Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door TomsBorders
#3274853
MillyMol schreef:Wat is er nodig om het georganiseerd te krijgen? Omgeving Amsterdam is duidelijk te ver weg, maar ik wil best helpen iets te organiseren in Houten, dat is best te doen qua reistijd.
nouja Amsterdam is niet zo ver van me vandaan.
wat we in principe nodig hebben is een ruimte waar een x aantal deelnemers kunnen zitten met tafels en voldoende stopcontacten voor mensen die hun microscoop meenemen. hierbij is x afhankelijk van het aantal aanmeldingen, of de grote van de ruimte waarop het aantal aanmeldingen gebaseerd kan worden.
het liefst een beamer of een grote tv zodat ik wat kan presenteren tijdens het vertellen
een ruimte (of buiten) die wat vies kan worden (niet iedereen was even handig bij hun eerste poging ;)). niet extreem vies maar er kunnen wat druppels geknoeid worden met een suikeroplossing.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3274862
Anne in Duitsland schreef:Enige nadeel is dat de verhuurster zelf de cursus ook graag wil bijwonen, heb ik me laten vertellen. :biggrin2:
Er is een grote tuin bij, en ze hebben een camper, heb ik me laten vertellen :biggrin2: :P
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3274865
Anne in Duitsland schreef:Maar de verhuurster is dan niet in Zweden. :(
Lastig mens is dat toch eigenlijk...
Zou ze ook niet blijven voor 2 dozen Roodkapjes?
Door TomsBorders
#3274875
Kim_S schreef:Het was fantastisch! :biggrin2:
Ik wilde graag de vervolgcursus doen :cool: :P

hehe ok, leuke docent zeker...
ik zou niet zo goed weten wat ik nog als vervolg zou moeten geven, kan nog schapen monsters nemen waar altijd wel eitjes in zitten zodat je daar wat feeling mee kan krijgen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3274879
TomsBorders schreef:hehe ok, leuke docent zeker...
ik zou niet zo goed weten wat ik nog als vervolg zou moeten geven, kan nog schapen monsters nemen waar altijd wel eitjes in zitten zodat je daar wat feeling mee kan krijgen.

Paarden?

:biggrin2:
#3274881
Hope schreef:Ik heb eventueel nog wel een ruimte ter beschikking. Tussen Venlo en Eindhoven.
Kijk, daar ben ik voor! En dan graag tussen 22 en 28 januari 2017, als het kan. Dan meld ik me bij dezen aan! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3274884
TomsBorders schreef:hehe ok, leuke docent zeker...
ik zou niet zo goed weten wat ik nog als vervolg zou moeten geven, kan nog schapen monsters nemen waar altijd wel eitjes in zitten zodat je daar wat feeling mee kan krijgen.
Was erg nuttig en erg gezellig. En ik zou zo weer meedoen. Schapen en paarden vind ik ook interessant, die hebben we ook.
Door TomsBorders
#3274886
dat verandert de zaken aanzienelijk.
Schapen en paarden hebben een iets andere opwerkmethode en daar is niet de aanwezigheid van eitjes belangrijk maar de hoeveelheid van welke soort, en daar zijn bepaalde soorten sterk lijkend op elkaar dus dan gaat tellen nog verder (dit tellen doe je met een McMaster telkamer en gaat in eitjes per gram), honden hebben een limiet van ja of nee, heel anders dus. Wat voor schapen heb je? Hoe vaak worden ze verweid en staan ze in risico gebieden voor leverbot? daarnaast speelt het seizoen een rol natuurlijk.

Zou een mod als die dit leest dit topic misschien naar de parasieten hoek kunnen zetten? mss dat er dan meer mensen zijn die het niet over het hoofd zien. Mogelijk met een iets pakkendere titel. dank.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door