Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door doranto
#2981277
Lizzy schreef:

Nee, juist nu al geven. Ik zou wel met weinig beginnen. Een kwart theelepeltje, vers gemalen zwarte peper, papje van maken met extra vergine olijfolie en dat soort zijn eten.
Waarvoor geef je dat Lizzy? Is dat om te ontgiften? En is dat niet erg scherp die zwarte peper?
Door Lizzy
#2981284
Doranto schreef: Waarvoor geef je dat Lizzy? Is dat om te ontgiften? En is dat niet erg scherp die zwarte peper?
Het gaat maar om een klein snufje vers gemalen zwarte peper en nee, je hond kan dat prima hebben. Met de hoeveelheid voor Tom nu is 1 keer een draaitje met de molen genoeg.

Als Tom niet eet, moet je hem ook nog geen kurkuma geven nee.

Lust hij helemaal niks?
Door Martine-Tom
#2981298
Net even getest met leverpastei maar ook die wil hij niet hebben nu. Dus nee hij wil echt niks eten nu...
Door Lizzy
#2981342
Martine-Tom schreef: Net even getest met leverpastei maar ook die wil hij niet hebben nu. Dus nee hij wil echt niks eten nu...
OK, nou ja, af en toe wat aan blijven bieden (zacht gekookt eitje willen ze nog wel eens naar binnen willen slobberen) en zodra hij weer eet, kurkuma gaan toevoegen.
Door hannabelgje
#2981392
Ik zou de katten blijven behandelen tegen vlooien en Tom overslaan. Hier trouwens drie katten en nog nooit een vlo gezien. (Klopt het vlug af)
Gebruikersavatar
Door Radja
#2981569
Tjee Martine wat heftig allemaal!

Heel veel beterschap met die arme schat! Hoop dat hij heel snel opknapt!  :-* die is voor jou!
Door miik
#2981807
Sterkte voor Tom.
Door dit soort dingen kunnen de lever en nieren flink belast worden, dus ik zou hem inderdaad goed in de gaten houden...
Bij sommige rassen (oa de border collies, herders en windhonden) komt dit door de MDR1-gen afwijking, dan reageren ze heel heftig op bepaalde medicatie. Tom valt niet in het rijtje van rassen waar je het vaak ziet, maar mogelijk dat het toch meespeelt ?
Op deze afwijking kun je laten testen. Dat heb ik met mijn borders ook gedaan.

Voor de vlooienbehandeling is dit misschien nog iets, dat is op basis van natuurlijke olieen:
http://www.eko-pets.nl/a-29198242/vlooi ... e-spot-on/

Of de diatom aarde gebruiken ?

Mocht je toch iets aan je vloer willen doen... Je kunt ook een ondervloer over je hout heen leggen, dan kun je daarop zeil leggen en dan loop je dat minder snel stuk....
Door Martine-Tom
#2981992
'Diatom heb ik in huis, ben er alleen wat huiverig voor ivm Dooks luchtwegen en het stof, ik lees ook vaker dat het de huid nogal uit kan drogen en ze daar jeuk van krijgen, en zn huid is ook al zo gevoelig *zucht*
Even naar MDR1 gen gekeken maar de stoffen die Tom gehad heeft zie ik daar niet zo snel terug, Clavubactin bijvoorbeeld, met zijn castratie en voor het PL onderzoek is hij onder reguliere narcose geweest en daar verder niet echt last van gehad, dus denk niet dat het zoiets is.

Vandaag gaat het gelukkig iets beter, ik heb smuldier gehaald en dat vind ie in elk geval erg lekker en at ie in 1 ruk op, hij wil weer wandelen en hij liep ook weer te zeulen met zijn knuffel dus we gaan de goede kant op.

Ik ga idd via Ekopets anti-vlo bestellen, just in case, heb ze gelukkig niet in huis...maar wil dat graag zo houden.

De vloeren zou ik graag aanpakken maar budgetair is dat gewoon geen optie nu, heb vandaag de vloerbedekking in elk geval behandeld dus mocht er wat zitten is dat nu ook weg.
De katten even goed nagekamd maar ook daar niks gevonden, en geheel tegen de verwachting van de da in had Tom ook geen vlooien...houden zo  ;)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2982095
Goh wat een drama!

Geen idee hoor, maar ik heb deze reacties zelf ook met medicijnen gehad, en van de medicatie waar ik het niet mee heb krijg ik een veel lagere dosering. Nadat ik één keer 48 uur geslapen heb op iets tegen zenuwpijn en één keer moest worden gereanimeerd ging ik door de medische molen en bleek dat ik een belangrijk enzym in de lever mis (is iets genetisch) dat chemische stoffen afbreekt waardoor het spul als een razende door het bloed blijft gaan en het ook dagen duurt voor het daar uit is. Misschien heeft Tom ook zo iets?

Ik zou hem wel ontgiften, maar wel met begeleiding van een holistisch da. Misschien is iets dat zijn lever wat ontlast voor hem beter.
Door Martine-Tom
#2982103
Ja zoiets schoot ook al door mijn hoofd, het is gewoon opvallend dat hij altijd zo reageert als nu, alleen nu dan wel heel heftig, maar dit trillen en spugen enzo dat doet hij op vrijwel alle medicatie, gek genoeg op narcose dan weer niet. Met zijn castratie is ie wel lang half-weg geweest, wakker toen ik hem ophaalde maar bleef thuis wegzakken, de volgende morgen was er niks meer aan de hand. Met zijn PL onderzoek kreeg hij een wakker word prikje en toen was ie echt in een vloek en een zucht bij, liep weer op het gras om een plas te doen. Eenmaal in de trein naar huis wel diep geslapen maar ander half uur later toen we thuis kwamen liep ie gewoon zelf naar huis, dus daar echt niks geks.
Maar op vlooienpipetten, wormenpillen en de clavubactin....iedere keer presies deze reactie, maar dan maar een dag of 3, en nu al 10 dagen....
Gebruikersavatar
Door Hope
#2982141
Martine-Tom schreef: Ja zoiets schoot ook al door mijn hoofd, het is gewoon opvallend dat hij altijd zo reageert als nu, alleen nu dan wel heel heftig, maar dit trillen en spugen enzo dat doet hij op vrijwel alle medicatie, gek genoeg op narcose dan weer niet. Met zijn castratie is ie wel lang half-weg geweest, wakker toen ik hem ophaalde maar bleef thuis wegzakken, de volgende morgen was er niks meer aan de hand. Met zijn PL onderzoek kreeg hij een wakker word prikje en toen was ie echt in een vloek en een zucht bij, liep weer op het gras om een plas te doen. Eenmaal in de trein naar huis wel diep geslapen maar ander half uur later toen we thuis kwamen liep ie gewoon zelf naar huis, dus daar echt niks geks.
Maar op vlooienpipetten, wormenpillen en de clavubactin....iedere keer presies deze reactie, maar dan maar een dag of 3, en nu al 10 dagen....
Hier dus echt precies hetzelfde! Ook ik kom op zich goed uit narcose maar zak heel vaak weer heel ver weg.
Heb je hem al wel flink gewassen? Misschien helpt het niks maar je kan maar beter zeker zijn dat alle restjes van zijn huid zijn.
Door Martine-Tom
#2982520
Vandaag heeft ie hele erge last van buikkrampen, je hoort gewoon het gerommel en zodra ik het hoor schrikt hij op en begint gelijk weer te trillen, wil niet eten en er zit weer bijna geen actie in, hij zit zichzelf gewoon in de weg. Da gebeld, emeprid verhogen en als het vanavond niet beter is weer langskomen. Pffff.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door