Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Dwarreltje
#3084118
Cockerlover schreef: En de kosten van het labo dan? Mijn DA rekende elke ziekte apart, dus parvo, Weil... en kwam op 250 euro.
@Pluk, ik betaal bij deze DA per consultatie per hond. Dus als ik met twee honden tegelijk kom, betaal ik dubbel consultatie. Ik ga hier niet meer zo dikwijls meer, maar mijn oudste cockers zitten daar dus wel in de computer.

O ja en volgens haar staat titeren nog in de kinderschoenen :-\
Mijn mening: Wat zoek je nog bij deze da? :-X Jouw oudste cockers zitten daar in de computer. Ja, so what? Dat is snel verholpen hoor, als jij naar een andere da overstapt :biggrin2:
Van de zotte dat hij/zij twee consulten rekent voor twee honden... Als ik met vier hondjes aankom bij mijn da, rekent ze nog één consult. Hooguit ietsje meer als ik lang binnen zit, maar dat vind ik slechts redelijk.
Dit alles los van het titerverhaal trouwens ;)
Gebruikersavatar
Door pike
#3086404
Cockerlover schreef: En de kosten van het labo dan? Mijn DA rekende elke ziekte apart, dus parvo, Weil... en kwam op 250 euro.
@Pluk, ik betaal bij deze DA per consultatie per hond. Dus als ik met twee honden tegelijk kom, betaal ik dubbel consultatie. Ik ga hier niet meer zo dikwijls meer, maar mijn oudste cockers zitten daar dus wel in de computer.

O ja en volgens haar staat titeren nog in de kinderschoenen :-\
Jouw da ging er van uit dat ze alles zou laten titeren in het lab en ja dan kom je op een dergelijk bedrag uit. Blijkbaar heeft ze nog nooit van de Vaccicheck gehoord, die kan de dierenarts zelf in zijn/haar praktijk uitvoeren.
Pauline schreef: Je kunt niet eens titeren voor Weil..... Ik geloof dat ik niet meer zoveel vertrouwen zou hebben in een DA als de jouwe..... :-X
Dat kan wel degelijk als je bloed opstuurt naar het lab. Maar dan betaal je natuurlijk wel wat meer.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3086669
Dwarreltje schreef: Mijn mening: Wat zoek je nog bij deze da? :-X Jouw oudste cockers zitten daar in de computer. Ja, so what? Dat is snel verholpen hoor, als jij naar een andere da overstapt :biggrin2:
Van de zotte dat hij/zij twee consulten rekent voor twee honden... Als ik met vier hondjes aankom bij mijn da, rekent ze nog één consult. Hooguit ietsje meer als ik lang binnen zit, maar dat vind ik slechts redelijk.
Dit alles los van het titerverhaal trouwens ;)
+1!

Ik ging vorig jaar met mijn hele bende naar de da om te laten enten. 1 pup en 4 konijnen.
Dat was geen doen om in mijn eentje in de auto te krijgen en bij de da uit te laden.
Ik mocht van de da op maandag met de pup komen en op dinsdag met 4 konijnen en betaalde alsnog 1 consult. Ja, voor 5 dieren dus.
Gebruikersavatar
Door pike
#3090872
hannabelgje schreef: Voor het buitenland moeten ze een geldige rabiës enting hebben. Die doen niet aan titeren.
Nee, en in de tijd dat bijv. nog getiterd moest worden om Zweden binnen te komen, was je evengoed verplicht om jaarlijks te enten anders verloor je titer zijn geldigheid.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3091064
jolandavanl schreef: Weten jullie hoe het gaat als je laat titeren en de honden mee gaan naar het buitenland.
hoe gaan ze daar mee om in buitenland
Voor de meeste landen is de rabies enting de enige verplichte enting. De cocktail is niet verplicht voor het buitenland.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door