Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#64371
Die dag, 13 maart heeft ook in Mundikat gestaan, dus iedereen mag er heen.
Er stond ook een geweldig goed artikel over vaccineren in. Precies hoe het immunologisch werkt en wat de voor- en nadelen zijn.
Door Anna Penta
#64372
Hitam schreef: Ik heb nu dus een test waarmee je de hoeveelheid antilichamen in het bloed kunt testen en mijn eigen hondjes, die vier/vijf jaar geleden voor het laatst geënt zijn, hadden nog een goede titer. Dus die fabrikant zit gewoon te liegen dat het maar twee jaar werkt.
Hé dat is interessant! Wat is dat voor test, hoe kom je daaraan? Hier zou ik graag meer info over hebben. Of die fabrikant zit te liegen, is vrees ik niet te achterhalen. Als zij zeggen dat ze er onderzoek naar hebben gedaan, zal dit beslist zo zijn. Maar het is voor een buitenstaander erg moeilijk harde bewijzen te vinden. Zoals: hoe is dat onderzoek precies verlopen en op basis waarvan is de conclusie precies ontstaan. Wat mij bevreemd is dat echt iedereen beweert dat jaarlijkse (hooguit tweejaarlijkse) vaccinatie nodig is. Ik heb een aantal da's gebeld en dan weet je het wel: parvo komt voor, weil komt voor, ja hoor, allemaal bij niet-geënte dieren. In hoeverre klopt deze info?
Door Anna Penta
#64376
Hitam schreef: Die dag, 13 maart heeft ook in Mundikat gestaan, dus iedereen mag er heen.
Er stond ook een geweldig goed artikel over vaccineren in. Precies hoe het immunologisch werkt en wat de voor- en nadelen zijn.
Is dat artikel ergens na te lezen? De lezing gaat dus over katten, zou min of meer hetzelfde van toepassing zijn op honden? Maar in de eerste plaats zou ik graag dat artikel lezen met de voor- en nadelen van geregeld vaccineren.
Door Anna Penta
#64381
meesmerel1 schreef: Ben marije ;)
aha marije, ja, ahem, ik ben duidelijk nog niet zo geoefend in het citeren mét de juiste namen op dit forum ;)

Zal deze fout niet meer maken...
Door meesmerel1
#64394
Hitam schreef: Die dag, 13 maart heeft ook in Mundikat gestaan, dus iedereen mag er heen.
Er stond ook een geweldig goed artikel over vaccineren in. Precies hoe het immunologisch werkt en wat de voor- en nadelen zijn.
Weet jij waar het is? Dat stond nl. niet in het foldertje...
Door Netty
#64404
Hoi,
Ik heb net dit onderwerp gezien en ik ben blij dit te lezen, ik heb er wel een vraag over.
We hebben sinds kort een huis in Maleisie en willen daar afgewisseld een half jaar gaan wonen.
Ik wil dan natuurlijk mijn teckels meenemen, maar na de vorige verhuizing daarheen( ik heb er toen maar 7 maanden gewoond) heb ik niet van die goede ervaringen.
Ik had toen nog 1 teckel en die had ik dus meegenomen, wat een drama.
Na eerst hier alles in orde gemaakt te hebben met papieren en de nodige inentingen, moest ze een week(?) in quarantaine, bij aankomst.
Toen ik haar daaruit ophaalde hadden ze ALLE entingen weer opnieuw gegeven, zonder mij te vragen!!!!!
Ik had een compleet gestressed beest die onder de muggenbulten zat en alle haren liet vallen.
Het heeft me ook in Maleisie vele bezoekjes aan de dierenarts bezorgd, een aardige en begripvolle man overigens, maar toen ik haar weer terug naar Nederland nam ( het werden 7 maanden in plaats van 7 jaar)........je raad het al, weer die hele rits entingen. Dit moest voor de uitvoer van het beest, niet van Nederlandse kant maar van Maleise kant.
Ik heb dus weinig zin om dit opnieuw mee te maken en ben dus alles aan het afspeuren om maar buiten die quarantaine te blijven en die idiote injecties.
Nu is mijn vraag: is dat rapport waar je hier over schrijft ook ergens op internet te vinden in het engels en zo ja waar, dan kan ik het alvast naar de desbetreffende dierenartsen op sturen.

Ik weet dat nu iemand gaat zeggen dat ik die beesten niet moet meenemen, maar het zijn mijn honden die ik graag bij me heb. De tijd dat ze daar verbleef had ze het beter naar haar zin dan hier, ze is erg kouwelijk en vond het daar geweldig.

Het helpt misschien ook dat Engeland de regels heeft versoepeld, het is namelijk een oud engelse kolonie, dus ook dat argument neem ik mee in mijn "strijd"
Ik ben dan nog bereid om, als het niet anders kan, een keer per jaar de beesten te laten injecteren!!?? er lopen daar ook zwerfhonden rond die er vreselijk uit zien, maar liever niet.
alvast bedankt, Netty
Door Helen
#64420
meesmerel1 schreef: Geeft niet hoor, ik vind Helen ook een leuke naam :) (en ze is aardig :)).
Hihi :-*
Door qyan
#64460
Anna Penta schreef:

Hé dat is interessant! Wat is dat voor test, hoe kom je daaraan? Hier zou ik graag meer info over hebben. Of die fabrikant zit te liegen, is vrees ik niet te achterhalen. Als zij zeggen dat ze er onderzoek naar hebben gedaan, zal dit beslist zo zijn. Maar het is voor een buitenstaander erg moeilijk harde bewijzen te vinden. Zoals: hoe is dat onderzoek precies verlopen en op basis waarvan is de conclusie precies ontstaan. Wat mij bevreemd is dat echt iedereen beweert dat jaarlijkse (hooguit tweejaarlijkse) vaccinatie nodig is. Ik heb een aantal da's gebeld en dan weet je het wel: parvo komt voor, weil komt voor, ja hoor, allemaal bij niet-geënte dieren. In hoeverre klopt deze info?
parvo komt bij black and tan honden ook bij geente dieren voor ;)
zijn weleens dobers gestorven aan parvo terwijl ze 2 maanden daarvoor ene parvo enting gehad hadden.
hoe het kan, al sla je me dood ???
Gebruikersavatar
Door Hitam
#64917
Het is een sneltest uit Israel, je hebt binnen 30 minuten resultaat. Het meet de hoeveelheid IGG antilichamen tegen parvo en tegen hondenziekte. Je kunt het aflezen aan de hand van gekleurde stippen. Als de stip net zo intens gekleurd is als de controlestip dan is de hoeveelheid voldoende, als de stip lichter is dan zijn er te weinig antilichamen.
Het zegt meer over of hij wel beschermd is dan of hij niet beschermd is omdat het lichaam ook nog geheugencellen maakt en die zijn niet te meten.

Die fabrikant heeft misschien alleen maar gekeken of er na twee jaar nog een goede titer is en waarschijnlijk hebben ze ook (afschuwelijke) besmettingproeven gedaan waarbij ze geënte honden besmet hebben met parvo en hondenziekte om te zien of ze ziek worden. Eigenlijk zou je de resultaten van die proeven op moeten kunnen vragen, om te kijken waar ze precies naar gekeken hebben. Maar meestal worden dat soort dingen ernstig geheim gehouden.

Maar er is ook een kans dat ze heel goed weten dat de entingen veel langer werken maar dat ze dat niet bekend willen maken, omdat ze dat bergen geld gaat kosten.

Het symposium was volgens mij in Utrecht, aan de universiteit, maar ik weet niet meer of ik dat gelezen heb of zelf verzonnen.
Het artikel staat in de huidige Mundikat, volgens mij een kwestie van naar de winkel gaan en er eentje kopen.
Ik heb het hier niet bij de hand.
Door Anna Penta
#64945
Hitam schreef: Het is een sneltest uit Israel, je hebt binnen 30 minuten resultaat. Het meet de hoeveelheid IGG antilichamen tegen parvo en tegen hondenziekte. Je kunt het aflezen aan de hand van gekleurde stippen. Als de stip net zo intens gekleurd is als de controlestip dan is de hoeveelheid voldoende, als de stip lichter is dan zijn er te weinig antilichamen.
Bedankt voor je reactie! Is deze test zelf te doen of doet de da hem? En als je hem zelf kunt doen, waar is hij dan te krijgen?
Die fabrikant heeft misschien alleen maar gekeken of er na twee jaar nog een goede titer is en waarschijnlijk hebben ze ook (afschuwelijke) besmettingproeven gedaan waarbij ze geënte honden besmet hebben met parvo en hondenziekte om te zien of ze ziek worden. Eigenlijk zou je de resultaten van die proeven op moeten kunnen vragen, om te kijken waar ze precies naar gekeken hebben. Maar meestal worden dat soort dingen ernstig geheim gehouden.
Dit is een goeie. Ik zal hier nog eens naar informeren.
Maar er is ook een kans dat ze heel goed weten dat de entingen veel langer werken maar dat ze dat niet bekend willen maken, omdat ze dat bergen geld gaat kosten.
Zij beweren dat ze bezig zijn met een vaccin dat langer beschermt. Op mijn vraag waarom ze dat doen (ivm mislopen inkomsten) antwoordde ze dat ze dit doen in het belang van het dier blablabla.
Het artikel staat in de huidige Mundikat, volgens mij een kwestie van naar de winkel gaan en er eentje kopen.
Ik heb het hier niet bij de hand.
Dank, ik wist dus niet of dit blad te koop was in de winkel of dat het een rasverenigingsblad was. Ik zal kijken in de winkel of het te krijgen is.
Door oebaya
#65001
Die fabrikant die beweert dat onderzoek uitwees, dat een vaccin maar 2 jaar werkt, zal de fabrikant van Nobivac wel zijn. Die houdt dat nl. staande, ik heb ze daar ook al eens over aangesproken.
Heel interessant is in dit verband wat je op de site van Pfizer kunt vinden http://www.pfizer.com/ah/vet/tref/trbul ... _tech.html.
Daarin zijn de bevindingen van vele onderzoeken op een rijtje gezet tezamen met een keurige lijst van de gebruikte bronnen. Wie dus meer wil weten kan zelf ook nog het één en ander nazoeken door achter de bronnen aan te gaan.
Het meest saillante vind ik echter, dat honden met een te lage titer toch immuun bleken als ze werden blootgesteld aan besmetting. Er is nog veel te ontdekken op het gebied van vaccinaties, maar er is toch ook al veel onderzocht en persoonlijk vind ik het heel netjes, dat Pfizer dat openbaar voor iedereen leesbaar eens op zijn website heeft gezet.
gr.
Nicolette
Door Anna Penta
#65018
oebaya schreef: Die fabrikant die beweert dat onderzoek uitwees, dat een vaccin maar 2 jaar werkt, zal de fabrikant van Nobivac wel zijn. Die houdt dat nl. staande, ik heb ze daar ook al eens over aangesproken.
Heel interessant is in dit verband wat je op de site van Pfizer kunt vinden http://www.pfizer.com/ah/vet/tref/trbul ... _tech.html.
Daarin zijn de bevindingen van vele onderzoeken op een rijtje gezet tezamen met een keurige lijst van de gebruikte bronnen. Wie dus meer wil weten kan zelf ook nog het één en ander nazoeken door achter de bronnen aan te gaan.
Het meest saillante vind ik echter, dat honden met een te lage titer toch immuun bleken als ze werden blootgesteld aan besmetting. Er is nog veel te ontdekken op het gebied van vaccinaties, maar er is toch ook al veel onderzocht en persoonlijk vind ik het heel netjes, dat Pfizer dat openbaar voor iedereen leesbaar eens op zijn website heeft gezet.
gr.
Nicolette
Ja Nicolette, inderdaad is dat Intervet, die Nobivac fabriceert. Ik heb keurig twee boekjes toegestuurd gekregen over hun vaccins, een voor dierenartsen en een voor hondenbezitters. Ik word er niet veel wijzer van. Ze beweren dat ze bezig zijn met een vaccin dan langer dan 2 jaar werkt. Wat zijn jouw bevindingen daaromtrent? Toch zijn er volgens mij ook vaccins in omloop waarvan de fabrikant beweert dat ze slechts 1 jaar werken.
Dank voor de link. Ik heb hem helemaal doorgespit, ook op trefwoorden gezocht, maar ik kan de lijst van onderzoeken niet vinden. Vraag me af of de honden met een te lage titer als pup gevaccineerd zijn. Dat zou ik pas echt interessant vinden.
Door qyan
#65022
Anna Penta schreef:
Bedankt voor je reactie! Is deze test zelf te doen of doet de da hem? En als je hem zelf kunt doen, waar is hij dan te krijgen?


Dit is een goeie. Ik zal hier nog eens naar informeren.


Zij beweren dat ze bezig zijn met een vaccin dat langer beschermt. Op mijn vraag waarom ze dat doen (ivm mislopen inkomsten) antwoordde ze dat ze dit doen in het belang van het dier blablabla.



Dank, ik wist dus niet of dit blad te koop was in de winkel of dat het een rasverenigingsblad was. Ik zal kijken in de winkel of het te krijgen is.
de test kan je gewoon bij hitam laten doen, oftewel, tannetje de koning ;D
een DA heeft die tests volgens mij niet ???
Door oebaya
#65041
Anna Penta schreef:

Ja Nicolette, inderdaad is dat Intervet, die Nobivac fabriceert. Ik heb keurig twee boekjes toegestuurd gekregen over hun vaccins, een voor dierenartsen en een voor hondenbezitters. Ik word er niet veel wijzer van. Ze beweren dat ze bezig zijn met een vaccin dan langer dan 2 jaar werkt. Wat zijn jouw bevindingen daaromtrent? Toch zijn er volgens mij ook vaccins in omloop waarvan de fabrikant beweert dat ze slechts 1 jaar werken.
Dank voor de link. Ik heb hem helemaal doorgespit, ook op trefwoorden gezocht, maar ik kan de lijst van onderzoeken niet vinden. Vraag me af of de honden met een te lage titer als pup gevaccineerd zijn. Dat zou ik pas echt interessant vinden.
Het stuk staat onder Animal Health, Technical Bulletin en heet:
Duration of Immunity in Companion Animals After Natural Infection and Vaccination. Het eindigt dus met een hele lange lijst van publicaties van onderzoeken waarop e.e.a. is gebaseerd. Stuur me anders je e-mail adres, dan zal ik het hele stuk aan je mailen.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door