niks over gevraagd had ik het ook niet geweten over de parvo hondjes en had ik misschien wel helemaal niet geënt......
maar het blijft gewoon een lastig iets.
Karin,jouw werkgever titert die niet?
Ik weet dat ze het in noordwijkerhout doen dus dan ga ik daar eens kontakt mee opnemen.

Dian,dank je wel,nu weet ik dat zeker,kan ik echt gaan handelen. ;)

groetjes eefje
Door Ziviaantje
#802903
eefje schreef: Hoi Karin,

ik denk dat ik idd ga titeren want harley is nog nooit ziek geweest ondanks dat er dus parvo hondjes geweest/zijn in katwijk en die enting is dus echt al 3jaar geleden.
Maar als ik niet naar de workshop was gegaan(wat nog helemaal niet zeker is) en ik had er niks over gevraagd had ik het ook niet geweten over de parvo hondjes en had ik misschien wel helemaal niet geënt......
maar het blijft gewoon een lastig iets.
Karin,jouw werkgever titert die niet?
Ik weet dat ze het in noordwijkerhout doen dus dan ga ik daar eens kontakt mee opnemen.

Dian,dank je wel,nu weet ik dat zeker,kan ik echt gaan handelen. ;)

groetjes eefje
Nee, hij ent alleen ;D ;D ;D
Door Cathy
#802986
Yuma heeft met 6 weken 1 en 2 gehad , met 9 weken 3 en 6 , en met 13 weken DHPPi + Lepto , alle entingen waren van Nobivac , nu staat er bij de laatste enting dat er over een jaar herhaald moet worden , maar dat is nu toch 3 jaar geldig ??

Wat is wijsheid , over een jaar laten titeren ??
Door eefje
#802999
die enting is volgens mij gewoon 3jaar geldig maar de Da heeft er een jaar achter gezet denk ik?
of staat het op het stickertje??

mijn da zit met de data te klieren dus daar moet ik bij hem heel erg op letten(maar ik ent dus niet bij hem)

groetjes eefje
Door Cathy
#803002
Er staat wel een datum op , bij de laatste enting is dat 4-2008 , maar volgens mij is dat de houdbaarheid van de vloeistof .
Door eefje
#803011
als je DA er zelf achter heeft gezet dat je volgend jaar weer moet enten dan zou ik even bellen en vragen hoe het zit,de dhp is dus 3jaar geldig en lepto maar een jaar.
groetjes eefje
Door Sennaruby
#803015
Volgens mij staat er 1 jaar achter omdat vaak bij 1-jarige leeftijd nog een herhaling gegeven wordt van DHP en dat daarna pas de driejarige werking ingaat.

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door