Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#26237
Nieuwe quote, speciaal, maar niet alleen voor moeders:

"Marwick (1991) besprak de introductie van het vaccin tegen hepatitis B in de bestaande standaard-vaccincocktails voor baby's. Dit betekent dat Amerikaanse baby's (en na hen vermoedelijk ook Australische baby's) binnen de eerste zes maanden van hun leven maar liefst 15 injecties met allerlei vaccins moeten incasseren. Dit is hyperimmunisatie par excellence.
Het rechtstreekse gevolg van de recentelijke ingevoerde en verplicht gestelde immunisatie met het vaccin tegen hepatitis B bij pasgeboren baby's zal spoedig vorm aannemen van toenemend sterftecijfer "ten gevolgen van wiegendood", een cijfer dat zowel in de Verenigde Staten als in Australië nu al hoog is. De leverdisfunctie als gevolg van vaccinatie (en bij vaccinatie van pasgeborenen tegen hepatitis-B zal dat geen uitzondering meer zijn) zal nauwelijks nog te normaliseren zijn. En de daarop volgende eerste doses van een DKT en een poliovaccin zullen een nieuwe zware aanslag vormen op het onvoldoende ontwikkelde immuunsysteem van baby's. Veel baby's zullen er eenvoudigweg niet tegen opgewassen zijn.
Misschien zal de toename van het aantal gevallen van wiegendood ouders en wellicht ook wat medici wakker doen schrikken. Daarnaast zijn er natuurlijk de lange-termijneffecten van deze hyperimmunisatie, zoals diabetes, astma, leukemie, kanker en een chronisch zwakke gezondheid.
Toch wordt dit allemaal aangericht ondanks een gebrek aan kennis wat betreft de duur van de verworven immuniteit (voor zover die al verworven wordt). Het Medical News van het Journal of the American Medical Association (1 juni 1984) meldde dat de woordvoerder van de vaccinatieleverancier had gezegd:

'De kosten van het vaccin bedragen circa 100 dollar voor de drie doses samen, en de immuniteit blijft waarschijnlijk een jaar of vijf bestaan, hoewel dat niet vaststaat'.

Daar gaan we weer, net als met kinkhoest, mazelen enzovoorts. Het vaccin beschermt je niet levenslang, maar je krijgt de verzekering dat de eventuele ziekte zelf een mild verloop zal hebben - in weerwil van de concrete bewijzen dat dit doodeenvouding niet waar is (zie hoofdstuk 2 over DKT en hoofdstuk 3 over mazelen)".
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 26 nov 2003, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#26403
Dit is een van die artikelen uit het blad. Het is afkomstig van het Leidsch Dagblad:

Dit artikel is afkomstig uit het internet archief - Leiden
Kamervragen over dood van zieke Leidse peuter
LEIDEN - Het PvdA-kamerlid K. Arib wil dat de Inspectie voor de Volksgezondheid een onafhankelijk onderzoek verricht naar de toedracht rond de dood van de 14 maanden oude peuter Rincon van der Weijden uit Leiden. Het Kamerlid wil onder meer weten waarom er na het bellen van alarmnummer 112 niet meteen een ambulance kwam. Dit blijkt uit schriftelijke vragen die Arib heeft gesteld aan VVD-minister H. Hoogervorst (Volksgezondheid, Welzijn en Sport).
Rincon van der Weijden werd op 1 mei aan het begin van de avond ernstig ziek nadat hij twee vaccinaties tegen BMR en meningokokken C had gekregen. Het duurde uiteindelijk tot half acht de volgende ochtend voordat de vader en moeder met hun doodzieke kind vanaf de dokterspost in de Raamsteeg naar het Rijnland Ziekenhuis in Leiderdorp werden gebracht. De ambulancedienst weigerde die nacht een ziekenwagen te sturen omdat een dokter de ziekte niet had bevestigd. In het Rijnland Ziekenhuis werd geconstateerd dat Rincon aan meningokokken, nekkramp, leed. Omdat er op de intensieve zorg van de kinderafdeling van het LUMC geen bed vrij was, besloten artsen Rincon naar het AMC in Amsterdam te vervoeren waar hij 11 mei overleed.
De ouders hebben inmiddels een klacht ingediend bij de politie tegen de huisarts en de arts die in de nacht van 1 op 2 mei op de dokterspost in de Raamsteeg aanwezig was. Hen wordt dood door schuld verweten omdat zij ondeskundig zouden hebben gehandeld. Er is tegen beide doktoren ook een procedure aangespannen bij het Regionaal Medisch Tuchtcollege in Den Haag omdat zij te lang hebben aangenomen dat de klachten van Rincon een gevolg waren van de eerdere vaccinaties.
Arib wil ook van Hoogervorst weten of bij de minister meer gevallen bekend zijn van kinderen die na vaccinatie tegen de meningokokken-bacterie overlijden en of er voldoende onderzoek is gedaan naar de risico's van vaccinatie van jonge kinderen tegen de meningokokken-bacterie. Arib pleit verder voor onderzoek bij kinderen tot 2 jaar naar de gevolgen van de injecties en wil weten of huisartsen voldoende op de hoogte zijn van eventuele risico's van de vaccinatie. Arib vraagt Hoogervorst ook of hij bereid is een protocol te ontwikkelen, waardoor huisartsen verplicht worden om, bijvoorbeeld gedurende een week na de vaccinatie, 24 uur per dag en zeven dagen per week stand-by te staan, als ouders of verzorgers melden dat hun kind na de vaccinatie ziek is geworden.
Tot slot vraagt het Kamerlid of Hoogervorst weet dat de ouders tevergeefs een beroep hebben gedaan op 112. ,,Zelfs nadat de moeder zei dat ze dacht dat haar kind nekkramp had, weigerde 112 een ambulance te sturen, omdat er nog geen bevestiging was van een huisarts met betrekking tot het ziektebeeld. Is dat algemeen beleid en zo ja moet dat beleid dan niet worden gewijzigd?'', zo schrijft zij aan Hoogervorst.

Eric-Jan Berendsen
woensdag 09 juli 2003
Door jeanne
#26457
Ikdenk dat ik zaterdag (of misschien morgen al) maar eens naar de boekhandel ga, heb inmiddels 4 boeken op mijn lijstje staan, en eergisteren het boek van Rita Pouw , stop het verharen van uw hond, binnengekregen. Heb ik dus wat te lezen de komende tijd, dus als jullie me missen, (ben ik NIET vissen, -alhoewel, dat ene vissertje met die kadetjes mij misshien nog wel zou kunnen overhalen, pfffff, ik dwaal een beetje af) ;D
Door avalon
#26481
jeanne schreef: Ikdenk dat ik zaterdag (of misschien morgen al) maar eens naar de boekhandel ga, heb inmiddels 4 boeken op mijn lijstje staan, en eergisteren het boek van Rita Pouw , stop het verharen van uw hond, binnengekregen. Heb ik dus wat te lezen de komende tijd, dus als jullie me missen, (ben ik NIET vissen, -alhoewel, dat ene vissertje met die kadetjes mij misshien nog wel zou kunnen overhalen, pfffff, ik dwaal een beetje af) ;D
Daar heb je een goed boek aan Jeanne.
Door jeanne
#26558
Ja, dacht ik ook. Ik heb er al even snel doorheen gebladert onder het trimmen, hhihi, maar ga vanavond eens lekker in bad met het boek! ;) Daar lees ik het lekkerste.
Door sylvia
#26615
jeanne schreef: Het boek is besteld, woensdag is het binnen!
Ik ben benieuwd, of ik na het lezen nog mijn kinderen durf te enten ::)
Jeanne wat je belangrijkste afweging denk ik moet zijn als je je kind laat enten is; is het risico dat mijn kind deze ziekte krijgt groter dan het risico dat mijn kind iets van de enting krijgt.En kan deze ziekte erg gevaarlijk verlopen als mijn kind deze ziekte krijgt.Neem je bijvoorbeeld mazelen daarvan hoor je wel eens zeggen waarom zou je daar tegen enten,ik heb het ook gehad en leef ook nog,maar aan de mazelen hebben grote hoeveelheden kinderen hersenbeschadigingen overgehouden vandaar dat het ook in het entschema is meegenomen.Het is dus meer een keuze welk risico je groter vindt.Ik ga er direkt inmee dat sommige kinderen er iets ernstigs aan overhouden of zelfs aan de gevolgen van de enting sterven,maar voor mij was dat risico toch een stuk kleiner als niet enten,Kleintje is dan ook tegen alles geent,zelfs tegen nekkramp,vooral daar er hier op het eiland ook al een geval bekend was.
Door jeanne
#26618
IK heb mijn kinderen altijd laten enten hoor, en zal dit waarschijnlijk ook wel blijven doen. ;)
Maar word er in amerika en australie (want daar was het onderzoek toch gedaan?) niet veel meer geent als hier?
Tegen hersenvliesonsteking heb ik ze ook laten enten, omdat het hier dicht in de buurt zat! Maar de griepprik die haal ik dus niet meer, dat vind ik een beetje overbodig. En ik geloof dat jongetjes die de rode hond hebben gehad, een grote kans hebben om later onvruchtbaar te worden, dat vind ik dus een goede reden om wel te enten. En wat de andere ziektes voor een gevolgen kunnen hebben weet ik eigenlijk niet.
Laatst gewijzigd door jeanne op vr 28 nov 2003, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
#26628
jeanne schreef: IK heb mijn kinderen altijd laten enten hoor, en zal dit waarschijnlijk ook wel blijven doen. ;)
Maar word er in amerika en australie (want daar was het onderzoek toch gedaan?) niet veel meer geent als hier?
Tegen hersenvliesonsteking heb ik ze ook laten enten, omdat het hier dicht in de buurt zat! Maar de griepprik die haal ik dus niet meer, dat vind ik een beetje overbodig. En ik geloof dat jongetjes die de rode hond hebben gehad, een grote kans hebben om later onvruchtbaar te worden, dat vind ik dus een goede reden om wel te enten. En wat de andere ziektes voor een gevolgen kunnen hebben weet ik eigenlijk niet.
volgens mij is het de bof die jongetjes op een latere leeftijd onvruchtbaar maakt,en rode hond is voor meisjes belangrijk voor als je later zwanger bent.
mazelen kun je ernstige hersenbeschadigingen van krijgen en er zelfs aan overlijden,difterie,dat is kroep,daar kan je van stikken.Kinkhoest kan je blijvende longschade aan oplopen,en polio nou ja dat zal je wel weten dat is kinder verlamming.
Volgens mij heb ik ze zo'n beetje .
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 28 nov 2003, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ine
#26638
DKTP, BMR. Je was de T vergeten! ;)
Tetanus, wat je kunt krijgen door infectie met straatvuil/paardepoep etc. Het is een erg nare ziekte, al je spieren gaan spannestrak trekken, als eerst de kringspieren! Of deze aandoening te stoppen is, weet ik niet, maar anders is het een nare en pijnlijke dood!
Door avalon
#26682
De tetanus moet ik eingelijk ook halen, omdat ik met honden werk. Moch er een zijn die een knauw geeft loop je volgens mij ook een risico. Wat ik niet weet is of je zo'n prik maar 1x hoeft te halen of dat er ook herhalings prikken nodig zijn. Ik heb als kind wel eens een flinke knauw van een boef gehad in mijn bovenarm, toen heb ik wel een prik gehad tegen straatvuil. Dat is nu zo'n 20 jaar geleden.
Door sylvia
#27047
avalon schreef: De tetanus moet ik eingelijk ook halen, omdat ik met honden werk. Moch er een zijn die een knauw geeft loop je volgens mij ook een risico. Wat ik niet weet is of je zo'n prik maar 1x hoeft te halen of dat er ook herhalings prikken nodig zijn. Ik heb als kind wel eens een flinke knauw van een boef gehad in mijn bovenarm, toen heb ik wel een prik gehad tegen straatvuil. Dat is nu zo'n 20 jaar geleden.
Je kan ook wachten tot je gebeten wordt ;) nee even zonder dollen je enting is idd niet meer geldig ,maar als je binnen zoveel uur na een beet of val met open wond op straat een tetanus injectie gaat halen ben je nog optijd.Volgens mij moet je voor een tetanus nog een keer terug komen voor een tweede shotje maar dat weet ik niet meer zeker.
Door qyan
#27050
sylvia schreef:
Je kan ook wachten tot je gebeten wordt ;) nee even zonder dollen je enting is idd niet meer geldig ,maar als je binnen zoveel uur na een beet of val met open wond op straat een tetanus injectie gaat halen ben je nog optijd.Volgens mij moet je voor een tetanus nog een keer terug komen voor een tweede shotje maar dat weet ik niet meer zeker.
ik ben vorig jaar met puppycursus door een volwassen hond in mijn knie gebeten.
omdat ik als kind al geent was tegen tetanus hoefde ik dus maar 1x de tetanus injectie te hebben en geen vervolg injectie.
de injectie werkt voor 5 jaar (zeggen ze, misschien ook wel langer)
dus ik kan nu nog 4 jaar gebeten worden ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door