Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sanyo
#567817
Ik word de teken nu helemaal zat. Ondanks de natuurlijke middeltje die ik heb geprobeerd blijf ik steeds teken vinden.
Ik denk er nu over om toch maar een gif te gaan gebruiken >:(

Ik zoek iets wat aan de buitenkant van de hond blijft en dus niet opgenomen wordt in het bloed.
Welk van de teken middelen is dan het best werkzaam en het minst kwalijk voor de hond?
Frontline, Excil tick off? Of iets anders? (liever geen tekenband, ik ben altijd bang dat ze ergens achter blijven haken)
Laatst gewijzigd door Sanyo op zo 11 jun 2006, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#567951
Sanyo schreef: Ik word de teken nu helemaal zat. Ondanks de natuurlijke middeltje die ik heb geprobeerd blijf ik steeds teken vinden.
Ik denk er nu over om toch maar een gif te gaan gebruiken >:(

Ik zoek iets wat aan de buitenkant van de hond blijft en dus niet opgenomen wordt in het bloed.
Welk van de teken middelen is dan het best werkzaam en het minst kwalijk voor de hond?
Frontline, Excil tick off? Of iets anders? (liever geen tekenband, ik ben altijd bang dat ze ergens achter blijven haken)
Ik heb Excil tick off gebruikt op Dot, omdat haar tekenband nog niet werkten (die moest twee weken zitten eer hij werkten) iemand van Barfplaats die hier toevallig was zei dat zij het had geprobeerd en het hielp niet, en inderdaad, ik heb nog 8 teken van dot mogen verwijderen :( Frontlline ken ik niet. Wat betreft de Tekenband, mijn honden hebben nu de Scalibor band om, die werkt echt prima tegen teken, en het blijven hangen, daar hoef je niet bang voor te zijn, als ze ergens achter blijven hangen, laat de band gewoon los, wordt wel een dure hobby, Jazz heeft wel eens 3 verloren in een tekenseizoen, maar ook soms helemaal geen een kwijt geraakt, maar dat heb ik ervoor over. Jazz is een windhondachtige en die vliegt echt als een dolle voer de vlakte en door de bomen heen :o Ik merk niet eens aan haar dat ze ergens achter is blijven hangen. Ik weet niet of alle tekenbanden zo makkelijk los laten, maar die ik gebruik in iedere geval wel. ;)
Door anita68
#568611
Timmie heeft een teken/vlooienband van Bolfo gehad maar na 1 maand was de werking er al af. Nu heb ik van iemand gehoord dat Frontline spot on heel erg goed werkt.Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Anita
Gebruikersavatar
Door pike
#568653
ik gebruik al jaren lang frontline (tegenwoordig frontline combo) want ik vind het perfect tegen vlooien (en vlooienlarven). Maar met teken? Het probleem van frontline is dat de teken (evenals de vlooien trouwens, eerst moeten steken/bijten en bloedzuigen alvorens dood te gaan. Het voorkomt dus niet dat een teek zich vasthecht en begint te zuigen - en dus ziektes kan overdragen - al vorens dood te gaan. Het voorkomt dus ook niet dat vlooien bijten. Dus voor honden met vlooienallergie is het ook een waardeloos middel tegen vlooien. Voor de teken gebruik een een scalibor band en die werkt perfect. Het is een contactgif en de teken gaan dood voor ze zich vast kunnen hechten. Ik vind het wel vervelend dat de hond hem continu om moet houden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door