Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sonja
#367903
Helen schreef: DE scalibor band werkt NIET tegen hartworm he!!! Hopelijk zorg hij ervoor dat je hond niet geprikt wordt door de muggen die hartworm overbrengen, maar je hebt geen garanties!!!!!!!! Ik zou naast de scalibor je hond ook preventief behandelen tegen hartworm!!!!!!!!
Ja, zo doe ik het ook. Ik ga regelmatig met mijn honden naar Kroatië en onlangs is daar twee dorpen van waar wij zitten bij een aantal honden hartworm geconstateerd. Bij ons in het dorp zijn nog geen gevallen bekend, maar ik neem graag het zekere voor het onzekere en behandel mijn honden 1 x per maand met stronghold. Daarnaast gebruik ik in de periode dat er veel teken zijn ook nog Scalibor.
Ik ben helemaal niet weg van al dat gif, maar ik ga het risico niet lopen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#367982
Isis schreef: Vraagje hoe bescherm je jezelf ???
Niet.
Het risico dat mijn honden een hartworminfectie oplopen is groter dan dat ik er eentje oploop.
Hartworm komt bij mensen niet vaak voor.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#367983
Isis schreef: scalibor werkt niet tegen de muskieten, maar er is een veiliger middel dan Stronghold dat is Advocate spot on.

http://www.nederlandsesheltievereniging ... vocate.htm
Ik gebruik Scalibor hoofdzakelijk tegen de teken. Mijn honden hebben een nogal wollige vacht en daarin zie ik teken helaas nogal eens over het hoofd.

Advocate is nog een nieuw middel en ik heb er geen ervaring mee. Dat het veiliger is dan stronghold geldt volgens mij alleen voor collies en shelties. Of dat ook voor andere rassen zo is blijkt ook niet uit de link.
Door Laura2004
#368052
Isis schreef: Wat ik eigenlijk heel vreemd vindt is dat men de hond stronghold geeft, maar men loopt zelf net zoveel risico ???
Mijn vader woont in Spanje en de rest van mijn famillie ook en ik ken niemand die hartworm heeft of heeft gehad en ik hoor er ook niks over, dus ik neem aan dat het voor ons minder gevaarlijk is.
Door Isis
#368091
Zoals ik al eerder schreef loopt mens en dier gelijke risico!!!

Hoeveel risico iemand loopt om besmet te raken, hangt af van een aantal factoren:


Er is weinig risico op besmetting bij een kort verblijf in gebieden waar filariasis veel voorkomt.

Iemand moet herhaaldelijk en over een periode van verscheidene maanden tot jaren door muggen worden gestoken voordat de lymfevaten besmet raken.

Het grootste risico op de aandoening lopen mensen die lang in gebieden verblijven waar de ziekte veel voorkomt.
Laatst gewijzigd door Isis op do 11 aug 2005, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#368104
Wat is filariasis? Is dat hartworm?

Zoals ik al zei heel mijn familie woont in die gebieden waar het veel voorkomt en ik neem aan dat ze ook al vaak gestoken zijn en ik trouwens ook aangezien ik meerdere keren per jaar lang in Spanje verblijf en ik ken niemand die hartworm heeft gehad en ik heb ook nog nooit gehoord dat mensen in Spanje iets innemen om zich er tegen te beschermen.
Door Laura2004
#368331
Isis schreef: Ik ga maar niet in discussie, maar ik weet waar ik het over heb :-X
Kan je het ook niet uitleggen. Ik ben wel benieuwd. Als je weet waar je het over hebt dan kan je toch wel in discussie gaan. Ik wil wel graag wat meer weten over de gevaren voor mij en mijn famillie. Mijn vader woont daar en mijn moeder binnenkort ook.
Door Isis
#369765
Hallo Laura ik kan je wel een aantal links geven waar je meer info kunt vinden.

http://zeldia.cap.ed.ac.uk/fgn/pnb/filbio.html


http://www.gezondvgz.nl/{eea75506-73f5- ... _1871.xml/

Parasieten die mensen kunnen infecteren:

Some species of filarial nematodes can occasionally infect humans as well as their animal hosts.

Dirofilaria immitis
Dirofilaria ursi
Dirofilaria repens

Setaria equina
Dirofilaria tenuis
Dirofilaria spectans

Meningonema peruzzi
Dirofilaria striata
Door Laura2004
#369883
Isis schreef: Hallo Laura ik kan je wel een aantal links geven waar je meer info kunt vinden.

http://zeldia.cap.ed.ac.uk/fgn/pnb/filbio.html


http://www.gezondvgz.nl/{eea75506-73f5- ... _1871.xml/

Parasieten die mensen kunnen infecteren:

Some species of filarial nematodes can occasionally infect humans as well as their animal hosts.

Dirofilaria immitis
Dirofilaria ursi
Dirofilaria repens

Setaria equina
Dirofilaria tenuis
Dirofilaria spectans

Meningonema peruzzi
Dirofilaria striata

Dankje, ik ga het meteen ff bekijken.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#369940
Isis schreef:
Some species of filarial nematodes can occasionally infect humans as well as their animal hosts.
Occasionally betekent dat het maar zelden gebeurt, dus waarschijnlijk niet genoeg om preventief medicijnen te geven.
Door Isis
#388360
Ik lees deze topic nogeens door en vind mezelf wel heel arrogant overkomen en dat is niet zo bedoeld :-X

Hitam je hebt gelijk dat hartworm zelden voorkomt ik bedoelde eigenlijk de Lymphatic Filariasis ook wel Wuchereria bancrofti deze word ook door dezelfde muskieten over gebracht maar dan bij mensen.

Maar zelf denk ik nu zo dat we ons niet te druk moeten maken als je weet dat binnen 5 a10 jaar de zandvliegjes ook hier in Nederland kan verwachten
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door