Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kiara
#3120159
Ruisje schreef: Als ik lees staat er: De Tickfree heeft absoluut geen bijwerkingen. en Het is veilig te gebruiken bij kittens, puppies, katten en honden. Tickfree is knuffelveilig voor mens en dier.
Onze honden (en katten) hebben in de jaren dat ik het gebruik nog nooit iets gehad waarvan ik dacht: "Zou dat door de Tickfree kunnen komen?" Helemaal niks en de katten gaan zichzelf toch wassen als je het op ze gebruikt hebt.
Heb het gelezen op de site dat lijkt mij ook wel wat alleen ik las ook dat de hond/ kat goed nat moet zijn en daarna inwrijven ermee.
Nou is dat bij de honden geen probleem maar hoe doe jij dat in Gods naam bij de katten ???
Katten en water pfff dat word een probleem vrees ik
Misschien heb jij een tip ?
Door Tamara
#3122771
Lazy Garfield schreef: Het stikt hier op de Veluwe ook van de teken, bij Saartje gelukkig nog geen één gevonden.


ik vindt ook maar ongeveer 1 teek per week als we 3 weken op vakantie zijn in de Veluwe.
Terwijl we lange boswandelingen maken en ze overal komen. Zand, bospaadjes, bij bomen en hoog gras.

Wat ik nu geef is knoflook met schapenvet snoepjes en iedere dag 2 of 3 keer even controleren.
1 keer na de lange wandeling rond 13:00 uur en 1 keer s'avonds (mocht ik er langs 1 gegaan zijn). Meestal vindt ik ze voordat ze gaan drinken.
Door Hydra
#3122830
Ik heb de men for san tekenband officieel opgegeven. :( Hij droeg dat ding nog geen twee weken en ik vond in totaal 3 teken. Niet schrikbarend veel, maar naast de band geef ik ook dagelijks een teen knoflook. Door zijn vacht ben ik echt bang een teek te missen, dus vandaag toch maar de bravectopil gehaald. :( Niet mijn eerste keuze, maar als die wel werkt en Owen er geen last van heeft, dan moet het maar!
Door Ramses1
#3123366
In Noord Holland hebben we gelukkig niet zo heel veel last van teken, maar waar ik frisbee train is het vreselijk!
Ik haalde na een heel weekend kamperen 15 stuks (niet allemaal vastgebeten maar toch...) van mijn hondje :(

Sinds een paar weken met Billy No Mates begonnen. Ik spray mijn hond ook helemaal in met het zelfgemaakte goedje zodra we de auto uitkomen.
We hebben in de bossen rondgelopen en hij heeft ook langdurig in het gras langs de struiken gelegen. En nog geen teek gezien!

De honden van de anderen hadden ondanks de Seresto band wel teken. Eén had er zelfs 9 stuks!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3123386
Ik heb een officiele klacht ingediend bij Bayer over de seresto band. Ze vonden het onwaarschijnlijk dat mijn hond zo veel teken had ondanks de band. Maar willen wel mijn band vergoeden.
Vorig jaar had ik een scalibor band en ook bij die band vonden we nog wel eens een teek. Het begint hier echt bizarre vormen aan te nemen.
De wandelingen buiten de poort zijn gereduceerd en ik ben nu geursprays aan het uittesten maar elke keer nemen we meer dan 10 teken mee naar huis.
Gebruikersavatar
Door Onix
#3123461
Net zelf een spray gemaakt met kaneel, eucalyptus, citroengras, rozemarijn, lavendel, tea tree en kruidnagel. Klein beetje 70% alcohol erbij om het te emulgeren in bronwater. Ruikt echt heerlijk. Morgen naar de veluwe. Ga ik het gebruiken op de hond en op mezelf. Ik laat hier nog wel even weten of het geeft geholpen.

Ik hoop van harte van wel!
Gebruikersavatar
Door Onix
#3123464
Oh en de etherische olieen zijn op het moment de in aanbieding bij de tuinen. 2e flesje voor 1 euro. Scheelde mij nu 25 euro. Ik denk dat ik er zeker 500 ml spray mee kan maken, misschien zelfs meer.
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3123526
beginnertje schreef: Gister de eerste weggehaald van dit jaar die vast zat.
Het scheelt al veel als je meteen na het wandelen door hoog gras etc. even over de vacht aait en rondom controleert, dan vallen er vaak al wel een paar af die nog op de vacht zelf zitten. Niet wachten tot je thuis bent dus maar tijdens de wandeling even doen.
Dat doe ik dus standaard. Heb gemerkt dat als ik direct na de wandeling, dus als ik bos uitkom, voor ze de auto ingaan, de borstel of kam door het vacht haal (heb hier korthaar, langhaar en ruwhaar), er al heel wat lopende teken uitkomen. Eenmaal in de auto kijk ik nog eens over het vacht heen en pluk nog hier en daar wat weg.
Daarna houd ik ze in de gaten en af en toe komt er nog eentje boven drijven (lopen :biggrin2: ). Ik snap nooit waarom die krengen niet gelijk vast gaan zitten, maar vind het allang prima.
Op deze manier hebben mijn drie hondjes zelden nog een teek vast zitten. Maar ik ga toch eens teatree gebruiken, kijken of dat veel scheelt.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#3123787
Dwarreltje schreef: Dat doe ik dus standaard. Heb gemerkt dat als ik direct na de wandeling, dus als ik bos uitkom, voor ze de auto ingaan, de borstel of kam door het vacht haal (heb hier korthaar, langhaar en ruwhaar), er al heel wat lopende teken uitkomen. Eenmaal in de auto kijk ik nog eens over het vacht heen en pluk nog hier en daar wat weg.
Daarna houd ik ze in de gaten en af en toe komt er nog eentje boven drijven (lopen :biggrin2: ). Ik snap nooit waarom die krengen niet gelijk vast gaan zitten, maar vind het allang prima.
Op deze manier hebben mijn drie hondjes zelden nog een teek vast zitten. Maar ik ga toch eens teatree gebruiken, kijken of dat veel scheelt.
De teken laten zich eerst op de hond vallen en zoeken dan een ideaal plekje (zijn blijkbaar kieskeurige beestjes) ze doen er meestal wel 20 minuten over voordat ze vast gaan zitten. Gisteren zat ik op de bank en kwam er 1 op mijn arm lopen :-X blijkbaar een fijn plekje maar ik had m voordat ie vastzat
Door Ramses1
#3123837
Sarah5 schreef: De teken laten zich eerst op de hond vallen en zoeken dan een ideaal plekje (zijn blijkbaar kieskeurige beestjes) ze doen er meestal wel 20 minuten over voordat ze vast gaan zitten. Gisteren zat ik op de bank en kwam er 1 op mijn arm lopen :-X blijkbaar een fijn plekje maar ik had m voordat ie vastzat
Iieeekkkkkkk
Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3125247
Nou, voor mij lijkt de teetrea olie ideaal. Ik doe 10 druppels op 1 dl water en spuit ze hiermee in vóór we het bos ingaan. Vind er dan mss 2 of 3 per hond.

Alleen: als ik het opzoek op internet, staat er dat het giftig is voor kleine huisdieren! Hoe moet ik dit interpreteren? Sowieso giftig, alleen bij inname of mss bij hogere concentratie? Of beter niet meer gebruiken? Dat zou jammer zijn, maar ja, hoe giftig is het? Iemand die dit weet?
Laatst gewijzigd door Dwarreltje op di 16 jun 2015, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3125251
Dwarreltje schreef: Nou, voor mij lijkt de teetrea olie ideaal. Ik doe 10 druppels op 1 dl water en spuit ze hiermee in vóór we het bos ingaan. Vind er dan mss 2 of 3 per hond.

Alleen: als ik het opzoek op internet, staat er dat het giftig is voor kleine huisdieren! Hoe moet ik dit interpreteren? Sowieso giftig, alleen bij inname of mss bij hogere concentratie? Of beter niet meer gebruiken? Dat zou jammer zijn, maar ja, hoe giftig is het? Iemand die dit weet?
Teatree is dodelijk voor katten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door