Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#703759
Erna schreef: Als ze slim zijn springen ze er handig op in en gooien ze de benodigde informatie vrij te lezen op hun site. Ik weet wel zeker dat veel, heel veel mensen over willen stappen op hun merk vaccinatie.
Ik ben het 200% met je eens! Ze pakken dit niet handig aan maar wie weet.....
Door Erna
#703761
Lizzy schreef: Ik ben het 200% met je eens! Ze pakken dit niet handig aan maar wie weet.....
Hihihi misschien moeten wij de marketing voor ze gaan verzorgen? Moeten we het nog wel eens worden over de beloning natuurlijk. :D
Door Sennaruby
#703772
Ik heb ze eind november direct gebeld en gemaild en ik heb toen wat vage informatie toegestuurd gekregen wat huisdiereneigenaren kunnen krijgen over de nieuwe vaccins en een nieuw vaccinatieschema. Niet echt informatief moet ik zeggen. Ik kreeg toen ook de mededeling dat het nog wel een tijd zou duren voordat er op hun site informatie komt over de driejarige registratie van die componenten voor huisdiereneigenaren. Zo jammer dat ze de andere informatie (voor dierenartsen) niet gewoon openbaar mogen plaatsen...

Groetjes,

Fieke
Door conleeuw
#703816
Sennaruby schreef: Ik heb ze eind november direct gebeld en gemaild en ik heb toen wat vage informatie toegestuurd gekregen wat huisdiereneigenaren kunnen krijgen over de nieuwe vaccins en een nieuw vaccinatieschema. Niet echt informatief moet ik zeggen. Ik kreeg toen ook de mededeling dat het nog wel een tijd zou duren voordat er op hun site informatie komt over de driejarige registratie van die componenten voor huisdiereneigenaren. Zo jammer dat ze de andere informatie (voor dierenartsen) niet gewoon openbaar mogen plaatsen...

Groetjes,

Fieke
ik vermoed dat ze het info voor honden eigenaren nog niet op hun site zetten omdat nog lang niet alle oude batch nummers opgebruikt zijn, en indien de 3 jarige geldigheid echt pas van af een zekere batch nummer ingaat.... zal dat alleen maar onrust/onduidelijkheid/frustraties veroorzaken, makkelijker als je iedereen gewoon in de duister houdt, en als het echt overal een feit is, dan maak je het openbaar??? maar ok, dat is wat ik denk, hoef natuurlijk niets met de realiteit te maken te hebben...... ;D
Door Erna
#703905
Ik heb antwoord...niet het uitgebreide antwoord wat ik graag wilde maar ala..

In de mail wordt geschreven dat de Nobivac vaccinatie voor parvo, hondenziekte en adeno een 3 jarige registratie heeft. Er worden geen vaccins genoemd zodat ik gevoeglijk aanneem dat het voor alledrie de componenten gaat in welke enting dan ook. Dus in de DHPPi zijn de DHP voor 3 jaar geregistreerd en de Pi zou volgens intervet ieder jaar moeten.

Ik krijg de brochure opgestuurd waar alles in staat. Dit is wel de eigenaren brochure en volgens mij heb ik die al gedownload. Staat niets nieuws onder de zon voor mij in.
Door Sennaruby
#703922
Die brochure kreeg ik ook, absoluut geen nieuws of interessante informatie voor mensen die meer dan een absolute leek zijn helaas...

Groetjes,

Fieke
Door *Axel*
#704126
Pfuuuh... Ik ben net terug van de dierenarts. Axel moest geent en na het voorval met mijn poes (nierfalen en inenting) heb ik BP uitgespit 8)
Hier (Tirol) worden enkel produkten gebruikt met 1-jarige bescherming, maar ik wil niet meer alles erin rammen `omdat het moet` of `omdat de dierenarts het zegt` dus ik ben gaan zoeken op D-talige Nobivac-site.. noppes >:(
Ik wil alleen voor DHP en ook wel lepto enten en tja, rabies omdat het moet. Een hele discussie gehad met de da die toegaf een ent-freak te zijn, Hij is zelf voor vanalles en nog wat geent. Maar gelukkig staat hij wel open voor discussie :)... Nou ja, zijn gezicht (en die van zijn collega`s) sprak boekdelen ofte `betweterige Hollandse trut` ;D Kan ik mee leven als Belgisch zijnde ;D
Rabies is hier in AUT wettelijk elk jaar te herhalen, no matter what. EUROPA 1!!!! ;D`Stel dat je hond iemand bijt en je bent niet in orde met de rabiesenting, dan krijg je grote problemen` en aangezien ik een bijtincident hier niet durf uitsluiten zolang verloren gelopen wandelaars over mijn omheining klauteren in de hoop weer in de bewoonde wereld te komen >:( heb ik Axel vandaag maar zijn rabies-prik geven. De dierenarts gaat de nobivac-registratie hier navragen en de DHP (hier SHP) voor me bestellen.
`k heb 1 foutje gemaakt.
Ik denk ook de lepto-enting te geven en aangezien die sowieso maar 1 jaar geldig is had ik die gelijk met de rabies kunnen doen.

Ik begin me eigenlijk zelfs af te vragen of ik uberhaupt buiten de rabies nog wat ga enten.
Oh ze vinden me hier zo een pain in the asssssss :-[ :D
Door oebaya
#704301
Lizzy schreef: Ik ben het 200% met je eens! Ze pakken dit niet handig aan maar wie weet.....
Heb daar van Nobivac indertijd wel uitleg over gekregen: het mag niet i.v.m. reclamewetgeving en nog wat van dat soort dingen.
gr.
Nicolette
Door Erna
#705486
Ik ben weer wat wijzer dankzij een meewerkende dierenartsassistente die even achter het wachtwoord op de site van intervet heeft gekregen.

De driejarige registratie van Nobivac geldt voor hondenziekte, Parvo en hepatites in alle nobivac vaccinaties.
Door Lizzy
#705491
Erna schreef: Ik ben weer wat wijzer dankzij een meewerkende dierenartsassistente die even achter het wachtwoord op de site van intervet heeft gekregen.

De driejarige registratie van Nobivac geldt voor hondenziekte, Parvo en hepatites in alle nobivac vaccinaties.


Zooooo, fijn, dank je ;D :-*!
Door conleeuw
#706050
Erna schreef: Ik ben weer wat wijzer dankzij een meewerkende dierenartsassistente die even achter het wachtwoord op de site van intervet heeft gekregen.

De driejarige registratie van Nobivac geldt voor hondenziekte, Parvo en hepatites in alle nobivac vaccinaties.


:-\ ??? ook de puppie entingen? want dan zou je in principe je pup maar een keer te hoeven enten
Door Lizzy
#706229
conleeuw schreef: :-\ ??? ook de puppie entingen? want dan zou je in principe je pup maar een keer te hoeven enten
De Puppy DP heeft ook een drie jarige registratie. Er is overigens niks speciaals aan de puppy DP. Er zitten gewoon dezelfde stoffen in als in de DHP, alleen dan zonder HCC (dus alleen Parvo en Distemper). Je kunt dus je volwassen hond ook prima met Puppy DP laten enten, als je niet voor HCC wenst te enten.

Maar, een puppyshot moet dus meerdere keren geprikt worden omdat het niet duidelijk is wanneer de pup genoeg antistoffen heeft aangemaakt met de enting en dus boosteren ze zo'n puppy-enting een paar keer zodat ze zeker zijn van de aanmaak van genoeg antistoffen. Bij mijn weten slaat een enting bijvoorbeeld ook niet aan wanneer er nog voldoende maternale antistoffen aanwezig zijn. Of zoiets

Misschien vind je deze link wel interessant om te lezen: http://www.caberfeidh.com/PuppyVax.htm!
Door conleeuw
#706311
Lizzy schreef: De Puppy DP heeft ook een drie jarige registratie. Er is overigens niks speciaals aan de puppy DP. Er zitten gewoon dezelfde stoffen in als in de DHP, alleen dan zonder HCC (dus alleen Parvo en Distemper). Je kunt dus je volwassen hond ook prima met Puppy DP laten enten, als je niet voor HCC wenst te enten.

Maar, een puppyshot moet dus meerdere keren geprikt worden omdat het niet duidelijk is wanneer de pup genoeg antistoffen heeft aangemaakt met de enting en dus boosteren ze zo'n puppy-enting een paar keer zodat ze zeker zijn van de aanmaak van genoeg antistoffen. Bij mijn weten slaat een enting bijvoorbeeld ook niet aan wanneer er nog voldoende maternale antistoffen aanwezig zijn. Of zoiets

Misschien vind je deze link wel interessant om te lezen: http://www.caberfeidh.com/PuppyVax.htm!
ja de herhaal enten om afweerstoffen aan te laten maken begrijp ik, maar in principe kan je dus de pup enting eenmalig geven, laten titeren om te checken, dan staat er wel in jou entboekje netjes een datum van drie jaar verder, dat bedoel ik eigenlijk?
Door Lizzy
#706318
conleeuw schreef: ja de herhaal enten om afweerstoffen aan te laten maken begrijp ik, maar in principe kan je dus de pup enting eenmalig geven, laten titeren om te checken, dan staat er wel in jou entboekje netjes een datum van drie jaar verder, dat bedoel ik eigenlijk?
Maar het is dus in theorie volgens mij mogenlijk dat als je een titers bepaald, je de maternale antistoffen meet. En je pup dus niet beschermt is door de enting. En die verdwijnen. Verdwenen die niet: hoefde je een pup dus ook nooit te enten. Denk ik. Maar misschien dat Tannetje hier meer over kan vertellen.
Door conleeuw
#706323
Lizzy schreef: Maar het is dus in theorie volgens mij mogenlijk dat als je een titers bepaald, je de maternale antistoffen meet. En je pup dus niet beschermt is door de enting. En die verdwijnen. Verdwenen die niet: hoefde je een pup dus ook nooit te enten. Denk ik. Maar misschien dat Tannetje hier meer over kan vertellen.
ja, blijft allemaal interessant. ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door