Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#591841
Sanyo schreef: Dat klinkt echt te mooi om waar te zijn!
Ik vind het erg aantrekkelijk klinken, maar om nu voor 2 honden hier 90 euro aan uit te geven, vind ik een hele drempel. Ik twijfel zelf nogal sterk of dit echt zou kunnen werken.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben, en dan vooral wat betreft teken? Als het goed bevalt denk ik er over om ze wel te gaan bestellen.
Ik heb trouwens gewoon een visite betaald bij de DA. ;D
Door conleeuw
#592059
Cathelijn schreef: een groot nadeel lijkt me dat je hond dan dag en nacht een halsband moet dragen zodat die penning contact blijft houden :-\
en dat zou voor mij geen optie zijn. Jazz mag van mij geen halsband om als ze los loopt, ze holt veelst te hard, en als ze blijft hangen kan het wel eens erg aflopen!!!! Ik heb de laatste dagen zitten zoeken op het net naar een oplossing die wij in Africa wel eens gebruikte. Bitter Alwyn.... ik zie dat je het nu in Europa ook kan kopen, ik denk dat ik komende jaar daarmee aan de slag ga, wie weet is dat een optie. Niet belastend voor de hond, niet aantrekkelijk voor de teek en overiginds andere insecten. Ik schrijf wel meer erover als ik een poging ga wagen ;)
Door conleeuw
#592091
Cathelijn schreef: vooral Floor moet haar halsband zoveel mogelijk af hebben. Anders blijven de plooien in haar hals constant nat en dat gaat niet goed natuurlijk :-\
nee dus ook voor haar geen optie :(
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#592094
Ze hebben hier dag en nacht hun halsband om, dus dat is geen enkele belemmering.
Punt is dat ik gewoon niet kan geloven dat het werkt, en ze zijn me te prijzig om ze zomaar aan te schaffen.
Door conleeuw
#592097
Sanyo schreef: Ze hebben hier dag en nacht hun halsband om, dus dat is geen enkele belemmering.
Punt is dat ik gewoon niet kan geloven dat het werkt, en ze zijn me te prijzig om ze zomaar aan te schaffen.
nou ik durf niet te zeggen of het wel of niet werkt, wat wel frappant is is dat een van mijn honden bijna nooit teken heb, en de andere dik onder de teken zit??? precies waarom dat is, dat zou ik niet weten, hoewel ik ooit een onderzoek heb gezien dat het iets met de uitstoot van Kooldioxide bij uitademing te maken heeft.... ??
Voor mijn honden hoe dan ook een halsband om tijdens het wandelen niet een optie ;) maar ik ben wel benieuwd of het nu wel of niet werkt ;)
Door Lil
#592130
Ik heb vroeger ook een tic clip gehad en die werkte (was trouwens maar 23 eurie alhoewel hij maar 1 jaar werkte ipv 2 jaar). Over hard hollen: ik heb er toen voor gezorgd dat ik een te losse halsband had die er afviel zodra hij ook maar ergens aan bleef hangen. Liever een halsband + clip kwijt dan wat aan mijn hond. Maar dat dag en nacht een halsband dragen stoorde hem toch, hij krabde zich heel veel, zelfs na een half jaar nog (en hij had helemaal niets, alleen de band zelf irriteerde hem en hij was van super zacht nylon, heb hem zowel loszitten als strak geprobeerd en ook met zijn leren halsband geprobeerd, het bleef hem irriteren).

Over wel of niet aantrekkelijk zijn: ik merk dat sinds de vacht van Boris veel beter is hij nauwelijks meer teken heeft. Ook heb ik een "geurtje" van essentiele olien voor hem en dat gaat dus super!
Door chrisje
#593013
conleeuw schreef: nee dus ook voor haar geen optie :(
Maar ons Dimpke draagt helemaal niet de hele dag haar tuigje. Alleen als we gaan wandelen en soms laat ik het nog een kwartiertje na thuiskomst aan, maar dit is helemaal niet nodig. En prijzig was het ook niet ... gewoon een visite ;D
Door sappies
#595864
een goed middel en vriendelijk is lavendel neem een beetje lavendelextract dat kun je halen bij een reformzaak zit in een klein flesje doe een paar druppels in een spuitfles vul het met water en spre het over de vacht elke keer als je naar het bos of omgeving gaat waar veel teken zitten dit is een oud gebruik bij de jagers in frankrijk en spanje helpt geweldig ik heb 6 honden die het dagelijk krijgen en ze hebben er geen last meer van
vr.gr.sappies


:)
Door Mevroi Kruim
#596309
sappies schreef: een goed middel en vriendelijk is lavendel neem een beetje lavendelextract dat kun je halen bij een reformzaak zit in een klein flesje doe een paar druppels in een spuitfles vul het met water en spre het over de vacht elke keer als je naar het bos of omgeving gaat waar veel teken zitten dit is een oud gebruik bij de jagers in frankrijk en spanje helpt geweldig ik heb 6 honden die het dagelijk krijgen en ze hebben er geen last meer van
vr.gr.sappies


:)
Tja ... dat werkt dus vioor geen meter bij mijn honden. Heb alle olieen wel zo'n beetje geprobeerd en elke keer toch weer teken. Dus maar aan de Scalibor. Hier op de Veluwe ontkom je er haast niet aan.
Het verschilt ook per hond hoeveel ze er opdoen, de ene is kennelijk lekkerder dan de andere.
Overigens is het zo droog dat je van teken nu sowieso weinig last hebt, daar kunnen ze erg slecht tegen. Tenminste een goed puntje van de hitte :-\
Door chrisje
#604886
sappies schreef: een goed middel en vriendelijk is lavendel neem een beetje lavendelextract dat kun je halen bij een reformzaak zit in een klein flesje doe een paar druppels in een spuitfles vul het met water en spre het over de vacht elke keer als je naar het bos of omgeving gaat waar veel teken zitten dit is een oud gebruik bij de jagers in frankrijk en spanje helpt geweldig ik heb 6 honden die het dagelijk krijgen en ze hebben er geen last meer van
vr.gr.sappies


:)
De geur van lavendel is te sterk voor ons meisje met epilepsie. En euhh ... nog altijd geen teken meer gehad. ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#607376
Sanyo schreef: Hier ook geen teken meer!
Maar ik heb niets gedaan 8), volgens mij zijn ze verdroogd in de hitte of zo :D
Volgens mij had de droogte daar wel mee te maken, na een paar fikse regenbuien kon ik pas 10!!!! teken bij Gitte verwijderen >:(, ze zijn weer helemaal terug van weggeweest >:( >:(
Door conleeuw
#607393
Nitus schreef: Volgens mij had de droogte daar wel mee te maken, na een paar fikse regenbuien kon ik pas 10!!!! teken bij Gitte verwijderen >:(, ze zijn weer helemaal terug van weggeweest >:( >:(
mmm of de droogte ermee te maken heeft, dat weet ik zo net nog niet, ik heb in Africa in de Karoo op een boerderij gewerkt, en dat is toch echt wel halfwoestijn, en droog en heet.... en er waren teken zat :P nog veel meer dan hier, wellicht dat ze daar de hitte gewend zijn ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door