Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3052208
Even een vraag:

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met honden die niet tegen vlooienmiddelen kunnen, maar die wel hun huis behandelen?
Much heeft nog steeds last van vlooien, vang ze bijna nooit meer, 1tje vorige week, maar krabt elke dag wel een keer.

nu heb ik een tijd terug bolfo=fogger gekocht, maar durf eigenlijk mijn huis niet zomaar te behandelen. Van alle vlooienmiddelen is hij tot nu toe ziek geworden, en twijfel over de omgevingsspray. De fogger heb ik gekocht omdat die 6 maanden werkzaam zou zijn, maar tegelijk vraag ik me af: je zet zon ding in het midden van je kamer, en hij spuit zichzelf leeg. Heel handig, maar dat betekent ook dat het spul overal zit...

ben weleens mijn huis met omgevingsspry behandelt, en dan alleen op plaatsen waar ik of hond niet kom: achter de bank, achter de kast, achter de radiatoren...

wat is wijsheid? in omgevingsspray zitten ook die stofjes en als dat overal ligt waar hij loopt...
tegelijk word ik ook wel moe van die vlooien..het gaat wel beter mbv allerlei natuurlijke middeltjes, maar helemaal weg zijn ze niet en ik vrees de dag dat het weer warm wordt en er een bom ontploft....

ben benieuwd of iemand hier een nuttig antwoord op heeft! Dank alvast!
groet Manon
#3052711
Berre verdroeg geen pipetten en ik zag een vlo. De da gaf me de raad de Bolfo fogger te gebruiken, ik heb het eerst met andere producten geprobeerd maar 3 weken later zag ik weer een vlo, een week later weer......toen toch 's nachts op de benedenverdiepng de fogger gezet. Ik had wel alles van eten uit de kasten gehaald en in plasyiek bakken buiten gezet. verder heb ik na het verluchten alles waar je met je handen aankomt met nat afgenomen (kastdeurtjesn deuren, lichtschakelaars..(alhoewel ik denk dat het produckt op de grond blijft).. en de looppaden gedweild. Of 't gewerkt heeft ga ik niet weten want de bron bleek later in een verlaten vogelnest in de klimop bij de achterdeur te zitten.
#3060703
Tja, wat is wijsheid. De twijfel hier blijft. Weer een vlo gevonden net. Oke, het is geen epidemie, en hou het aardig onder controle met alle niet chemische troep..maar toch...wel bang dat als de temperatuur zo stijgt ik een plaag krijg van hier tot gunter...maar dat gif vind ik ook wel eng nu het net een beetje stabiel wordt met de buik en darmen van mijn muppet.

vlooien buiten met mijn kippen en rommelige (natuur) tuin zou goed kunnen. Er zitten hier zoveel beestjes in de tuin, naast kippen ook buurtkatten, egels, veel vogels,...dus zou zomaar kunnen...maar die vlooien buiten, die zouden toch allang een keer dood gevroren moeten zijn?!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door