Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pluk
#3145747
TomsBorders schreef: Ha dank je! Maak ik het erger als ik je vertel dat dit waarschijnlijk niet mijn vreemdste hobby is? haha

Succes Tamara en stuur maar een bericht als er wat is, over de stank, achja je moet het toch portioneren, je went er wel aan ;)




hoop ik voor je...
Afbeelding nu maak je me nieuwsgierig? ??

Als ik een keer een positieve test bij t Woud heb, laat ik t weten
#3146002
TomsBorders schreef: Ha dank je! Maak ik het erger als ik je vertel dat dit waarschijnlijk niet mijn vreemdste hobby is? haha

Succes Tamara en stuur maar een bericht als er wat is, over de stank, achja je moet het toch portioneren, je went er wel aan ;)




hoop ik voor je...
Ohohoho mijn fantasie is weer lekker bezig :biggrin2:
#3146034
ok, ja, voordat het uit de hand loopt, bijna al mijn vreemde hobbies zijn dus gerelateerd aan wetenschappelijk onderzoek. dit betekent over het algemeen zodra ik iets zie wat ik niet ken dat ik het in een gripzakje stop en nader te bestuderen, ik op feestjes vraag of ik een stukje van iemands kleding mag afknippen en dat soort dingen of ik het strand op loop, een zakje zand schep en weer naar huis ga. dat soort dingen zijn heel normaal voor mij haha. Als iemand op vakantie gaat krijgen ze een zakje mee en het verzoek wel de gps coördinaten op te schrijven. Ik ben op het vliegveld al een keer aangehouden met een grote hoeveelheid onbekende substanties, zeer netjes verpakt. heeft me toch een week gekost om dat recht te zetten. een beetje van dat soort dingen en soms nog wel erger vinden anderen haha. Ik niet hoor, heb een leermeester die zelfs nog het stof van je kleding wilt stofzuigen als je ergens op vakantie bent geweest of een bepaald beroep uitoefend.
dit poeponderzoek is wat viezer in verhouding maar heeft nog een medisch doeleinde haha.
#3146281
[quote="TomsBorders"]
ja, zeker als het 5 gripzakken zijn met strandzand hahaha, lijkt op coke vonden ze, maar alles tests voor drugs waren negatief en een telefoontje van mijn baas hielp ook wel wat.
[/quote] Als ze strandzand voor coke aan zagen waren het niet erg geoefende agenten :D Je houdt er wel een hele toffe hobby op na moet ik zeggen :D
#3146304
[quote="TomsBorders"]
ok, ja, voordat het uit de hand loopt, bijna al mijn vreemde hobbies zijn dus gerelateerd aan wetenschappelijk onderzoek. dit betekent over het algemeen zodra ik iets zie wat ik niet ken dat ik het in een gripzakje stop en nader te bestuderen, ik op feestjes vraag of ik een stukje van iemands kleding mag afknippen en dat soort dingen of ik het strand op loop, een zakje zand schep en weer naar huis ga. dat soort dingen zijn heel normaal voor mij haha. Als iemand op vakantie gaat krijgen ze een zakje mee en het verzoek wel de gps coördinaten op te schrijven. Ik ben op het vliegveld al een keer aangehouden met een grote hoeveelheid onbekende substanties, zeer netjes verpakt. heeft me toch een week gekost om dat recht te zetten. een beetje van dat soort dingen en soms nog wel erger vinden anderen haha. Ik niet hoor, heb een leermeester die zelfs nog het stof van je kleding wilt stofzuigen als je ergens op vakantie bent geweest of een bepaald beroep uitoefend.
dit poeponderzoek is wat viezer in verhouding maar heeft nog een medisch doeleinde haha.
[/quote]

Ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik niet alleen mijn honden hun poep ga nakijken maar "de mijne" ook is 1 keer na ga kijken  :whistling:  :shy:
Ik ben gewoon benieuwd hoe het er onder een vergrootglas uit zal zien  :biggrin2:
#3146345
als je je eigen wilt nakijken heb ik nog wel wat literatuur voor je, er zijn wel eens wat studies gedaan naar de laatste maaltijd van mensen op basis van hun ontlasting of maaginhoud. dat is wel leuk in principe haha.
#3146347
[quote="kakocavi"]
Als ze strandzand voor coke aan zagen waren het niet erg geoefende agenten :D Je houdt er wel een hele toffe hobby op na moet ik zeggen :D
[/quote]

jup, maar ze zien gewoon 4 zakken en alle alarmbellen gaan af, ze vroegen of ik niets had aan te geven, natuurlijk niet, hun dachten van wel, verhoren, douane, marachaussee erbij, ik denk, maar ik heb toch niets raars haha. Nu is mij gezegd dat ik altijd even moet melden dat ik iets heb aan te geven om problemen te voorkomen hahaha.
#3146452
[quote="TomsBorders"]
als je je eigen wilt nakijken heb ik nog wel wat literatuur voor je, er zijn wel eens wat studies gedaan naar de laatste maaltijd van mensen op basis van hun ontlasting of maaginhoud. dat is wel leuk in principe haha.
[/quote]

Als je hebt, graag  :)
#3165502
Interessant allemaal!
Ik wil ook zelf de ontlasting van mijn honden gaan onderzoeken en hoop op 6 februari tijdens het symposium in Utrecht nog wat kennis op te kunnen doen.
In eerste instantie wil ik in ieder geval de Baermann-test leren uitvoeren. Wat ik er tot nu toe over gelezen heb, moet die niet zo moeilijk zijn.
Een besmetting met Franse hartworm is volgens mij nl. veel gevaarlijker dan een besmetting met andere wormen. Die wil je graag ontdekken vóórdat er symptomen zichtbaar worden! Ik wil dat dan zo vaak als nodig is om een besmetting echt uit te kunnen sluiten, gaan onderzoeken.
Of ik ook ooit zelf op andere wormen wil gaan testen weet ik nog niet. Dat hangt ervan af hoe "leuk" ik het ga vinden.  ::)
#3165555
ok, als je wat tips en tricks wilt dan hoor ik het graag. tevens is de baermann-test moeilijker dan de analyse voor andere wormen dus kan je die makkelijk beide uitvoeren zonder dat het je heel veel energie extra gaat kosten. heb je al een microscoop?
#3165567
[quote="TomsBorders"]
ok, als je wat tips en tricks wilt dan hoor ik het graag. tevens is de baermann-test moeilijker dan de analyse voor andere wormen dus kan je die makkelijk beide uitvoeren zonder dat het je heel veel energie extra gaat kosten. heb je al een microscoop?
[/quote]

Het moeilijkste van de Baermann test zou het herkennen van de wormen zijn heb ik gehoord. Ze schijnen nogal veel op haakwormen te lijken. De test zelf zou heel simpel uitvoerbaar zijn. Maar ik heb er (nog) helemaal geen verstand van, dus weet niet of dat inderdaad zo is.
Ik heb van een goede kennis een microscoop gekregen die hij niet meer gebruikte. Ik heb geen idee of die geschikt is voor dit doel. Je kunt hem zó gebruiken, maar ook op de pc aansluiten.
Voor tips en tricks houd ik mij altijd aanbevolen  :)
#3166132
alle opwerkingstests voor wormen zijn relatief simpel, maar de Baermann is wel veel werk in verhouding tot de gewone methode (eerlijk gezegd vallen ze beide wel mee).
De analyse achteraf is inderdaad het moeilijkste want je moet a van b en c kunnen onderscheiden maar het belangrijkste is dat je gewoon aan de slag gaat en dan kom je vanzelf dingen tegen in je preparaten (of niet) en kan je op basis van die info verder zoeken. Als je wat tegenkomt kan je gaan vergelijken met de literatuur om zo erachter te komen of het gewoon rotzooi is of eventueel iets relevants.
Ik weet niet wat voor merk/type microscoop je hebt maar als je een foto hebt kan ik meestal wel inschatten hoe ver je ermee komt :)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door