Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door EdwinK
#666455
Yari schreef: Bij ons op de praktijk (Barendrecht) hebben wij de entingen van Nobivac. We enten ook "op maat".
Als je meer info wilt, pb me dan maar. ;)
Je hebt ook een PB-tje van mij.
Door EdwinK
#668461
Heb net contact gehad met een dierenarts hier in de buurt. Die hebben de Nobivac-entingen staan. Kosten, incl. gezondheidscheck €82,50

Ik ga nog wel eventjes verder zoeken, want dit was de arts die Brenda vorige keer ook maar steeds medicijnen en rotzooi voorschreef.
Door Fido
#668524
EdwinK schreef: Heb net contact gehad met een dierenarts hier in de buurt. Die hebben de Nobivac-entingen staan. Kosten, incl. gezondheidscheck €82,50

Ik ga nog wel eventjes verder zoeken, want dit was de arts die Brenda vorige keer ook maar steeds medicijnen en rotzooi voorschreef.
:o :o :o :o

Kosten bij ons €25,- De cocktail is heden ook voor drie jaar geregistreerd :)
Door Jolly
#668672
Fido schreef: :o :o :o :o

Kosten bij ons €25,- De cocktail is heden ook voor drie jaar geregistreerd :)
;) ik kan zeker niet langskomen, heel lief kijken, Fenna mee nemen en dat de enting van april j.l. ook gedlig wordt gemaakt voor 3 jaar?
Door Jolly
#668673
EdwinK schreef: Dat scheelt nogal wat. Hoe lang van te voren moet er ge-ent worden. Ze gaat rond 30/31 december naar een kennel. Waar zit je?
Fido zit in Heiloo = Any Animal.
Door Erna
#668702
Een beetje rondbellen naar dierenartsen in de buurt en dan met name naar dierenartspraktijken in kleine dorpjes, wil nog weleens leuk voordeel opleveren. Het gaat tenslotte alleen maar om vaccineren en dat hoeft helemaal geen dik 80 euro te kosten.

Een aantal jaar geleden leverde het ons entingen voor 17 gulden per stuk op. Niet gek als je een aantal honden hebt.  :)
Door Erna
#668715
tt-tjes schreef: Mijn DA is ook niet duur met de entingen, maar hij vertikt het om de 3-jarige registratie van de cocktail in het boekje te zetten. >:(
Tijd voor een andere da dus. Je kunt er overigens donder op zeggen dat die vaccinaties nu een stuk duurder gaan worden door die 3 jarige registratie. Ipv een jaarlijks bezoek aan de da voor een enting komen de mensen nu maar 1 keer per 3 jaar. Scheelt toch een behoorlijk inkomen.
Door tt-tjes
#668717
Ze proberen het toch hoor!! Kreeg vandaag toevallig het kaartje binnen voor Balou zijn jaarlijkse enting, rabies staat er ook bij en die staat in zijn boekje dus al voor 3 jaar.
Door Jolly
#668946
tt-tjes schreef: Ze proberen het toch hoor!! Kreeg vandaag toevallig het kaartje binnen voor Balou zijn jaarlijkse enting, rabies staat er ook bij en die staat in zijn boekje dus al voor 3 jaar.
Zijn standaard kaartjes.
Door Sennaruby
#668976
Erna schreef: Tijd voor een andere da dus. Je kunt er overigens donder op zeggen dat die vaccinaties nu een stuk duurder gaan worden door die 3 jarige registratie. Ipv een jaarlijks bezoek aan de da voor een enting komen de mensen nu maar 1 keer per 3 jaar. Scheelt toch een behoorlijk inkomen.

Dat mensen nu meer eens in de drie jaar met hun hond hoeven te komen is de reden van mijn dierenarts om niet zo blij te zijn met de nieuwe registratieduur. Zij is bang dat mensen nu niet meer regelmatig (één keer per jaar) langskomen voor gezondheidscontrole en dat bepaalde aandoeningen nu niet of te laat gediagnosticeerd zullen worden. Maar aan de andere kant heb je natuurlijk nog de Weilenting die wel jaarlijks herhaald zou moeten worden....

Groetjes,

Fieke
Door Lizzy
#669020
Sennaruby schreef: Dat mensen nu meer eens in de drie jaar met hun hond hoeven te komen is de reden van mijn dierenarts om niet zo blij te zijn met de nieuwe registratieduur. Zij is bang dat mensen nu niet meer regelmatig (één keer per jaar) langskomen voor gezondheidscontrole en dat bepaalde aandoeningen nu niet of te laat gediagnosticeerd zullen worden. Maar aan de andere kant heb je natuurlijk nog de Weilenting die wel jaarlijks herhaald zou moeten worden....

Groetjes,

Fieke
De meeste dierenartsen proberen er nu dus Weil en para-influenza in de proppen... Of komen met het lumineuze idee om een soort jaarlijkse APK keuring in te voeren.... Ik snap het allemaal wel, ze moeten ook leven.

Bovendien kunnen wij het ons nauwelijks voorstellen, maar er zijn hondeneigenaren die het gebit en de oren van hun hond nooit inspecteren. Nou ja, in dat geval is het wel handig dat een DA daar eens per jaar eens naar kijkt.

Maar ik zelf voel mij totaal niet geroepen om jaarlijks naar mijn DA te gaan. Als mijn hond wat mankeert: ben ik de eerste die dat ziet/merkt. En het onderzoek gaat nou ook weer niet zo ver, dat ze werkelijk veel aandoeningen diagnostiseren....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door