Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door oebaya
#57209
Ben ik weer.
Op de site van het ministerie van Landbouw staat inmiddels meer informatie. Ook de regelingen staan er in een goede Nederlandse vertaling op.
http://www.minlnv.nl
gr.
Nicolette
Door meesmerel1
#57233
Hoi Nicolette,


bedankt voor al je moeite! Ik had de richtlijnen en beschikking ookal zitten lezen, maar kwam er niet helemaal uit. Op de site van de EU staan alle richtlijnen e.d. ook in het Nederlands hoor!
Ik zag ook alleen maar rabies staan, maar geloofde het niet helemaal. Bedankt!
Door bodasca
#58208
Das ff lekker, vorig jaar nog bij de dierenarts een nieuw boekje MOETEN kopen, genaamd Dierenpaspoort, omdat er geen rose Rabiës formulieren zijn. Ook voor de puppyenting MOET je nu betalen voor het entingsboekje. En nu kunnen we dus vanaf juli weer een nieuw boekje kopen.
Door crutz
#59962
bodasca schreef: Das ff lekker, vorig jaar nog bij de dierenarts een nieuw boekje MOETEN kopen, genaamd Dierenpaspoort, omdat er geen rose Rabiës formulieren zijn. Ook voor de puppyenting MOET je nu betalen voor het entingsboekje. En nu kunnen we dus vanaf juli weer een nieuw boekje kopen.
heb nog steeds geen nieuw boekje hoeven kopen (zowel niet voor Umi dr puppy entingen als voor de cocktails van de heren vorige week, de DA had ze nog niet)
en heb ook nog gewoon die roze formulieren gehad (vorige week rabies laten enten)

heb dus nog geen extra kosten gehad en zie wel wanneer wel;)
Door crutz
#60018
meesmerel1 schreef: Pas vanaf 1 juli...
ja, maar ik reageerde ook meer op de reactie boven mij, Bodasca heeft dus al nieuwe boekjes moeten kopen die nu dus weer vernieuwd worden :-\
Door meesmerel1
#60021
Ik heb nooit een boekje hoeven kopen. Die kreeg je er altijd bij (bij chippen bijv. het dierenpaspoort: stichting registratie gezelschapsdieren en bij eerste enting een ander dierenpaspoort: van KNMvD).
Door bodasca
#61794
De boekjes die ik eerst had waren creme-kleurig, beetje geelig. Het nieuw boekje dat ik de laatste keer moet kopen is blauw. Mischien zegt je dierenarts niet dat je het boekje moet kopen maar verwerkt ie het gewoon bij de inentingsprijs. :P Kan overigens zijn dat een dierenarts nog van die rose rabies formulieren heeft en dan heb je mazzel en ben je voorlopig nog een keertje vrij van extra kosten.
Trouwens nog leuke sites gevonden met de prijzen van vaccines. Komt erop neer dat een rabies 1 Dollar kost, en cocktails rond de $ 2. Die prijzen zijn dus niet veranderd, de prijzen die wij voor een enting bij de dierenarts moeten betalen zijn wel gigantisch gestegen.
Door Elvira
#73520
ik heb vandaag de dierenarts gebeld omdat we volgende week naar de Ardennen gaan en waarschijnlijk ook een uitstapje zullen maken naar Frankrijk. Er is vanaf 4 april een overgangsperiode en er is dus geen gezondheidsverklaring meer nodig, behalve degene die achter op de rabiës inenting staat en waarschijnlijk bij het enten is afgetekend. Dus je hoeft niet meer vlak voor de vakantie een nieuwe te halen. We gaan 5 april weg, dus dat komt wel goed uit.

Elvira
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door