Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#571730
Onze da vertelde dat bij het nieuwe vaccinatie schema de grote cocktail om de drie jaar gaat worden gegeven en parvo om de 2 jaar. Zo langzamerhand wordt men wakker ;)
Door chrisje
#573699
Joke Miedema schreef: Onze da vertelde dat bij het nieuwe vaccinatie schema de grote cocktail om de drie jaar gaat worden gegeven en parvo om de 2 jaar. Zo langzamerhand wordt men wakker ;)
Eindelijk :D
Door Rajzcek
#576760
Ook wij hebben nare ervaringen met de jaarlijkse entingen.Telkens als onze honden geent worden verschijnen er bij sommigen de meest vreemde klachten!Nu doen wij zo dat de honden de eerste jaren volledig geent worden,en na zo'n drie a vier jaar stoppen wij ermee.Wij hebben het gevoel dat gezonde honden dan wel zelf veel anti stoffen bij zich dragen.Laatst heeft onze Cairn-Terrier pup haar laatste prikje gehad,en ze is daarna zeker twee weken aan de diarree geweest!De honden die al ouder zijn,en niet meer geent zijn bereiken bij ons flink hoge leeftijden.En er was er geen een die overleden is aan een van de ziekte's waarvoor ze geent "moeten"worden!!Ook horen wij van de vele honden kennisjes die wij hebben,dat ze altijd klachten hebben na het enten.De dierenarts kijkt ons wel eens vreemd aan als wij zeggen dat we stoppen met de jaarlijkse enting,maar dat is onze beslissing en verantwoording.Wij hebben te veel ellende gezien en gehoord na inenten van gezonde honden. :o
Gebruikersavatar
Door sylvia
#577115
patricia20 schreef: misschien een stomme vraag, maar wat is de kans op ziekte,waarneer ze niet geent worden?
en enten jullie de gezonde dieren dan wel?
of ook niet?

ik moet vrijdag naar de da voor de prikken, en toch twijfel ik nog steeds,ik vind het eng,bang dat ze wat krijgen, maar aan de andere kant, wil ik natuurlijk niet dat ze een aanval krijgt juist door te enten.
???
Hier zijn de ouderen al 8 jaar niet meer geent.
Donna heeft met 1 jaar een herhaling gehad en daarna ook niet meer.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door