Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3044638
Doranto schreef: Ik denk dat vlooien geen enkele etherische olie overleven. Het hangt van de concentratie af. Ik zou toch voor de teatree gaan. Dat is een relatief veilige olie (behalve voor katten). En is echt een olie die goed desinfecteert en insecten dood.

Ja, waarschijnlijk wel, maar bepaalde etherische olieen hebben wel sterkere afwerende eigenschappen. Die aroma-therapeut is bezig om zelf iets te ontwikkelen, en vertelde dat ze met name met peper goede ervaringen had. Toch een stukje sterker. Verder was mijn hond erbij, en stemde ze de combi ook op hem af. Maw: voor de ene hond zal ze iets anders voorschrijven als voor de andere.

ik ben wel tevreden met de peper, citroen en munt. Ruikt lekker!

Teatree gebruikte ik hier al langer tegen teken, in combi met wat andere olieen, tegen teken werkte dat goed, maar niet tegen vlooien. Opvallend dat toen ik tegn vlooien een ander middeltje maakte afgelopen zomer, dat nog beter werkte tegen teken dan de vorige combi. Volgens mij door toevoeging van citroen!
#3044639
Hanny schreef: Heb je al eens een keer een kleedje op 60 graden gewassen? Misschien kan dat best wel, of het wordt iets lelijker, nou ja, zo'n drama zal dat niet zijn. Vlooien drama lijkt me erger.

Hanny
Ja, heb fleecedekentjes, daarbij geen probleem, maar had hele mooi zachte dekentjes met wat fluweelachtige haartjes erop, en die werd heel stug.
Schapenvachtjes zijn helaas even opgeborgen, dat duurt te lang voor ze droog zijn (vilt ze met wol zodat ze in wasmachine kunnen)\Nu wel bezig om van wol "plaatte kleedjes te vilten, dus zonder de lange haren. Zo wel het effect van schapenwol, maar iets makkelijker schoon te houden hopelijk.
#3044693
Doranto schreef: Omdat neemolie een vette olie is kun je het niet mengen met water, tenzij je een emulgator toevoegt.
Melk en honing zijn bijvoorbeeld goede emulgators, maar of je daar nu je kleedjes mee in wil sprayen ...... :-\
Alcohol inderdaad, of een kant-en-klare spray.
Mijn hele huis zit zo ongeveer ondergedompeld in neemolie. Even goed ventileren en nergens last van.
#3044745
Hope schreef: Alcohol inderdaad, of een kant-en-klare spray.
Mijn hele huis zit zo ongeveer ondergedompeld in neemolie. Even goed ventileren en nergens last van.
En werkt de neem olie goed bij jou? Geen last van vettigheid op je kleedjes? Lijkt me ook nog wel iets! Hoe meer alternatieven hoe beter!
Neem aan dat het bij jou ook tegen de mijten helpt ivm Nelson?
#3044749
Doranto schreef: Omdat neemolie een vette olie is kun je het niet mengen met water, tenzij je een emulgator toevoegt.
Melk en honing zijn bijvoorbeeld goede emulgators, maar of je daar nu je kleedjes mee in wil sprayen ...... :-\
Ik heb trouwens geen last met het vernevelen van etherische olie. De olie lost idd niet op in water, maar vernevelen lukt wel, vooral als j voor gebruik even goed schud!

Met de diatomeenaarde lukt dat hier helaas niet...daarvan gaat mijn plantenspuit verstopt zitten
#3044967
Papalou schreef: En werkt de neem olie goed bij jou? Geen last van vettigheid op je kleedjes? Lijkt me ook nog wel iets! Hoe meer alternatieven hoe beter!
Neem aan dat het bij jou ook tegen de mijten helpt ivm Nelson?
Ja, het werkt top. Nelson heeft echt stukken minder jeuk.
Ik heb deze http://www.allergiezorg.nl/anti-huisstofmijt-allergeen-spray/sprays-tegen-huisstofmijt
het geeft geen vlekken en geen vettigheid. Eigenlijk merk je er helemaal niets van. Of tenminste, na een uur of twee want neemolie stinkt. Goed ventileren en dan ben je daar na twee uurtjes vanaf en is het net of je er nooit wat op hebt gedaan.
Op de verpakking staat dat je de spullen moet stofzuigen en daarna moet insprayen. Dit na een maand herhalen en dan zou het een jaar werken. Dr. Vroom adviseert echter elke maand te sprayen vanaf een luchtvochtigheid hoger dan 50.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door