Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Bieke
#416613
Wat dierenartsen "vergeten"je te vertellen is, dat alleen gezonde honden gevaccineerd mogen worden. Jij hebt dus 2 honden (2 Labs) die niet gezond zijn. Een met een auto-immune huidafwijking en een met een alvleesklierprobleem. Die zijn niet gezond.
Van mijn 5 Labradors (nu nog 2) heb ik er 2 gehad met een encefalitis. De ene werd elk jaar gevaccineerd en is maar 3 geworden. En de andere is niet meer gevaccineerd sinds ze bij mij kwam. Die heb ik zelf opgeknapt. Omdat ze een slechte schildklier werking had (ook zelf ontdekt) (ook een auto-immuunprobleem getriggerd door de vaccinatie) kreeg ze ook trammelant met de kniebanden. Ze heeft al 2 operaties achter de rug, aan elke achterpoot een en is nu blijvend kreupel.
Mijn jongste Lab heeft een chronische bindvliesontsteking overgehouden aan alleen de puppievaccinatie. Daarna nooit meer. ook geen Lepto.
Mijn jongste hond een Golden van ruim 1½ heb ik totaal niet laten vaccineren. Ook niet tegen weil. Ook zij zit constant in het water. Ik gok op een goed immuunsysteem.
Door hiram
#417518
Lizzy schreef: Dat komt omdat Intervet in ieder land apart een langere registratie moet aanvragen. Nederland is men mee bezig. Dus binnenkort is deze enting voor drie jaar geregistreerd. Volgens jaar hoef je dus alleen terug voor een Lepto enting. Waarschijnlijk staat er daarom nu ook een sticker voor volgend jaar in je boekje.
waar wordt bekend gemaakt dat de entingen dan een langere geldigheid hebben?
vind ik wel handig om aan mn pension te laten zien anders gaan ze misschien moeilijk doen...

Barfplaats wordt gesponsord door