Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
#40171
Yep het was een mopje en ja je bent ietwat kleinzerig. Heeft Toeska nooit een schram dat je loopt te piepen over een minescuul gaatje?????
En enten omdat ze ziektes oploopt met al dat zwemmen. Welke ziektes heb je het over? Haal jij ook ieder jaar de DTP-prik zodat je geen ziektes oploopt?

groetjes Helen
Door annelies2
#40173
;) yep je hebt ook ergens helemaal gelijk, maar omdat ze me zo dierbaar is let je overal op.
maar nee om sneetjes en schrammetjes daar piep ik niet om en toeska al helemaal niet want ze is best een keiharde voor haar eigen.
maar even veertien dagen een beetje uitkjiken kan dus geen kwaad????
en ook een nee ik haal geen ieder jaar een dtp prik, dus ik zeg al je hebt ergens wel gelijk.
Dus "gewoon" van het voorjaar laten chippen en enten overslaan een keer????
Door Helen
#40178
Je hoeft ook geen veertien dagen uit te kijken hoor ;D ook dat hoorde bij de mop ;) Het is een hond hoor!! Geen porseleinen beeldje. 8)Wat betreft het enten, zou ik me nog even inlezen hier op het forum en er zijn genoeg andere informatieve sites. Zelf gooi ik er van het voorjaar nog een lepto in en geef ik haar de entingen van de cocktail nogmaals los als ze een jaar of vier a vijf is. Ze is voor het laatst geent toen ze 1 was.

groetjes Helen
Door Jolly
#40189
oww, nou daar heeft Chasey anders helemaal geen last van gehad. Ik heb Chasey met zo'n 14 maanden oud laten Chippen, was net als een prikkie , hij had er geen last van. Want zo dik is de naald nou ook weer niet.
Dag erna lag hij al meteen weer in het water.
Door Jolly
#40190
oeps zie nou dat het niet serieus bedoelt was.

maar goed over dat enten, Chasey heeft tot vorig jaar elk jaar braaf zijn shots gehad, maar vorig jaar dus niet en dat ben ik ook van plan dit jaar door te voeren. hij wordt 5 dus tot en met 3 jaar is hij braaf elk jaar geent.
Door annelies2
#40191
;D ik moet me inderdaad nog eens goed in inlezen want misschien weer een hele domme vraag maar wat is een lepto??????
Door Jolly
#40234
een melkveehouder, kan deze ziekte ook krijgen, door kleine spettertjes urine van koeien in het oog te krijgen.

vandaar de naam melkerskoorts. ;D
Door Helen
#40235
Je gaat toch niet je hond enten zonder te weten wat en waarvoor?

groetjes Helen
Door Jolly
#40236
nou voorheen, dus wel :-[ ja ook ik, maar na de lessen op school( agrarisch onderwijs) wist ik natuurlijk al een hoop.

En met mij zullen er vast wel heel veel zijn(ik dus geweest), die dus idd gewoon doen wat de Da zegt, want die hebben er voor geleerd en laten je dat ook duidelijk merken. :-\
Maar goed nu is Annelies toch goed bezig, ze leest en leert, en van fouten moet je nou eenmaal leren.
Door annelies2
#40245
Helen schreef: Je gaat toch niet je hond enten zonder te weten wat en waarvoor?

groetjes Helen
helen had je dat ook tegen mij ??? (ik denk van niet) want ik ent toeska pas als ik weet waarvoor ik haar ent(tegen).
en ik heb besloten dat ik toeska van het voorjaar eerst chip
en het enten dit jaar over sla hoewel ik het best eng blijf vinden, maar misschien ben ik daarna wel zo tevreden daarover dat ik ook het jaar daarop pas weer ent.
Door Helen
#40253
Jolly schreef: nou voorheen, dus wel :-[ ja ook ik, maar na de lessen op school( agrarisch onderwijs) wist ik natuurlijk al een hoop.

En met mij zullen er vast wel heel veel zijn(ik dus geweest), die dus idd gewoon doen wat de Da zegt, want die hebben er voor geleerd en laten je dat ook duidelijk merken. :-\
Maar goed nu is Annelies toch goed bezig, ze leest en leert, en van fouten moet je nou eenmaal leren.
Heb je helemaal gelijk in. Ook ik heb Balou een keer laten enten zonder erbij na te denken. Maar na een keer kwamen er al aardig wat vragen op, gelukkig. In mezelf laat ik ook niet zomaar een naald steken dus ook niet in mijn hond. Ik ent BEWUST niet niet omdat mensen zeggen dat het niet/wel hoeft. En ik kan ook medisch onderbouwen waarom ik niet ent. Daarom vind ik het ook niet eng. En ik snap niet wat je bedoeld met misschien dat je zo tevreden bent dat je het pas het jaar daarop weer pas doet. DAT is niet onderbouwt niet enten in mijn ogen. Want weet jij waarom je dit jaar niet en volgend jaar wel wilt enten? Volgens mij niet.

groetjes Helen

PS dit is bedoeld als opbouwende kritiek ;)
Door Jolly
#40380
volgens mij is jou laatste zinnen niet voor mij he, maar voor annelies? of heb ik het mis?
Door annelies2
#40454
Helen schreef:

Heb je helemaal gelijk in. Ook ik heb Balou een keer laten enten zonder erbij na te denken. Maar na een keer kwamen er al aardig wat vragen op, gelukkig. In mezelf laat ik ook niet zomaar een naald steken dus ook niet in mijn hond. Ik ent BEWUST niet niet omdat mensen zeggen dat het niet/wel hoeft. En ik kan ook medisch onderbouwen waarom ik niet ent. Daarom vind ik het ook niet eng. En ik snap niet wat je bedoeld met misschien dat je zo tevreden bent dat je het pas het jaar daarop weer pas doet. DAT is niet onderbouwt niet enten in mijn ogen. Want weet jij waarom je dit jaar niet en volgend jaar wel wilt enten? Volgens mij niet.

groetjes Helen

PS dit is bedoeld als opbouwende kritiek ;)
ja oke helen dat snap ik maar ik wil wel eens weten en ervaren waarom ik toeska ent en hoe zij erop reageerd.
ik weet waarom ik wel ent....
dus ik denk dat chippen(en dat is mijn vraag) niet samen gaat met enten
Door ine
#40464
ik wil wel eens weten en ervaren waarom ik toeska ent en hoe zij erop reageerd.
ik weet waarom ik wel ent....
Hier snap ik even niets niet! :-\ :-X
Het chippen stelt helemaal niets voor en is alleen handig, voor het geval Toeska kwijt zou raken!
Dan moet je wel de barcode doorgeven aan de desbetreffende instantie!
Laatst gewijzigd door ine op do 15 jan 2004, 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door