Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3172431
vagebond schreef: Zo, dat is nogal wat zeg! Ik schrik me rot. Geen idee of er in Nederland ook zieke honden zijn na inname van Bravecto.
Ik ga het dus niet meer gebruiken.
Ingrid
Nou ik weet niet of dit allemaal waar is hoor! Ik heb het één keer gegeven en heb helemaal niks nada aan mijn hondje gemerkt.
Ik dacht me zelfs te herinneren, weet het niet zeker dat de Da uit Heilo (Edwin?) het hier op het forum zelfs een keer aanbevolen had?
Kan dat topic zo snel niet vinden.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3172462
[quote="Lazy Garfield"]
Nou ik weet niet of dit allemaal waar is hoor! Ik heb het één keer gegeven en heb helemaal niks nada aan mijn hondje gemerkt.
Ik dacht me zelfs te herinneren, weet het niet zeker dat de Da uit Heilo (Edwin?) het hier op het forum zelfs een keer aanbevolen had?
Kan dat topic zo snel niet vinden.
[/quote]

Dat jouw hondje er niet op reageert betekent natuurlijk niet dat de verhalen niet waar zijn. Er zijn ook honden die ziek zijn geworden of zijn overleden door een enting. Aan de andere kant zijn er honden die niet reageren op een enting.

De werkzame stof in bravecto is fluralaner, een insecticide. Blijkbaar komt dat spul in de bloedbaan terecht (hoe kan het anders werken?), no way dat ik dat spul aan mijn hond ga geven!
Door Mijati
#3172463
mijn hond reageerde ook op bravecto, en daarom ga ik weer terug op comfortis
Door hamada
#3172472
Lastig vind ik dat het in de hond zit en dan 3 maanden werkzaam blijft. Dus als er een reactie komt kun je zo weinig doen. Een halsband kun je nog afdoen en voor een pipet kan misschien wassen helpen...
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3172473
[quote="pluk"]
Dat jouw hondje er niet op reageert betekent natuurlijk niet dat de verhalen niet waar zijn. Er zijn ook honden die ziek zijn geworden of zijn overleden door een enting. Aan de andere kant zijn er honden die niet reageren op een enting.

De werkzame stof in bravecto is fluralaner, een insecticide. Blijkbaar komt dat spul in de bloedbaan terecht (hoe kan het anders werken?), no way dat ik dat spul aan mijn hond ga geven!
[/quote]

[quote="Mijati"]
mijn hond reageerde ook op bravecto, en daarom ga ik weer terug op comfortis
[/quote]

Twijfel nu kan ook zijn dat ik Comfortis gegeven heb.
Kom erop terug.
Door petralita
#3172476
hier bravecto gegeven aan een herder van 25kg en een mix van 10kg.
wij hebben geen problemen gehad, wel werkt het binnen hele korte tijd, ca 4uur. waarna al duidelijk verschil zichtbaar was.
Wat dat betreft rotzooi.

De katten hebben paar week geleden comfortis gekregen. huis tuin en keuken rassen van ca. 16 jaar en ca 13 jaar.
Die van 16 is er hartstikke ziek van geworden. Deze begint nu weer op te knappen. middel claimt na 30 minuten al effect te laten zien.
Alleen daarom zouden al alarm bellen moeten rinkelen. Comfortis komt hier het huis niet meer in.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3172478
Wisselende ervaringen dus zowel met Bravecto als Comfortis.
Of is het allebei rotzooi?
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op za 21 nov 2015, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door TomsBorders
#3172489
ik heb erover gelezen op verschillende wetenschappenlijke journals en het is geen lekker goedje. het werd ten strengste ontraden voor menselijke consumptie dus dat zegt al wat. ze hebben het getest bij een groep beagles (opvallend vaak worden beagles gebruikt) en daar zijn geen symptomen ontdekt maar het was geen hele grote groep en maar 1 ras (net zoals de Lepto 4). Het is logisch dat het een Incecticide is want dat zijn de meeste vlooien middelen, oftewel insecten.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3172492
[quote="Lazy Garfield"]
Wisselende ervaringen dus zowel met Bravecto als Comfortis.
Of is het allebei rotzooi?
[/quote]
Comfortis bevat spinosad, ook een insecticide....
Door Lizzy
#3172594
[quote="Lazy Garfield"]
Wisselende ervaringen dus zowel met Bravecto als Comfortis.
Of is het allebei rotzooi?
[/quote]

Alle vlooien-giffen zijn insecticiden dus per definitie rotzooi.

En omdat een dierenarts zegt dat het geen kwaad kan. Vrijwel alle niet-holistische dierenartsen roepen natuurlijk dat het geen kwaad kan maar dat wil nog niet zeggen dat ze gelijk hebben! 

Goed. Zijn er situaties waarbij dat onmogelijk is om dit soort zooi te vermijden. Maar indien je die mogelijkheid wel hebt: zou ik iedereen aan willen raden het te mijden als de pest.
Door vagebond
#3172795
Nu ik dit gelezen, ga ik het never nooit meer geven. Ik kan het niet meer terugdraaien, helaas.
De teckels hebben nergens last van gehad. Hopelijk op de lange termijn ook geen rare dingen :(
Mabiche had als 1jarige hond al een vetbult, zomaar bij haar borstbeen. Weg laten halen, toen 1.5 jaar later bij haar tepel, weg laten halen tepel kon gespaard blijven. Inmiddels was ik bekend met dit forum. Heb haar niet meer laten enten. Nu wordt ze 13jr, afkloppen, geen rare bulten meer.
Die rotzooi in je hond is nooit goed. Zo stom dat ik die pillen heb gegeven.
Ingrid
Gebruikersavatar
Door DebbieV
#3172891
Er is idd een hele Facebook pagina over de bravecto. Honden worden ziek of gaan zelfs dood. Niet allemaal bij de 1e keer, meestal bij de volgende keer. Nou vond ik het al niks omdat je het in je hond moet stoppen. Maar ben nu al ruim een half jaar lid van die Facebook groep en het komt er echt niet in...
Door Ramses1
#3205928
Gevonden op facebook.

Here is a list of the breeds of dogs that have suffered side effects from using Bravecto ( tick and flea edible 3 monthly ) The breeds below have all been reported to MSD Animal Health and Merck. These are from the EMA ( European Medicines Agency ) Many of the side effects have been very serious and needed vetenary treatment sometimes costing the owners thousands to treat to try and save their dogs, the EMA have 4,945 reports from Bravecto there have been 299 deaths in dogs on these reports. Once given to your dog Bravecto stays in the system for 4 months plus. Bravecto states there is NO ANTIDOTE AVAILABLE. Will your dog suffer side effects or death..........to give to your dog is like Russian Roulette....
Alaskan Malamute (6)
Akita (4)
American Bulldog (4)
American Cocker Spaniel (8)
American Eskimo Spitz (5)
American Staffordshire Terrier (2)
Australian Cattle Dog (6)
Australian Shepherd Dog (23)
Australian Terrier
Australian Kelpie
Basset Griffon Vendeen
Basset Hound (5)
Beauce Sheepdog - Beauceron (2)
Beagle (20)
Bearded Collie (3)
Berger De Brie - Briard (3)
Belgian Shepherd Malinois (5)
Belgian Griffon
Bernese Mountain Dog (9)
Bichon Frise (17)
Border Collie (31)
Border Terrier
Borzoi
Boston Terrier (9)
Boxer - German (35)
Brittany (4)
Bulldog (4)
Bullmastiff
Bull Terrier (6)
Cairn Terrior (11)
Cavalier King Charles Spaniel (20)
Chesapeake Bay Retriever
Chin
Chihuahua (34)
Collie Rough
Corso dog (2)
Continental Toy Spaniel Papillon (7)
Coton De Tulear (3)
Chow Chow (4)
Cross Breed numbers to be added
Dachshund (standard) wire haired (2)
Dachshund (standard) smooth
Dachshund (standard) long haired
Dalmation (3)
Doberman (9)
Dogo Argentino
Dogue De Bordeaux (2)
English Bulldog
English Cocker Spaniel (10)
English Setter (6)
English Springer Spaniel (9)
English Toy Terrier (10)
Flat Coated Retriever (6)
Fox Terrior Smooth
French Bulldog (20)
French Spaniel
French Wire Haired Pointing Griffon (2)
German Shepherd (46)
German Short Haired Pointing Dog (3)
German Spitz Pomeranian (16)
German Hunting Terrier (2)
German Wire Haired Pointing Dog
Giant Schnauzer (3)
Golden Retriever (46)
Great Dane (6)
Greyhound (6)
Hovawort (3)
Human - Yes Human - (25)
Hungarian Short Haired Pointing Dog - Visla
Irish Red and White Setter
Irish Soft Coated Wheton Terrier (2)
Irish Glen of Imaal Terrier
Italian Greyhound
Jack Russell Terrier (28)
Japanese Spitz (2)
King Charles Spaniel (3)
Kuvasz (2)
Lancashire Heeler
Labrador Retriever (115)
Large Munsterlander
Lhaso Apso (14)
Maltese (14)
Mastif (5)
Medium size Poodle
Minature Dachshund (14)
Minature Pinscher (6)
Minature Poodle (12)
Minature Schnauzer (24)
Munsterlander
Neapolitan Mastif (2)
New Foundland (3)
Norweigan Buhound
Norweigan Elkhound Grey (2)
Norweigan Forest
Nova Scotia Duck Tolling Retriever (4)
Old English Sheepdog (2)
Pekingese (7)
Polish Lowland Sheepdog
Portugese Water Dog
Pug (16)
Pyrean Mountain Dog (3)
Rhodesian Ridgeback (2)
Rottweiller (14)
Saint Bernard (5)
Scottish Terrier (2)
Schnauzer (4)
Shetland Sheepdog (5)
Shar Pei (4)
Shiba Inu (2)
Shih Tzu (34)
Siberian Husky (15)
Small Munsterlander (2)
Standard Poodle (30)
Staffordshire Bull Terrier (8)
Tibetan Mastif
Tibetan Spaniel
Tibetan Terrier (3)
Toy Poodle (6)
Weirmaraner (5)
Welsh Corgi Cardigan
Welsh Corgi Pembroke (3)
Weish Springer Spaniel (2)
Welsh Terrier
West Highland White Terrier (12)
Whippet (2)
Yorkshire Terrier (61)
Many on the reports were cross breed and others not listed.
Here is a link to the FDA reports of side effects http://yourpetsneedthis.com/…/Bravecto- ... -ADE-repor
Here is a link to the facebook group Does Bravecto Kill Dogs ? https://www.facebook.com/profile.php
Here is a link to a you tube video that contains our members dogs that have suffered side effects or death after taking Bravecto *please go to you tube and like and share the video.
Here is a link to some cases of side effects of dogs which had seizured and resulted in deaths
Here is a link to Is bravecto safe for breeding dogs/ Birth defects. https://www.facebook.com/groups/411371212394679/search/
Here is a link to Does Bravecto cause bloat leading to death
Here is a link to sign the petition to remove Bravecto from sales. http://www.thepetitionsite.com/…/demand ... g-killing-…/…
Here is a link to the petition in Brazil that has over 7,000 signatures in just the first few days. https://www.change.org/p/pela-pesquisa- ... -a-respeit
Here is a list of the Countries that Dog owners have made reports to Merck (USA and Canada) to MSD Animal Health (the rest of the world) about Bravecto and the Side effects it has caused and deaths.
United States.
Canada.
Australia.
Austria.
Belgium.
Brazil.
Chile.
Columbia.
Czech.
Denmark.
Finland.
France.
Germany.
Grenada.
Hungary.
Ireland.
Israel.
Italy.
Japan.
Mexico.
Netherlands.
New Zealand.
Norway.
Poland.
Puerto Rico.
Spain.
Slovenia.
Sweden.
South Africa.
United Kingdom.
PLEASE SHARE AND HELP TO MAKE MORE DOG OWNERS AWARE. THANK YOU.
Door hannabelgje
#3205939
Er staan ook 25 mensen op de lijst. Dat lijkt me toch wel een beetje apart.....

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door